Gebruikersavatar
Valozo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2016 22:34

Leugens in de relatie

Goedenavond,

Het is misschien een beetje een raar onderwerp maar ik heb een probleem met liegen. Ik heb nou meerdere malen tegen mijn vriendin gelogen. En dan gaat het over het algemeen over dingen die ik heb of heb gedaan, dus om "beter" te zijn dan ben. Ik denk aan een beetje onzelfverzekerheid zijn. Nou heeft ze mij daar al een paar keer op betrapt en ik heb ook geprobeerd om het niet meer te doen. Nou zijn er geen nieuwe leugens bij gekomen maar sommige leugens durf ik op een of andere manier niet te vertellen tegen haar ik denk dat het is omdat ik bang ben dat ik haar kwijt raar. Dus blijf ik oude leugens vol houden.

Nou is dit de zoveelste keer en ze is het echt zat en dit is mijn laatste kans om te veranderen en dat wil ik ook heel graag. Alleen denk ik toch dat ik het niet alleen kan, heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen?

Met vriendelijk groet,
Valozo1
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Leugens in de relatie

Eerlijk zijn en je niet anders voordoen dan je bent is altijd beter. Het heeft voor jou ook weinig zin om leugens te vertellen, omdat je vriendin je al een paar keer heeft betrapt. Bovendien heb je beloofd het niet meer te doen, aan die belofte moet jij je houden. Wie probeer je eigenlijk te bedonderen? Je hebt er alleen maar jezelf mee.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Valozo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2016 22:34

Re: Leugens in de relatie

Volhoudertje bedankt voor je reactie,

Ja dat is het hem juist ik wil helemaal niet liegen tegen haar maar in het verleden is het zo gebeurt en sommige dingen dorste ik gewoon niet te vertellen. Maar let wel ik heb haar nooit bedrogen met een andere vrouw. Het gaat puur om dingen die mij "beter" zouden maken wat dus niet het geval is. Ik weet zelf ook donders goed dat liegen fout is en al helemaal om je zelf beter voor te doen dan je eigenlijk bent. Maar je heb gelijk de enigste die je eigenlijk bedondert ben ik zelf. En ik ben bang dat ik het toch helemaal zelf moet doen.
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Leugens in de relatie

Als ze na al die leugens nog steeds bij je is, dan geeft dat toch ergens wel aan dat ze bij je is voor de persoon die je bent, en niet de persoon die je wenst te zijn. Wees jezelf en stop met liegen als de relatie iets voor je betekend. Anders is het niet meer dan logisch dat ze uit zichzelf bij je weggaat en dat heb je dan aan jezelf te danken. Geen excuses verzinnen, eerlijk zin en stoppen met liegen.
If we don't get lost, we'll never find a new route.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”