Gebruikersavatar
SiemH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2018 03:13

Ik voel mij gevangen.

Beste iedereen,
Mijn naam is Siem en ik ben 24 jaar.
Mijn vriendin is H en is 22 jaar (Mei 23).
Wij zijn in juli 8 jaar samen.

Er is iets wat ik kwijt wil, want ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
ik twijfel aan mijn relatie..
Ik loop hier eigenlijk al maanden mee rond maar omdat H in dr examenjaar zit wil ik er sowieso geen punt achter zetten.
Want daarlijk haalt ze t niet en dat kan ik mijzelf niet vergeven.

Ik voel mij gevangen in mijn relatie.
Ik loop hier al best wel lang mee rond maar ik wil geen boeman zijn.
Ik heb het gevoel dat onze relatie voor haar bestaat uit houden van en soms heb ik het gevoel dat ze me meer ziet als vader figuur dan als vriend, daarnaast doe ik alles voor haar en wring ik me in alle bochten voor haar. Maar zij doet niet tzelfde soms voel ik me gebruikt door haar omdat ik haar dus “verwen”.
Ook mis ik al een aantal jaar de passie die er in het eerste jaar wel was.

Hetzelfde als met seks. Voor haar is naar mijn idee eerder tevredenhoudseks dan echte seks, en dat stoort mij ook.
Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd te bespreken, maar ze blijft het ontkennen.

En daarom voel ik me gebruikt / gevangen.
Ik heb deze gesprekken in de afgelopen jaren al een paar keer geprobeerd te voeren, maar dan gaat ze ineens wel haar best doen, om de relatie te redden.

Haar examens zijn in juni / juli dus nog maar even volhouden I guess 😣.

Als jullie nog wat advies of tips hebben hoor ik dat graag

Groet,
Siem
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 04 apr 2018 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam vriendin gewijzigd
Gebruikersavatar
SiemH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2018 03:13

Re: Ik voel mij gevangen.

Ook moet ik er nog even bij vermelden dat we uberhaupt weinig seks hebben, als ik geluk heb 1 keer per maand
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik voel mij gevangen.

SiemH schreef: 04 apr 2018 03:23 Ik heb het gevoel dat onze relatie voor haar bestaat uit houden van en soms heb ik het gevoel dat ze me meer ziet als vader figuur dan als vriend.
Misschien is het een goed idee om na de examentijd eens een goed gesprek met je vriendin aan te gaan en de zaken te bespreken die je dwars zitten. Alleen door het bespreekbaarte maken kun je tot een oplossing komen.
Jullie zijn jong en al sinds jullie tienerjaren bij elkaar. Het kan zeker geen kwaad om na een aantal jaar de balans op te maken en na te gaan wat jullie precies voor elkaar voelen, welke verwachtingen jullie van elkaar hebben en op welke basis jullie met elkaar verder willen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
SiemH
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2018 03:13

Re: Ik voel mij gevangen.

Dus de gedachte om haar examen af te wachten is wel een goede keuze?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ik voel mij gevangen.

SiemH schreef: 04 apr 2018 12:22 Dus de gedachte om haar examen af te wachten is wel een goede keuze?
Dat lijkt me inderdaad het beste.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”