Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Partner heeft muur om zich heen.

Dag. Ik heb een account aangemaakt omdat ik zo graag iets kwijt wil. Het gaat om het volgende. Ik heb nu iets langer dan 1 jaar een relatie met een man van 42. Hij is 2x getrouwd geweest en heeft 4 kinderen. 3 van zijn 2e huwelijk, 1 van zijn eerste. Ik ben ook gescheiden en heb 2 kinderen. Deze man heeft veel meegemaakt in het verleden en heeft daarom een gigantische dikke muur om zich heen gebouwd. Dit heeft hij mij vanaf dag 1 eerlijk gezegd. Ook heeft hij heel eerlijk gezegd dat hij zijn gevoelens niet uit. Ik moest het doen met zijn gedrag. Hij zei wel altijd dat ie waardering voor mij heeft en dat ie gelukkig is als hij met mij is. Dit merk ik ook aan hem. Hij is ontspannen als we samen zijn. We genieten ontzettend samen. Dit heb ik nu 1 jaar lang volgehouden en gister barstte de bom. Ik vroeg wat deze man voor mij voelde. Wat ik precies voor hem betekende. Hij zei: ik mag je heel graag. Je bent belangrijk voor mij. Ik ben gelukkig wanneer ik bij je ben. Ik kan mezelf zijn naast je. Maar ik ben niet verliefd. Ik houd alleen van mijn kinderen en van mijn moeder. Ik kan door mijn verleden niet meer houden van. Toen ik dit hoorde schrok ik heel erg. Heb veel gehuild. Dit vond ie vreselijk. Hij zei tegen mij dat ie eerlijk wil zijn en dat dit het is. Meer kon ik niet van hem verwachten. Wat ook opvalt is dat hij mij vaker belt of appt als ik hem met rust laat. Zodra ik meer app of bel merk ik dat zich wat meer terugtrekt...is dit herkenbaar? Hoe moet ik met deze situatie omgaan? Ik houd ontzettend veel van hem..
En ik weet dat ie ook om mij geeft maar waarom ontkent ie zijn gevoelens....herken iemand dit?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Sade1980 schreef:Hij zei tegen mij dat ie eerlijk wil zijn en dat dit het is. Meer kon ik niet van hem verwachten.
Er kan hem absoluut niet verweten worden dat hij niet eerlijk is. Ik vind je zelfs behoorlijk naïef in je opstelling naar hem.
Gisteren barstte de bom? Dat had je kunnen verwachten, maar de waarheid doet kennelijk pijn, omdat je die gewoon niet hebt willen zien.
Hij heeft je zelfs van te voren gewaarschuwd dat hij liever een muur om zich heen bouwt.

Je vraagt je af hoe je hier mee moet omgaan, terwijl er eigenlijk niets hoeft te veranderen. Je vindt het fijn om bij hem te zijn, je houdt van
hem en hij is op een voor jou wat pijnlijke manier eerlijk geweest. De ellende begint altijd als er ontevredenheid in een relatie sluipt en de
ene de ander wil veranderen. Als hem voorheen kon accepteren zoals hij is, waarom dan nu ineens niet meer?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Je hebt gelijk dat ik het niet heb willen zien...ik wil hem niet kwijt...
Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Ik ben alleen benieuwd hoe ik hiermee om moet gaan ..
Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Want zijn gedrag en houding is zo anders dan wat ie zegt...zelfs de omgeving denkt dat ie stapelgek op mij is
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Sade1980 schreef:Ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen. Want zijn gedrag en houding is zo anders dan wat ie zegt...zelfs de omgeving denkt dat ie stapelgek op mij is
Dat begrijpen we, er zullen ook vast wel meer reacties op komen, maar we zijn geen machines, we zijn nog altijd mensen. Geduld is een schone zaak. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Sade1980 schreef:Want zijn gedrag en houding is zo anders dan wat ie zegt...zelfs de omgeving denkt dat ie stapelgek op mij is
Dan komt het er alleen maar op aan dat hij dat een keer durft uit te spreken. Maar daar heeft hij tijd voor nodig. Ik zou zeggen: gun hem rustig de tijd,
je weet vast ook wel dat je hem niet moet pushen. Soms moet je er vrede mee kunnen hebben dat mensen niet uitspreken wat ze werkelijk voelen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Re: Partner heeft muur om zich heen.

volhoudertje schreef:
Sade1980 schreef:Want zijn gedrag en houding is zo anders dan wat ie zegt...zelfs de omgeving denkt dat ie stapelgek op mij is
Dan komt het er alleen maar op aan dat hij dat een keer durft uit te spreken. Maar daar heeft hij tijd voor nodig. Ik zou zeggen: gun hem rustig de tijd,
je weet vast ook wel dat je hem niet moet pushen. Soms moet je er vrede mee kunnen hebben dat mensen niet uitspreken wat ze werkelijk voelen.

