Gebruikersavatar
Littlemisssunshine
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2017 10:15

Relatie over analyseren

He allemaal,

Ik moet even mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie mij wellicht wat inzichten kunnen geven.
Allereerst schets ik even de verhouding; sinds 4 maanden heb ik een relatie met iemand die 2,5 jaar jonger is. Ik begin volgend jaar met werken en hij moet nog 2 jaar studeren. We hebben normaal gesproken buiten de vakanties om een lange afstandsrelatie waarin we elkaar soms 1x doordeweeks zien en verder het weekend sowieso. Nu in de vakanties wonen we in dezelfde (geboorte) stad.

Vrijwel sinds het begin is het zo dat ik ALLES analyseer. En ik ben nu op een punt dat ik dit gewoon niet meer wil want ik word hierdoor vaak teleurgesteld en het is best wel obsessief gedrag wat niet oké is.
Ik analyseer wanneer ik hem voor het laatst gezien heb, hoeveel dagen dat waren, hoeveel uren we elkaar niet gesproken hebben, wanneer hij voor het laatst een hartje heeft geappt, wanneer we echt wat leuks met z'n tweeën hebben gedaan een hele avond etc. etc. Ik word hier echt gek van en kan zo veel minder genieten van de relatie zoals je wel kan begrijpen!

Ik weet niet zo goed hoe ik hier vanaf kom of waar het vandaan komt. Bij mijn andere relaties had ik dit totaal niet... Hij is wel iets anders in de zin dat hij minder 'plakkerig' en romantisch is want in mijn vorige relaties liepen ze echt continu achter mij aan. Waar ik uiteindelijk zat van werd dus dat is ook niet iets wat ik wil. Hij is hiervoor altijd een enorme player geweest, bindingsangst dus dat was lastig voor mijn vertrouwen maar het gaat echt heel goed en we communiceren heel open naar elkaar. Dus ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt...

Ben benieuwd naar jullie inzichten!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Relatie over analyseren

Littlemisssunshine schreef: 25 jul 2017 10:23 Hij is hiervoor altijd een enorme player geweest, bindingsangst dus, dat was lastig voor mijn vertrouwen maar het gaat echt heel goed en we communiceren heel open naar elkaar. Dus ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt...
Misschien heeft er toch mee te maken dat je nieuwe liefde vroeger een ‘player’ is geweest en dat dit jou onzeker maakt. Dat jullie goed communiceren en heel open zijn naar elkaar is een voordeel. Waarom bespreek je dit niet met hem? Vertel hem dat je vaak de uren turft dat jullie niet bij elkaar zijn, dat je al zijn appjes met een hartje telt. Samen kunnen jullie hier best uit komen. Welke jongen wil nou niet horen dat je meisje de uren telt dat jullie niet bij elkaar zijn?
* Liebe Macht Frei *
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Relatie over analyseren

Hoi,

misschien heeft het er ook wel mee te maken dat je vorige partners achter je aan liepen en deze iets minder. Net alsof je nu minder bevestiging hebt en dit dus op deze manier wilt controleren? Naast het feit dat hij player was.
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Relatie over analyseren

Welke jongen wil nou niet horen dat je meisje de uren telt dat jullie niet bij elkaar zijn?
Zijn er zat die dit juist te claimerig gedrag vinden van een vrouw
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Relatie over analyseren

Jane-doe schreef: 25 jul 2017 12:37 Zijn er zat die dit juist te claimerig gedrag vinden van een vrouw
Dat is waar, maar misschien zijn de rollen nu een beetje omgedraaid en is het Littlemisssunshine zelf die nu de neiging voelt iemand te claimen, terwijl ze er juist zo'n hekel aan had als iemand dat bij haar deed.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Littlemisssunshine
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2017 10:15

Re: Relatie over analyseren

Jane-doe schreef: 25 jul 2017 12:37
Welke jongen wil nou niet horen dat je meisje de uren telt dat jullie niet bij elkaar zijn?
Zijn er zat die dit juist te claimerig gedrag vinden van een vrouw

Nou ik vind dit gedrag zelf niet heel normaal, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat als ik dit zo zou zeggen dat hij denkt 'what the fuck' ahaha. zou ik ook hebben. iedereen heeft ook zijn eigen leven
Gebruikersavatar
Littlemisssunshine
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2017 10:15

