Gebruikersavatar
Bloementuin
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2016 21:42

Eenzaam/geen vrienden

Hallo,
Ben nieuw hier en heb dit topic geopend omdat ik hoop dat ik hier steun aan heb en wellicht tips krijg.

Ik ben een dame van 27. Woon samen in een leuk huis werk 40 uur en doe 2x per week aan sport. Over het algemeen een vrolijke dame die wel van gekkigheid en gezelligheid houd. Koken, bakken en fotograferen vallen onder mijn hobby's. Mijn broer waar ik goed mee overweg kan woont helaas in het buitenland.

Al met al volle week elke keer, maar toch ik ben behoorlijk eenzaam. Ondanks dat ik een lieve vriend heb, zijn er in mijn leven totaal geen vriendinnen.
Ik kijk vaak behoorlijk tegen de weekenden op. Heerlijk om even niks qua werk te doen, maar ik zou graag ook dingen willen ondernemen. Mijn vriend heeft een paar jongens waar hij mee op stap gaat of andere dingen onderneemt. Het opstap deel ga ik ook geregeld mee, alleen er zijn ook bepaalde muziek stijlen die hij niks vind en waar ik dus niet naar toe ga omdat ik dan alleen moet. Ja alleen op een festival vind ik niks. Buiten dat wil ik ook geen blok aan het been zijn, omdat ik niemand heb. Ik heb bepaalde contacten proberen te onderhouden, maar die personen zeiden altijd ja ben druk geen tijd ect ect. Dan keer op keer. Een meisje die ik 1x in de zoveel maanden zie was vroeger wel een betere "vriendin" , maar zei zegt dingen vaak op het laatste af en is altijd ziek zwak en misselijk. Ondanks dat onderneemt ze met andere meiden wel dingen en dat doet wel pijn omdat ik haar al langer ken en wel altijd voor haar klaar heb gestaan in de moeilijke tijden die ze had. Ben ik dan toch niet leuk of aardig genoeg? Ik word vaak erg verdrietig als ik van collega's hoor wat zei allemaal in de planning hebben met vriendinnen of kennissen. Soms verzin ik gewoon maar iets om niet saai over te komen. Ik kan best zeggen dat ik me hier behoorlijk voor schaam.
Het knaagt behoorlijk aan mij. Ik zoek ook geen aller beste vriendin, maar een aantal (al zijn het er maar 2) waar ik eens in de zoveel tijd iets kan ondernemen. Ik heb her en der is gelezen voor tips en kom vaak op sport zoeken alleen dit doe ik al en vind ik ook geen mensen. Het zelfde met mijn interesses. Hier heb ik ook nog nooit iemand gevonden. Ik heb geregeld wat dingen geprobeerd, maar dit loopt vaak uit op niks. Al met al krijg ik steeds meer het idee dat het aan mij ligt. Vooral omdat mensen om mij heen wel vriendinnen hebben.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Eenzaam/geen vrienden

Bloementuin schreef: Ik zoek ook geen aller beste vriendin, maar een aantal (al zijn het er maar 2) waar ik eens in de zoveel tijd iets kan ondernemen.
Theoretisch gezien moet het niet zo moeilijk zijn om een dergelijk soort contact met iemand op te bouwen. Het hoeft niet al te diep te gaan, gewoon af en toe eens iets gezelligs doen. Maar ook dat soort contacten moet je natuurlijk warm houden. Je moet af en toe een app-je sturen, een berichtje op Facebook zetten, even bellen. Je moet altijd investeren, anders verdwijnt de interesse natuurlijk.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Bloementuin
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2016 21:42

Re: Eenzaam/geen vrienden

Nee dat klopt, maar dan moet je die personen wel tegenkomen en dat is mijn probleem. Onderhouden wil ikwel,maar als de andere kant niet wilt of nooit tijd heeft. Misschien ben ik nog ouderwets maar ik blijf toch van meer persoonlijk contact houden dan appjes en facebook. Veel mensen (is mijn ervaring) hebben je alleen nodig als het slecht gaat. Zie de persoon in mijn verhaal die ik 1x in de zoveel maand zie.
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: Eenzaam/geen vrienden

Beste Bloementuin, ik kan van mezelf zeggen dat ik veel vriendinnen heb. Maar ik ga gerust alleen naar een concert of de bioscoop hoor. Het is natuurlijk wel logisch dat als je 40 uur werkt die extra's erbij inschieten. Veel vriendinnen ben ik per toeval tegengekomen of ik kende ze al vanaf lagere of middelbare school. Als antwoord op jouw constatering dat ze alleen maar contact opnemen als ze je nodig hebben.Natuurlijk is het een kwestie van geven en nemen. Maar je moet wel paal en perk stellen als je merkt dat je gebruikt wordt. Probeer anders eens een cursus fotografie, om je interesse uit te breiden en om anderen te leren kennen? Groet Wolfgirl

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”