Gebruikersavatar
zeven
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2016 20:34

Partner, te kort aan bevestiging?

Beste Forummers,

Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe vriendin, nadat ik uit elkaar was met iemand waar ik 10 jaar mee samen was.
Hoewel hun persoonlijkheid volledig verschillend is, is er toch 1 “eigenschap” die hetzelfde is, en waarvan ik eigenlijk niet zo goed weet hoe ik daarmee om moet gaan.
Mijn vroegere vriendin was rustig, veel remmingen, moeilijk met gevoelens uiten,...
De vriendin nu is assertief, uitbundig, zeer levendig, weinig remmingen,...

Wat ik vermoed dat ze gelijk hebben, is dat ze veel bevestiging nodig hebben, en dit schijnt ook een beetje een zelfde “achtergrond” te hebben. Voor zover ik zelf die conclusie kan trekken.

Hun ouders hebben tijdens hun jeugd altijd nogal afkeurend gereageerd op hun keuzes die zij maakte in het leven, en bij mijn ex liet haar vader zelfs duidelijk verstaan dat ze niet gewenst was, en misbruikte haar dochter ook psychisch.
Bij mijn huidige vriendin lijkt het of zij voor haar ouder niets goed kon doen. Haar ouders lijken een specifiek doel voor haar te hebben, maar maakt uiteindelijk andere keuzes. Haar ouders aanvaarden dat niet, en laten dat op elke manier voelen.

Ze schijnen ook redelijk slecht te reageren op kritiek, en dat kan echt grote gevolgen hebben voor hun gemoedstoestand. Het is dan heel moeilijk om dit te relativeren.

Als ik zelf een zeer voorzichtige conclusie probeer te trekken, uit ervaringen met mijn ex, dan lijkt het alsof ik als partner een beetje moet rechtzetten, wat zij in het verleden nooit gekregen heeft (bevestiging of zoiets … ?).

Mijn vraag is nu een beetje, voor zover mijn conclusie een beetje klopt, wat zijn zoal de do’s-en-don’ts in zo’n geval. Mijn sociale vaardigheden zijn niet van die aard dat ik hier inzicht in heb, en weet hier eigenlijk niet zo goed wat ik daarmee moet.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties hier.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”