Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Afgewezen door de ware.

Krik schreef:Denk misschien dat een belangrijke reden dat ik een relatie met haar wil is omdat ik niet wil dat ik haar verlies als vriend moest ze iemand anders tegenkomen, of beslissen ergens anders te wonen.
Je hoeft mensen toch niet kwijt te raken als ze een partner hebben gevonden of ergens anders gaan wonen?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Afgewezen door de ware.

Krik schreef:De vriendschap met haar is voor mij echt belangrijk. Daarom vind ik het ook zo lastig en voel mij ook schuldig dat ik haar niet als enkel een vriend kan beschouwen.
Beste Kirk, vooreerst welkom op dit forum. :)

Ik kan wel inkomen wat je voelt en bedoeld met uw bovenstaande zin.

Wellicht put je je uit om de vloed van deze gedachten te stoppen… Maar toch betrap je jezelf er voortdurend op dat je droomt: dat jouw droomprinses je als jou geliefde beschouwd, dat zij jou nodig heeft, dat zij ook naar jouw verlangt… Je maakt als het ware een rouwproces door dat dit niet mogelijk is.

Geef jezelf de nodige ruimte en de tijd om dit te laten gebeuren, zoals je dit ook zou doen wanneer je een arm of een been hebt gebroken. Gun je deze luxe. Je verdient het! Pas daarna word een “vriendschap” met haar een stuk gemakkelijker.

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Afgewezen door de ware.

waarom zou je je schuldig voelen dat je haar niet 'zuiver' als vriend kan beschouwen;

Als er iets is dat je niet kan contoleren is het je gevoel.
Je kan erover praten en het ook omdraaien om jouw kant van de zaak aan te tonen.

soms moet je afstand nemen , elke dag dicht bij zijn hetgene wat je verlangt maakt het enkel bitter. En uiteindelijk gaat de vriendschap er toch onder lijden.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Afgewezen door de ware.

Wat Momo hierboven schrijft ben ik ook mee eens, krik, want je hart kan nog niet aanvaarden een gewone vriend te zijn geworden, te zijn zoals iedereen, te bestaan zonder haar bewonderende blik. Je wilt uniek zijn in de wereld, uniek voor haar.

Als persoon ben je waardevol om jou weg te volgen, Krik. Hervind je eigen identiteit, een tijd(je) geheel los van haar, los van al deze pijnlijke ervaringen.

Ik gun het u van harte,

Kyron
Gebruikersavatar
Krik
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2014 20:40

Re: Afgewezen door de ware.

Hey,

de laatste dagen niets van me laten horen. Had het even wat moeilijk.

Vrijdag had ik al snel even iets laten weten, maar wil wel even uitleggen wat er afgelopen dagen allemaal gebeurt is.

Had haar dus dinsdag op haar eigen aanraden een mail gestuurd van 10 bladzijden. Omdat ze het druk had en ook de tijd en moeite wou doen om hem deftig te lezen heeft ze dit pas donderdag gedaan.
Net voor ik begon te trainen op donderdagavond heeft ze mij dan laten weten dat ze hem gelezen had, en dat ze het moedig vond dat ik dat allemaal had neergetypt.
Maar ook niet meer. Zelfs toen ik haar letterlijk vroeg of haar antwoord nog steeds een afwijzing was, was haar antwoord "bij mij is er niet zo een klik". Niet ja of niet neen dus.... Daarna heeft ze mij een hele avond liggen negeren, of ze had misschien schrik om tegen mij te praten...
Na de training ben ik dan nog even blijven plakken in de cafetaria, maar had eigelijk geen zin om daar te zitten. Maar nog minder zin om alleen thuis te zitten.
Op een bepaald moment is die vriendin die alles weet er ook bij gekomen. En die had direkt door dat er iets mis was. Aangezien ik het moeilijk heb om hierover te praten was zij dan ook de enigste die ervan weet. Dus we hebben wat naar elkaar gesmsed terwijl we eigelijk aan dezelfde tafel zaten.
Daarna is ze met haar vriend naar huis gegaan.
Diezelfde nacht heeft ze mij nog gestuurd dat ze zich zorgen maakte, en of ik niet wou dat ze afkwam. Maar lag al in mijn bed, en niet veel zin om eruit te komen.

Vrijdag was een zware dag op het werk, bijna niets kunnen doen omdat mijn hoofd er niet naar stond. Maar uiteindelijk heeft zij dan toch gereageerd, maar ook geen uitleg gekregen waarom ze de dag ervoor mij ineens niets meer terugstuurde.
Heb haar verteld dat ik wel op mijn tenen getrapt was omdat ik haar 10 bladzijden stuur. En zij mij een antwoord van 5 woorden daarop terugstuurd. Waarop ze zei dat ze liever eens face to face alles wilt bespreken.

Vrijdag avond ben ik dan uit geweest. Maar als bij ramp was er niemand van de vaste groep. Behalve ik, zij en een derde persoon. Was een heel vreemde en niet leuke avond. Dacht er eerst nog het beste van te maken. Maar voelde mij zo slecht dat ik een ganse avond geen woord tegen haar gezegd heb. Terwijl ze heel de avond naast me zat/stond.