Re: Relatie over analyseren

Jane-doe schreef: 25 jul 2017 12:34 Hoi,

misschien heeft het er ook wel mee te maken dat je vorige partners achter je aan liepen en deze iets minder. Net alsof je nu minder bevestiging hebt en dit dus op deze manier wilt controleren? Naast het feit dat hij player was.
Ik merk inderdaad wel dat ik vaak bevestiging zoek, vooral als we niet bij elkaar zijn. Omdat hij niet echt veel appt, en als hij dat doet is het vrij droog etc. maar daar hebben we het al over gehad en hij werkt eraan en ik ook om een goede balans te vinden.
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Relatie over analyseren

Wat voor hobby's en activiteiten doe je verder in het dagelijkse leven? Heb je genoeg andere prioriteiten naast de liefde?
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Gebruikersavatar
Littlemisssunshine
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2017 10:15

Re: Relatie over analyseren

Ik ben super druk eigenlijk! Ben mijn master aan het afronden, doe een bestuursjaar, sport intensief, heb een grote vriendengroep en hechte familie..
Dus ik weet ook niet waar het vandaan komt. Het enige wat ik weet is dat ik er vanaf wil haha
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Relatie over analyseren

Welkom Littlemisssunshine
Goed dat je je eigen angsten, twijfels en onzekerheden hier beschrijft. ... en helaas moet ik je zeggen dat er bij mij wat vragen boven komen. Als je in een relatie zit, hoe zit je er dan ZELF in...? Ben je op dit moment een stabiel persoon? Je beschrijft dat je uit liefdesrelaties komt... waarbij de jongens telkens maar achter je aan komen en je daarin eigenlijk onvoldoende ruimte gaven. Wat kan er gebeuren als je dat vaker meemaakt... gewenning. En ondanks dat je dat op een gegeven moment (HEEL BEGRIJPELIJK) niet meer wilde, ken je het ook niet echt anders. Je stapte als het ware uit relaties waarin je vast zat... maar misschien vind je het nu lastig om los te zijn? Om ook al gaat het nu in deze relatie goed... meer op jezelf te staan ondranks de relatie?
(Probeer te voorkomen, dat je zelf gedrag gaat vertonen, die je exen hebben vertoond!! :knuffel:
Want zoals je zelf weet, dat is ver-stik-kend!!)

Terugkomend op of je zelf momenteel stabiel bent... zoek balans voor jezelf. Zoek je levenskracht niet alleen bij anderen, maar ga op zoek naar je eigen kracht... anderen hebben kracht... maar als jij je eigen kracht weet te gebruiken op een positieve manier, heb jij er voordeel van en de ander ook.
Als je een ander op de hielen zit, of jezelf gek maakt met gekmakende gedachten verstik je de ander maar ook jezelf ( en daar heb je misschien nu wat last van.)
Stabiliteit is een MUST voor vooral jezelf. :)

Dit is een lange afstandsrelatie, dus dan is het sowieso anders.


Ik hoop dat jij je op dit forum snel thuis zal voelen en dat je het hier fijn zult vinden, zowel in je eigen als misschien in andere topics of gedeelten.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Relatie over analyseren

Ja dat begrijp ik :) erg vervelend voor jezelf!
Het haalt, lijkt me, de focus weg op andere mooie dingen!

Ik denk toch dat je dit goed met hem moet bespreken en dat jullie misschien een soort van plan kunnen maken. Je schrijft al dat hij er aan werkt, maar wat wil je precies van hem? Moet hij lievere appjes sturen of moet hij vaker bellen of?? Het lijkt alsof je, ondanks dat je aangeeft dat het goed zit qua vertrouwen, hier toch nog mee zit.. klopt dit?

Daarnaast voor jezelf: Heb je wel eens gehoord van het 4G-schema? Ik zou je aanraden om dat op te zoeken wat het inhoud en misschien hier
Eens mee aan de slag te gaan. Je leert hierbij
Om meer naar je (ir)reële gedachten en gevoelens te kijken en anders hiermee om te gaan. Kan heel zinvol zijn om meer controle te krijgen op die teleurstellingen die je voelt.

Je hebt een behoorlijk druk leven idd :) hoe is de aandacht bij die dingen? Ben je tijdens die dingen ook bewust daarmee bezig of denk je dan ook aan hem, zijn appjes en de gedachten?
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”