Gebruikersavatar
Anoniem2014
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2014 10:11

Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te krijgen

Hallo,

Even vraagje. Ik zag een meid op Badoo (soort datingapp) en had haar 2 berichten gestuurd. Echter geen reactie.

Toen zag ik diezelfde meid op Tinder (soort datingapp) en heb ik haar geliked (op hartje geklikt) met de gedachte: Maybe vind ze me hier wel leuk (bv leukere foto's ofzo). 3de poging dus. Deze poging via Tinder was niet direct achter de poging via Badoo.

Nu voel ik me schuldig daarover dat ik 3 keer geprobeerd heb. Is dat wel nodig?
Gebruikersavatar
Sunflower3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2014 13:23

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Hoi Anoniem,

Die datingapps kunnen een stuk laagdrempeliger zijn dan contact zoeken met meisjes die je tegen komt. Toch is het lastig met deze apps dat het kan voorkomen dat degene met wie je contact zoekt geen antwoord geeft. Daar kunnen natuurlijk verschillende redenen voor zijn. Waar voel je je precies schuldig over? Ben je ergens bang voor? Ik weet wel dat als je iemand op tinder liked de ander dat alleen kan zien als diegene jou ook liked.

Groetjes Sun
Gebruikersavatar
Anoniem2014
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2014 10:11

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Sunflower3 schreef:Hoi Anoniem,

Die datingapps kunnen een stuk laagdrempeliger zijn dan contact zoeken met meisjes die je tegen komt. Toch is het lastig met deze apps dat het kan voorkomen dat degene met wie je contact zoekt geen antwoord geeft. Daar kunnen natuurlijk verschillende redenen voor zijn. Waar voel je je precies schuldig over? Ben je ergens bang voor? Ik weet wel dat als je iemand op tinder liked de ander dat alleen kan zien als diegene jou ook liked.

Groetjes Sun
Ik voel me gewoon schuldig nu naar me beste vriendin, omdat het niet netjes was wat ik deed. En dat wil ik het liefst verantwoorden. Das niet nodig vind jij?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Anoniem2014 schreef:Ik voel me gewoon schuldig nu naar me beste vriendin, omdat het niet netjes was wat ik deed. En dat wil ik het liefst verantwoorden.
Kijk een aan, nu komt de aap uit de mouw! (of is het in dit geval de app uit de mouw? 001_tongue )
Meneer heeft een vriendin en voel zich nu schuldig omdat hij naast zijn relatie contacten legt via Tinder!
Reuze interessant dit soort vraagstukken van moderne seksuele moraal. [027]

Het lijkt me dat je drie keuzes hebt, beste Anoniem:
1. Je biecht het op aan je beste vriendin en zegt: “Schat ik heb via Tinder contact gezocht met een meisje, maar het was niet vlak na mijn eerste poging via Badoo. Dus is het niet zo erg toch? Kun je me vergeven schatje?” En je hoopt natuurlijk dat ze er in trapt.
2. Je denkt: Wat niet weet wat niet deert en gaat gewoon vrolijk verder met je leven.
3. Je verwijdert Badoo en Tinder om niet meer in de verleiding te komen om te daten en te flirten met meiden waar je geen relatie mee hebt.

Een tip: Je kunt ook een combinatie maken van twee keuzes.
Ik wens je veel plezier met het maken van de beste keuze! :D
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Anoniem92
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2014 09:36

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Anoniem 2014

Ik begrijp je topic niet helemaal.. Klopt het wat Volhoudertje zegt, dat je al een vriendin hebt? Dan begrijp ik het helemaal dat je je schuldig voelt tegenover haar. Stel je eens voor dat zei andere jongens liked of contacteert. Via een datingapp dan nog wel, waarvoor je eerst al tijd moet nemen om je in te schrijven.. Moest mijn vriend dit doen zou hij zich heel goed mogen verantwoorden waarom hij op zoek gaat naar contact met andere vrouwen. Wat is de reden dat je dit doet, terwijl je in een relatie zit? Voor mij dus not done...

Anderzijds, bedoel je misschien tegenover het meisje dat je 3x geliked hebt, dat je je schuldig voelt? In dat geval denk ik niet dat een schuldgevoel nodig is. Je kan haar eventueel een berichtje sturen in de zin van "Hej, je zag er me een heel leuk meisje uit. Maar omdat je niet reageerde heb ik je 3 x geliked! Sorry als dit wat opdringerig overkwam. Ik zou je graag beter leren kennen, heb je zin om te chatten?" en voila, geen schuldgevoel nodig. Indien zij ook hierop niet reageert heeft ze misschien geen interesse of al een relatie of niet meer actief op de app.. En dan hoef je zeker ook geen schuldgevoel te hebben.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Topicstarter spreekt over een beste vriendin. Dat lijkt mij dus geen liefdesrelatie. Of topicstarter moet het ingedekt hebben en dat eigenlijk wel bedoelen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Memories schreef:Topicstarter spreekt over een beste vriendin. Dat lijkt mij dus geen liefdesrelatie.
Tja, ik heb geen idee wat de omschrijving 'me beste vriendin' in moderne jongerentaal precies betekent.
Maar ik ga er voor het gemak toch van uit dat er sprake moet zijn van een iets serieuzer relatie voordat je het predicaat 'me beste vriendin' kunt krijgen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

volhoudertje schreef:
Memories schreef:Topicstarter spreekt over een beste vriendin. Dat lijkt mij dus geen liefdesrelatie.
Tja, ik heb geen idee wat de omschrijving 'me beste vriendin' in moderne jongerentaal precies betekent.
Maar ik ga er voor het gemak toch van uit dat er sprake moet zijn van een iets serieuzer relatie voordat je het predicaat 'me beste vriendin' kunt krijgen.
Dat opzich natuurlijk wel. Topicstarter weet als allerbeste hoe iets is bedoelt. We zullen het spoedig wel lezen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

:eek:
Bla bla bla
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Anoniem2014 schreef:Hallo,

Even vraagje. Ik zag een meid op Badoo (soort datingapp) en had haar 2 berichten gestuurd. Echter geen reactie.