Zaterdag hebben we tijdens de dag wat gepraat, maar ze ging gaan kerstinkopen doen met haar familie. Maar ze heeft me wel verteld dat ze heel bezorgt is om mij.

Savonds ben ik dan met de vrienden van de sportclub gaan eten, en de bedoeling was om erna nog ergens naartoe te trekken. Maar dat ging uiteindelijk niet door. Iedereen ging naar huis. Ik had geen zin om haar tegen te komen die avond, dus ben ook maar naar huis gegaan. Vond dit wel ontzettend jammer want heb me de hele avond eenzaam gevoeld hierdoor.
Heb wel nog een berichtje van haar gekregen waarin ze vroeg of ik niet mee wou naar het lokale jeugdhuis. Maar heb erop geantwoord dat ik me niet goed voelde.

Vandaag toch een betere dag gehad. Mijn gedachten wat weten te verzetten, etentje met familie voor verjaardag vader, veel gespeeld met mijn petekindje....


Wel heel veel aan het nadenken geweest de laatste dagen.
- Een belangrijke reden dat ik haar graag heb is omdat ze een van de enigste mensen is die niet wordt afgeschrikt door mijn geslotenheid.

- Doordat ik zo gesloten ben denken veel mensen dat ik geen intresse heb in sociaal contact waardoor nooit iemand mij contacteerd om iets samen te doen. Heb heel veel moeite om met mensen te praten, toch ben ik diegene dat 99% van de gesprekken start.
Ik voel me verschrikkelijk eenzaam hierdoor, en denk momenteel dat dit een groter probleem is dan die afwijzing.
Denk dat ik eerst gewoon aan mijn zelfvertrouwen moet werken, hierdoor socialer wordt, daardoor minder eenzaam ben, en hopelijk daardoor wat vrouwelijke aandacht kan winnen.

- Wou eerst dat ik haar kon haten omdat ze mij heeft afgewezen. Dat zou toch al dat liefdesverdriet wegwerken, dan moest ik enkel nog maar omgaan met eenzaamheid. Maar denk nu dat er niets mis is met verliefd op haar te zijn. Verliefdheid is een positief iets, en wil dat gebruiken om een goede vriend voor haar te zijn. Wil haar gewoon heel graag zien, en dat kan ook als vriend.

Momenteel ben ik er weer in een positieve bui, wat ik zelf wel een beetje vreemd vind. Zeker zo snel na wat er allemaal gebeurd is.
Weet wel van uit het verleden dat die positieve bui ook snel kan omkeren bij mij.
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: Afgewezen door de ware.

Rustig aan jongen. Je lijkt wel bezeten. Tien bladzijden schrijven is wel erg veel van het goede. Wat heb je er wel niet allemaal ingezet. ? :eek:
Bla bla bla
Gebruikersavatar
Krik
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2014 20:40

Re: Afgewezen door de ware.

Tiffany23 schreef:Rustig aan jongen. Je lijkt wel bezeten. Tien bladzijden schrijven is wel erg veel van het goede. Wat heb je er wel niet allemaal ingezet. ? :eek:
Mijn oprechte gevoelens... :)

Als je een jaar aan niets anders denkt dan één bepaald persoon beloof ik je dat jij ook makkelijk 10 bladzijden zal kunnen voltypen.
Heb het zelfs nog kort proberen te houden.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Afgewezen door de ware.

Tiffany23 schreef:Rustig aan jongen. Je lijkt wel bezeten. Tien bladzijden schrijven is wel erg veel van het goede. Wat heb je er wel niet allemaal ingezet. ? :eek:
Hij schrijft geen tien bladzijdes Tiffany en hij mag zoveel schrijven als hij maar wilt. Ook al komt er nog heel veel bij.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Krik
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2014 20:40

Re: Afgewezen door de ware.

Memories schreef:
Tiffany23 schreef:Rustig aan jongen. Je lijkt wel bezeten. Tien bladzijden schrijven is wel erg veel van het goede. Wat heb je er wel niet allemaal ingezet. ? :eek:
Hij schrijft geen tien bladzijdes Tiffany en hij mag zoveel schrijven als hij maar wilt. Ook al komt er nog heel veel bij.
Denk dat je haar verkeerd begrijpt. Het meisje waarover het gaat had mij gevraagd om eens al mijn gevoelens voor haar neer te typen. Dit omdat ze wist dat ik het moeilijk had om die uit te drukken face to face. Heb toen 10 bladzijden voor haar volgetypt.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Afgewezen door de ware.

