Gebruikersavatar
N.V.7
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2018 08:42

depressie na zwangerschap

Hallo

Mijn echtgenote beviel 2 maanden geleden van ons vierde spruitje, het plaatje is nu compleet en ideaal. Een droomscenario...
Vanzelfsprekend is een vrouw prikkelbaarder na een bevalling. Te begrijpen!
Aangezien de spruit dit jaar wat te klein was, besloten we niet op reis te gaan of dagtripjes te maken, wat te verklaren is.
Toch leidde dit tot ellenlange discussies, zij wou gewoon niks doen, ik wou met het gezin occasioneel eens activiteiten doen, al was het maar een korte wandeling maken. Ze kreeg toen ook wat paniekaanvallen en hyperventilaties. We hebben zelfs de dokter moeten laten komen daarvoor, ondanks het feit dat de situatie afgehandeld was en we wel volgend jaar onze schade gingen inhalen. Ik had me erbij neergelegd om toch maar iets van mijn vakantie te hebben.

Zij is sinds de vorige weken niet meer haar zelve... Praten lukt moeilijk, ze kan haar verhaal beter kwijt bij haar mams dan bij mij, terwijl ik de grote toegeving gedaan heb (in mijn ogen). Ook zij wijst mij met de vinger aan en zit haar constant op te dringen om iets met haar dochter te doen.
Ze geraakt niet meer uit die negatieve spiraal en is constant opgejaagd. Ik wil constant een luisterend oor zijn, ik stel haar ook constant zaken voor wat ze wil... Niks helpt...

In mijn ogen heb ik niks verkeerd gedaan, toch voelt het alsof ik de schuldige ben van haar huidige depressie, terwijl dat ik nood had aan eens weg te gaan met het gezinnetje en het precies allemaal aan het escaleren is...
Voor mij staat verlof gelijk aan tijd maken met het hele gezin, nu zijn we bijna 3 weken ver en hebben we nog niks samen gedaan met ons gezinnetje...

Iemand raad, tips?
Bedankt

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”