Gebruikersavatar
Duncan92
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2018 16:46

Verliefd of vriendschap?

heb een aantal jaar geleden een relatie gehad met een meisje waarmee ik in dezelfde vriendengroep zat. Uiteindelijk is dat niks geworden. Maar omdat ik toem nog wel veel gevoelens had, heb ik het contact toen verbroken.

Een relatie zit er nooit meer in. Dat weet ik. Maar nu gaan we de laatste anderhalf jaar weer regelmatig met elkaar om. Maar dit gaat niet voorspoedig. Aantal keer best ruzie gehad. Maar wel altijd weer bijgelegt.

Nu twijfel ik bij mijzelf of ik niet nog steets gevoelens heb. Vaak als ik met haar uit ben, en ze zegt iets wat ik niet leuk opvat. Kan dat me best zeer doen. Zelfde als dat ik zie dat ze iets met iemand doet. Dan voel ik het toch zeer doen. Terwijl als het een ander was geweest, het me niks zou uitmaken. Maar als het bij haar vandaan komt, komt alles 10x harder bij mij binnen als dat het iemand anders was geweest.

Ik vind haar ook niet altijd even leuk in de omgang, eigenlijk heb ik het meestal niet gezellig als ik iets met haar doe. Maar toch voel ik wel dat ik om haar geef. En wil ik haar eigenlijk niet kwijt. Maar toch merk ik dat als iets met haar doe het eigenlijk meer zeer doet als dat het leuk is.

Ik weet niet wat ik hier mee moet. Op dit moment is er ook ruzie. En dat doet best veel zeer. Het liefste zou ik gewoon bellen of berichten tot het weer goed is. Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van laat het nu gewoon maar zo
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Verliefd op vriendschap?

Ik vind haar ook niet altijd even leuk in de omgang, eigenlijk heb ik het meestal niet gezellig als ik iets met haar doe. Maar toch voel ik wel dat ik om haar geef. En wil ik haar eigenlijk niet kwijt. Maar toch merk ik dat als iets met haar doe het eigenlijk meer zeer doet als dat het leuk is.
Zie onderstreepte woorden. Misschien dat je jezelf de vraag kan stellen: wat doe je jezelf aan? Je wilt haar niet kwijt, je geeft om haar, maar er zit geen relatie in. Misschien is het dan wel vriendschap maar ben jij toch van binnen verlieft op haar en wil je haar niet kwijt. Het is dan toch wel goed om jezelf de vraag te stellen wat jou dit (voor positiefs) oplevert. Als het alleen maar geven wordt, een ongelijke relatie dan kan je beter een punt erachter zetten en iemand zoeken waarbij je geen verleden bij hebt. Maar zo denk ik erover..

Jij neemt de beslissing en ik niet. Denk er goed over na wat JIJ nu wilt.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verliefd of vriendschap?

Duncan92 schreef: 07 jun 2018 17:09 Ik vind haar ook niet altijd even leuk in de omgang, eigenlijk heb ik het meestal niet gezellig als ik iets met haar doe. Maar toch voel ik wel dat ik om haar geef. En wil ik haar eigenlijk niet kwijt. Maar toch merk ik dat als iets met haar doe het eigenlijk meer zeer doet als dat het leuk is.
Als je het bovenstaande leest is het duidelijk het tijd wordt voor een reality-check. Het komt er vaak op neer dat mensen verliefd zijn op het beeld dat ze van iemand hebben, vaak is dat zelfs het wensbeeld dat ze van iemand hebben. Dat laatste is duidelijk het geval bij jou. Kwel jezelf niet langer, geef het verleden een plek. Misschien is het ook verstandiger om wat meer afstand te nemen. Als je nog steeds rond loopt verliefde gevoelens en je constant aan haar irriteert is dat geen goede basis voor vriendschap.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”