Gebruikersavatar
Linda 1985
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 sep 2015 11:07

Friends with benefits

Beste mensen,

Vorig jaar augustus kwam er een einde aan een moeizame relatie waarin ik onder andere het fysieke contact miste (mijn ex was depressief), heel snel hierna had ik casual sex met een collega. Hij flirtte al hiermee in juli, toen begon hij mij namelijk berichtjes te sturen waaruit bleek dat hij sex met wij wou en aangezien ik dat enorm miste kreeg ik interesse. Hij was in het begin duidelijk dat het om alleen sex zou gaan en niets meer, en ik stemde hiermee in (omdat ik geen romantische interesse in hem had). Kort daarna kreeg hij een baan bij een ander bedrijf wat wel handig was aangezien het begon op te vallen bij onze collega's dat er een aantrekkingskracht was. Ik woon op 500 m afstand van hem en de sex is het beste wat ik ooit heb gehad,
Hij was voor mij toen ik met hem samenwerkte een onopvallend persoon, niet knap of lelijk en qua karakter en levensstijl totaal anders dan mij. Maar sinds 1 januari is er iets veranderd wat mij stoort, wij zoenen niet (in het begin een beetje maar dat hield snel op) en op die dag besloot hij om dit juist wel te doen. Hij zei dat het een eenmalig iets zou zijn, wat ik achteraf best raar vind maar toen die dag vond ik het enorm fijn en hij overviel me ermee. Het voelde enorm intiem en sindsdien mis ik het. Nu twijfel ik aan mijn gevoelens en ben ik bang dat hij misschien sex zal hebben met een ander, en dit komt niet alleen door het zoenen maar ook door zijn gedrag. Het is een trouwtrek wedstrijd; het ene moment trekt hij mij naar hem toe om daarna het touw te laten vieren. Hij is enorm gekwetst door zijn ex met wie hij wou samenwonen en kinderen krijgen; zij heeft hem vorig jaar verlaten voor een ander. Hij zegt veel plezier en zelfvertrouwen te krijgen van onze regeling en hij heeft zijn vrienden en moeder over ons verteld, hij heeft me een mooi cadeau gegeven toen ik mijn nieuwe woning betrok maar daar staat tegenover dat hij vaak zegt; 'als/zodra ik een vriendin heb' of 'vergeet je oorbellen niet, wie weet heb ik een keer een date en die moet dat niet zien'. De laatste keer zei hij dat we niet we niet zo goed kunnen praten maar dat dat niet belangrijk is omdat we wel hele goede sex hebben, dit vond ik raar want we kunnen wel leuk praten.
Ik weet dat ik mij laat leiden in deze situatie met hem en alhoewel het iets is wat waarschijnlijk binnenkort zal eindigen ga ik er mee door omdat ik er veel genot uit haal en ik voel me vaak alleen sinds ik vrijgezel ben en in een stad woon waar ik niemand ken. Het idee dat hij een date heeft met iemand maakt me jaloers (ik weet niet zeker of hij wel eens een date heeft) en toch weet ik dat hij niet geschikt voor mij is.
Gezien mijn geschiedenis is het beter om eerst vrijgezel te blijven en uit te vinden wie ik ben en wat ik wil maar ik heb een grote behoefte aan fysiek contact en tussen mij en deze ex-collega is het elke keer vuurwerk.
Dit klinkt waarschijnlijk raar maar weet iemand hoe je op emotioneel niveau afstand neemt van een ander? Het is voor ons beide de eerste keer dat we zo'n regeling met iemand hebben en ik wil ervan genieten zonder iets van hem te verwachten.
En zijn er anderen die ervaring hebben met zo'n situatie? Hoe ging je ermee om?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Friends with benefits

Linda 1985 schreef:Dit klinkt waarschijnlijk raar maar weet iemand hoe je op emotioneel niveau afstand neemt van een ander?
Je wilt wel de lusten, maar niet de lasten? Tja, dan moet je de ander gewoon tot gebruiksvoorwerp reduceren. Je moet de ander gewoon als een stuk vlees beschouwen. Makkelijk zat toch? Voor elke vent tien andere. Of toch niet? Als je het spel niet kunt spelen, moet je er niet aan beginnen.

Niet dat ik moralistisch wil doen, maar zoek het lekker zelf uit, zeg! Ga met dit soort vragen maar fijn naar de lezersrubriek van de Cosmopolitan of de Viva, daar zin mensen die je daar misschien verder willen helpen. Misschien dat ze daar wel tips voor je hebben hoe je het beste je eigen gevoelens kunt ontkennen.

You can't have your cake and eat it too.
Dat is mijn antwoord, daar zul je het mee moeten doen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Friends with benefits

Ik heb deze en die sluit bij de vorige aan

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Ik vind het een regeling die oppervlakkig en kwetsend is. Zou het nooit kunnen omdat ik eerst een emotionele relatie met iemand moet hebben, vooraleer er sprake kan zijn van een fysieke.

Misschien ouderwets, maar dan weet je wel heel goed waar je staat en of je moet wandelen van die man of niet.

Dit is een lose / lose situatie waarin je heel hard gekwetst gaat worden omdat je gevoelens hebt gekregen (niet jouw schuld) en dat niet de afspraak is.

Heb je het hem al verteld? Zou hij hetzelfde kunnen gaan voelen of nooit.
Dat zou ik eerst uitklaren voor dit spelletje kan verdergaan;
Want ik denk dat het voor hem een leuk en spannend (en makkelijk) spel is, en voor jou het misschien ooit zo begon, maar nu niet echt meer leuk is;

Veel succes
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”