Krik schreef:
Memories schreef:
Tiffany23 schreef:Rustig aan jongen. Je lijkt wel bezeten. Tien bladzijden schrijven is wel erg veel van het goede. Wat heb je er wel niet allemaal ingezet. ? :eek:
Hij schrijft geen tien bladzijdes Tiffany en hij mag zoveel schrijven als hij maar wilt. Ook al komt er nog heel veel bij.
Denk dat je haar verkeerd begrijpt. Het meisje waarover het gaat had mij gevraagd om eens al mijn gevoelens voor haar neer te typen. Dit omdat ze wist dat ik het moeilijk had om die uit te drukken face to face. Heb toen 10 bladzijden voor haar volgetypt.
:) Of je dat nu naar haar toe doet of dat je dat nu hier doet, het is beide goed. Vooral omdat ze zelf vroeg om alles eens op te schrijven. Als dat dan tien bladzijdes zijn, dan zijn dat tien bladzijdes.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Afgewezen door de ware.

Krik schreef: Het meisje waarover het gaat had mij gevraagd om eens al mijn gevoelens voor haar neer te typen. Dit omdat ze wist dat ik het moeilijk had om die uit te drukken face to face. Heb toen 10 bladzijden voor haar volgetypt.
Hoewel we haar natuurlijk niet kennen: Misschien vroeg ze het ook om je uit te drukken omdat ze wilt dat je gelukkig bent en leeft, open voor de toekomst.

Er is een tijd van droefheid (wat even mag duren, in jouw tempo), en een tijd van bewustzijn van jouw “ware” met al haar talenten en kwaliteiten die u in jouw ware ziet/zag, te integreren in je eigen leven. Dan maakt het loslaten (haar als geliefde) wellicht gemakkelijker.

Ik wens je dat proces van harte toe Krik,

Kyron
Gebruikersavatar
anoniempjee
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2014 12:30

Re: Afgewezen door de ware.

Heftig, afgewezen betekent simpelweg dat het niet de ware is. Liefde moet vanuit twee kanten komen. Anders heb je liefdesverdriet om iets wat nooit kan zijn en niet om een reden van buiten maar door jezelf. En dat kan geen echte liefde zijn. Tenzij zij je om een andere reden afwijst bijv. Uit onzekerheid maar zoas je haar omschrijft is zij een echte levensgenieter, een flierefluiter die jouw gevoelens niet begrijpt. Laat het voor wat het is zou ik zeggen. Tijd heelt alle wonden. Waarom zou je zoveel tijd en tekst aan iemand verspillen als diegene je niet ziet staan. Komt bij mij een antwoord naar boven: obesessie. Ooit daar aan gedacht?
Gebruikersavatar
Krik
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2014 20:40

Re: Afgewezen door de ware.

anoniempjee schreef:Heftig, afgewezen betekent simpelweg dat het niet de ware is. Liefde moet vanuit twee kanten komen. Anders heb je liefdesverdriet om iets wat nooit kan zijn en niet om een reden van buiten maar door jezelf. En dat kan geen echte liefde zijn. Tenzij zij je om een andere reden afwijst bijv. Uit onzekerheid maar zoas je haar omschrijft is zij een echte levensgenieter, een flierefluiter die jouw gevoelens niet begrijpt. Laat het voor wat het is zou ik zeggen. Tijd heelt alle wonden. Waarom zou je zoveel tijd en tekst aan iemand verspillen als diegene je niet ziet staan. Komt bij mij een antwoord naar boven: obesessie. Ooit daar aan gedacht?

Mijn logische kant zegt dat ze mijn gevoelens wel begrijpt, maar je kan moeilijk iemand verplichten om wederzijdse gevoelens te hebben
Maar mijn emotionele kant zegt me, als ze mijn gevoelens zou begrijpen kan ze niets anders dan ja zeggen. Want dan zou ze beseffen dat ik goed voor haar zou zijn op elke mogelijke manier.

Ze is een flieterfluiter in de betekenis van dat ze zich nooit zorgen maakt ook is ze een levensgenieter. Heb je goed opgemerkt.

Ben de laatste tijd wel wat optimistischer. Zal wel over haar afwijzing geraken. Maar neemt zeker niet weg dat ik mij ontzettend eenzaam voel. Ik maak moeilijk contact met mensen, en veel mensen zien dit als een afwijzing/onintresse van mijn kant. Maar als ik ergens ben is het enigste wat door mijn hoofd spookt "waarom lukt het me niet om iets te zeggen?"

Ik zou graag naar de toekomst met een opgeheven hoofd willen kijken. Maar de kans dat ik iemand tegenkom zoals haar (en daarmee bedoel ik gewoon iemand die zich niets aantrekt van het feit dat ik sociaal onvaardig ben) is zeer klein denk ik.
Denk dan zowel in de zin van vrienden vinden als iemand vinden om men leven mee te delen.

Wil wel geen tijd meer in haar spenderen, ga haar niet blijven achterna jagen.
Goede vrienden blijven we wel hoop/denk ik.
Mijn tijd kan ik nuttiger spenderen door wat te werken aan mijn sociale vaardigheid.
Gebruikersavatar
anoniempjee
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2014 12:30

Re: Afgewezen door de ware.

Wie je ook bent, ik zou het laten rusten als het alleen van jouw kant komt. Tuurlijk de gevoelens blijven nog wel even, maar snap niet hoe je iemand zo kan ophemelen die jou niet ziet staan. In de zin van 10 bladzijden schrijven. Sorry als ik hard overkom, is niet mijn bedoeling.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”