Gebruikersavatar
liefje6
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2017 08:17

Ex wilt mij niet zien

Hi,

Mijn ex en ik waren samen 16 maanden samen toen, ik was 15 en hij was 17 toen hij en ik wat met elkaar kregen. Onze relatie was erg intens en ik voelde mij echt verbonden met hem. Ik heb het uitgemaakt omdat het sexueel niet klikte, ik kon daar niet over praten op dat moment en ik voelde mij erg onzeker. Dit lag aan zijn fetish.

Ik ben altijd wel met hem bezig gebleven wegens de verbondenheid die ik met hem voelde, ook zijn hij en ik vreemd uit elkaar gegaan, waardoor dingen niet goed zijn afgesloten. Nu 3 jaar later wil ik hem spreken, kijken hoe het met hem gaat, kijken of de klik er nog is, niet voor een relatie maar ook voor een vriendschap, dingen zeggen die ik toen niet heb gedaan, maar hij wilt dit niet. Via via heb ik gehoord dat het een slechte fase in zijn leven was en dat hij niet met de mensen van toen der tijd wilt omgaan/spreken.

Hoe moet ik dit psychologisch zien? Is hij verder gegaan, of wilt hij het verleden niet onder ogen komen? Schaamt hij zich?
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Ex wilt mij niet zien

Ik vind dat niet zo heel erg raar. Jij hebt het immers uitgemaakt. Dus kan ik mij ook voorstellen dat hij zich afgewezen voelt en daar moeilijk mee kan omgaan. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Het kan ook zo zijn dat hij niet meer met je wil omgaan omdat jullie een relatie hadden, maar hij heeft het verwerkt en is verder gaan leven. Dus beide is mogelijk.

Als je ex duidelijk heeft gemaakt dat hij jou niet wil zien, zou ik ook verder gaan. Op naar de volgende vis in de zee.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Ex wilt mij niet zien

liefje6 schreef: 18 jun 2017 08:27 Ik ben altijd wel met hem bezig gebleven wegens de verbondenheid die ik met hem voelde, ook zijn hij en ik vreemd uit elkaar gegaan, waardoor dingen niet goed zijn afgesloten.
Het is belangrijk om een relatie die voorbij is, op een goede manier af te sluiten. Soms hebben mensen het verlangen om dingen uit te spreken en recht te zetten, maar als je ex duidelijk aangeeft dat hij daar geen behoefte aan heeft, moet je
dat accepteren. Er zijn inmiddels al drie jaar verstreken sinds jullie uit elkaar gegaan zijn, het is tijd dat je leert om het los te laten. Je moet jezelf en de ander de kans geven om verder te gaan en niet in het verleden te blijven hangen.

Er zijn verschillende manieren om een verbroken relatie definitief af te sluiten, zonder je ex daar in te betrekken. Schrijf een brief die je niet post, waarin je alles nog een laatste keer op een rijtje zet. Die brief post je niet, je legt die brief weg zonder hem ooit nog een keer na te lezen. Je kunt de brief ook verscheuren. Je zult merken dat het een heilzaam ritueel is.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
MaxN
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2017 22:30

Re: Ex wilt mij niet zien

Op basis van de weinige informatie kan ik niet heel veel zeggen. Maar ik denk dat het vooral schaamte is van zijn kant. Als die zogenaamde fetisj van dusdanige aard was dat jij er je draai niet in kon vinden, dan heeft hij zich wel open op weten te stellen. Dat betekent dat jij veel van hem te weten bent gekomen. Als je na zoveel maanden weer in zijn leven zou komen, ontstaat er voor hem een hele onvoorspelbare situatie. Geef hem eens ongelijk zou ik zeggen: wie weet wat voor zaken uit het verleden de kop kunnen opsteken.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”