Gebruikersavatar
Crush
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2017 16:04

Elke teleurstelling word bijna een depressie

Hallo allemaal,

Voor mij een enorme stap op hier mijn verhaal te doen maar misschien fijn om wat adviezen en tips te krijgen want ik weet het niet meer zelf.

Ik ben ruim een 1,5 jaar weer vrijgezel en sinds dien redelijk wat gedate. Het risico aan veel date is uiteraard veel teleurstelling. Vaak leg ik de verwachting niet hoog dan is een mismatch ook niet zo'n probleem. Helaas ben ik in deze 1,5 jaar 2 mannen tegengekomen (uiteraard niet tegelijk) waarbij ik bijna direct ontzettend verliefd was. Dit was van beide kanten een klik en meteen voelde het goed. Tot na een paar maanden (weken) hun ineens twijfelde en het allemaal te snel vonden gaan. Ze namen allebei afstand en ik was er kapot van. Bij de eerste man kon ik mezelf na een paar weken weer bij elkaar rapen. Alleen afgelopen week is het echt gestrand met de laatste man en ik ben hierdoor ik een (beginnend?) depressie geschoten. Liefdesverdriet is het niet meer te noemen. En ik heb dit probleem altijd in mijn leven als iemand mij verlaat waar ik een toekomst mee zie (vriendschappelijk of relationeel). Ik kom mijn bed niet meer uit,huil weer hele dagen en zie het leven eigenlijk niet meer zitten. Hier moet iets aan gebeuren want dit kan niet zo langer doorgaan na elke teleurstelling. Dat is geen leven zo. Mijn angst om alleen te blijven is zo ontzettend groot dat het een obsessie word.

Ik hoop dat er iemand is die een tip heeft hoe ik hier iets beter mee kan omgaan. In mijn ogen lijkt het nu echt alsof iedereen aan wie ik mijn hart geef deze na een korte tijd kapot maakt en terug geeft.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Elke teleurstelling word bijna een depressie

Crush schreef: 29 jun 2017 16:16 En ik heb dit probleem altijd in mijn leven als iemand mij verlaat waar ik een toekomst mee zie.
Het is nooit fijn om afgewezen te worden, maar dit is een vorm van verlatingsangst die jouw leven in negatieve zin beïnvloedt.
Zoals bij veel zaken, is het belangrijk om na te gaan waar deze verlatingsangst vandaan komt. Hechtingsproblematiek valt vaak
terug te voeren op de relatie met je ouders en de manier waarop mensen in het ouderlijk gezin met elkaar gaan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Toekan
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 21:55

Re: Elke teleurstelling word bijna een depressie

Hier hetzelfde probleem. Elke date die afspringt is een teleurstelling. Ik probeer er niet teveel van te verwachten maar gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Bij mij vraagt het weken zoniet maanden om erover te geraken. Zeker nu heb ik weer zo'n periode ( lees mijn post ). Ik ben een wrak nu na een one night stand dat niet vooraf duidelijk was gezegd. Bij mij is het dan ook weer steeds zo dat ik altijd het ongeluk heb om op zo'n vrouwen te vallen die met de mannen hun hart spelen. Na elke teleurstelling neemt het weer een tijd in beslag voor ik mezelf klaar vind om te gaan daten. Ik wou echt dat ik me er veel sneller kon overheen zetten. Omdat ik al zo vaak tegenslag heb gehad begin ik mezelf de vraag te stelen of ik nog wel moet daten, misschien is het voor mij en mijn geestelijke gezondheid beter dat ik nimmer zoek en gewoon de rest van mijn leven alleen blijf. Ander probleem is dat ik aan alles begin te twijfelen wat ik doe hoe ik eruit zie.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”