Dat is inderdaad wat ie ook zegt! Fijn om te lezen...dank :)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Partner heeft muur om zich heen.

je kan wel zeggen ik wil hem niet kwijt.

Maar ik kan je nu al vertellen, dit gegeven gaat rotten in je hoofd. Je kan het niet meer uitwissen dat hij heeft gezegd dat hij niet kan houden van je. Het gaat steeds groter worden en terugkomen en je gaat nog meer letten op alle nonverbale signalen die niet stroken met woorden.

hij is inderdaad eerlijk geweest door het te zeggen.
Wat had je dan verwacht?

Moet je je erbij neerleggen?
Nou, van jouw kant bekeken, neen. Je hebt recht om ook liefde terug te krijgen, of woordjes, of kleine gebaren. Het is wel makkelijk van te stellen, ik kan het niet door mijn verleden. maar misschien moet hij dan maar alleen zijn. Of met zijn kinderen, of zijn moeder?

ik vind dat het goed is dat je weet waar je staat. Als je vindt dat je beter verdient om een volwaardige relatie te hebben is dat jouw volste recht.

Soms moet je loslaten omdat vasthouden heel erg pijn doet, zeker als er zo weinig is om je aan vast te houden. Nu lijkt dat onmogelijk, maar binnen afzienbare tijd ga je het toch overwegen denk ik.

You love him.. true
you have to love you more and deserve to get the love that you give

..
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Je hebt gelijk..hij zegt ook vaak dat ik veel beter verdien dan hij. Dat het niet aan mij ligt. We hebben het een paar keer pauze gegeven hierdoor maar zijn nu toch weer een poos samen...
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Partner heeft muur om zich heen.

dan heb je twee opties=

1. je neerleggen bij de situatie en jezelf wegcijferen.
(dat komt ooit terug with a vengeance, maar ach, voor nu zal het wel lukken)

2. wegwandelen en je leven oppakken, met misschien ooit iets echter dan dit

sterkte
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Beste Sade,

Vooreerst welkom op dit forum… Ik heb uw verhaal helemaal gelezen… Ook je vraag: hoe je met deze situatie “moet” omgaan?

Vooreerst Sade: Niets moet. Tenzij jij moet, van zegt een stam in je hoofd; dan moet je wel.

Ik kan alleen zeggen hoe ik met die situatie zou omgaan als ik in jouw situatie zat. Maar jij bent gewoon een ander persoon, en in een andere context die jij het beste kent. Dus hoe jij met die situatie omga kies je best zelf, Sade …

Maar ik ga deze keer gewoon mijn eerste associatie delen wat er als eerst in mij opkwam en dat is het volgende: Als mijn partner zou zeggen zoals ik in jouw verhaal las: Ik houd niet meer van je, ik ben niet meer verliefd op jou. Ik houd alleen nog van mijn kinderen en moeder. Dan zou ik meteen van mijn partner scheiden. Dan zou mijn twijfel die ik heb over mijn relatie totaal weg zijn.

Want mijn partner en ik houden van elkaar, waarmee ik eigenlijk wil zeggen: Het is de voornaamste basis wat ons nog bij elkaar houdt. Anders waren we al lang gescheiden, omdat er een paar enorm grote verschillen tussen ons zijn, dat ik nooit zou vermoed hebben toen ik mijn relatie begon. Verschillen die voor mij ontzettend moeilijk zijn te dragen.

Ik zeg je dit Sade, niet omdat nu iemand empathisch op mij zou reageren, maar om duidelijk te maken. Dat als je echt van iemand houd dat je dan spontaan kan zeggen… Ik hou van je.. In de liefde is heel veel, veel te weinig en als hij al aangeeft niet meer verliefd te zijn op u. Dan zou voor mij de rede ontbreken om nog voor de relatie te vechten. Of toch minstens een reden zijn om een zekere afstand te bewaren.

Iedereen heeft liefde nodig, Sade, jij ook.

Je kunt natuurlijk begrip hebben voor die muur dat hij opbouwt, dan speel je dan wel meer als een soort van hulpverleningsrelatie, in plaats van een liefdesrelatie.

Verliefde mensen doen raar. Dat heeft iedereen aan het begin van een relatie nodig, tenminste vanuit mijn perspectief… ;) Je wilt te veel plezier, te veel geluk… tot je er ziek van wordt.

Als dat gemist wordt, dan mis je erg veel, Sade… En doe jezelf tekort…

Dit wil ik even meegeven als antwoordidee… Je mag er mee doen wat je wilt…

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
Sade1980
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2016 18:35

Re: Partner heeft muur om zich heen.

Dank voor jullie reacties :) kan de topic gesloten worden?

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”