Toen zag ik diezelfde meid op Tinder (soort datingapp) en heb ik haar geliked (op hartje geklikt) met de gedachte: Maybe vind ze me hier wel leuk (bv leukere foto's ofzo). 3de poging dus. Deze poging via Tinder was niet direct achter de poging via Badoo.

Nu voel ik me schuldig daarover dat ik 3 keer geprobeerd heb. Is dat wel nodig?

De aanhouder wint, dus ik zou het nog een vierde keer proberen 8) Ik zou echt niet weten waarom je jezelf hierover schuldig zou moeten voelen.
Gebruikersavatar
anoniempjee
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2014 12:30

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Soms moet je een keuze maken. Het is of het een of het ander. Je kunt niet van twee walletjes blijven eten. Denk dat het voor jou ook niet fijn leven is zo.
Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Wesley_1980 schreef:
De aanhouder wint, dus ik zou het nog een vierde keer proberen 8) Ik zou echt niet weten waarom je jezelf hierover schuldig zou moeten voelen.
Hier ben ik het dus niet zo mee eens.
Zo'n vrouw die op zo'n dating app zit heeft na 10 minuten al 100 van die wanhopige mannekes op haar profiel zitten en je moet dan wel van erge goede huize komen om dan net diegene te zijn die interessant is voor die vrouw. (overigens is dit natuurlijk niet bij alle vrouwen zo. Slechts 90% denk ik.)
Daarnaast zitten vrouwen vaak op zulke dating programma's om enkel aandacht te krijgen en de vraag is dan: Wil je wel zo'n aandachtsgeile meid?

Mijn advies is: Maak je niet druk met schuldgevoelens. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar denk je dat zij ook maar 1 moment stil staat bij mogelijke schuldgevoelens van jou? Nee? Dan is het het al helemaal niet waard.
Ga morgenavond naar de kroeg en maak "echt" contact! Afwijzing of niet, dan weet je in ieder geval wel gelijk waar je aan toe bent.

Cheers and Happy Christmas cheerqd5
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Itinerant schreef:Daarnaast zitten vrouwen vaak op zulke dating programma's om enkel aandacht te krijgen en de vraag is dan: Wil je wel zo'n aandachtsgeile meid?
Grapjas, waarom zitten al die mannen eigenlijk op Tinder? Oh ja natuurlijk, omdat ze behoefte hebben aan een goed gesprek! Ha ha ha! 011
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

volhoudertje schreef:
Itinerant schreef:Daarnaast zitten vrouwen vaak op zulke dating programma's om enkel aandacht te krijgen en de vraag is dan: Wil je wel zo'n aandachtsgeile meid?
Grapjas, waarom zitten al die mannen eigenlijk op Tinder? Oh ja natuurlijk, omdat ze behoefte hebben aan een goed gesprek! Ha ha ha! 011
De mannen zitten op zulke apps om makkelijk van bil te kunnen gaan, maar ook dat geldt niet voor alle kerels ey!
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Itinerant schreef:De mannen zitten op zulke apps om makkelijk van bil te kunnen gaan, maar ook dat geldt niet voor alle kerels ey!
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik geloof je best als je zegt dat je om héél andere redenen op Tinder zit. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

volhoudertje schreef:
Itinerant schreef:De mannen zitten op zulke apps om makkelijk van bil te kunnen gaan, maar ook dat geldt niet voor alle kerels ey!
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik geloof je best als je zegt dat je om héél andere redenen op Tinder zit. 001_tongue
"Je" als in ik of als in het algemeen? :p
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Itinerant schreef:"Je" als in ik of als in het algemeen? :p
'Je' is in dit geval de tweede persoon enkelvoud, maar je mag best namens andere mannelijke Tinder gebruikers spreken als je daar behoefte aan hebt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

volhoudertje schreef:
Itinerant schreef:"Je" als in ik of als in het algemeen? :p
'Je' is in dit geval de tweede persoon enkelvoud, maar je mag best namens andere mannelijke Tinder gebruikers spreken als je daar behoefte aan hebt.
Jij begon over de mannen :(
Maar ik hoop dat anoniem zich niet te druk maakt deze kerstdagen! Of misschien heeft ze al gereageerd? Ik ben benieuwd :)
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Schuldgevoel naar 3 pogingen contact met een meid te kri

Itinerant schreef:Maar ik hoop dat anoniem zich niet te druk maakt deze kerstdagen! Of misschien heeft ze al gereageerd? Ik ben benieuwd :)
Door een eenvoudige zoekopdracht uit te voeren kun je er achter komen dat de topicstarter
dit forum voor het laatst bezocht heeft op 10 december 2014 om 02:10.
De hele kwestie is misschien niet eens meer relevant.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”