Claudia-29

Ik begrijp hem niet

Een aantal maanden geleden een man leren kennen, hij nog geen jaar gescheiden en vader van 2 kinderen. We hadden het leuk en ontzettend gezellig samen. Het ging allemaal wat hard, maar het voelde goed en hij vond het juist fijn dat het allemaal wat snel ging. Want zo was hij nou eenmaal.

Snel zijn ouders, vrienden, buren en ook zijn kinderen ontmoet. De kinderen en ik klikte echt fantastisch, zij hebben de leeftijd van 3 en 5 jaar. Op een gegeven moment werd ik zelfs door de jongste mammie genoemd! Hij had grote toekomstplannen, hij wilde graag dat ik mijn huis zou verkopen en bij zou intrekken. Hij wilde met mij samen een kind krijgen en ook wilde hij samen met mij bedrijfstechnisch iets ondernemen. Ineens begon hij zich wat terug te trekken, werd afstandelijker en deed koud via de telefoon.

Na heel wat vragen, kwam zijn verhaal eruit.. Hij wist het niet, hij was toch een grotere puinhoop dan dat hij dacht, was hier toch niet aan toe en had waarschijnlijk zijn scheiding nog niet verwerkt. (Terwijl hij die middag nog zei tegen een vriend, dat hij met mij een kind wilde) Door zijn grote toekomstplannen zag ik dit totaal niet aankomen en ben ik ook sinds dat gesprek, nu 1,5 maand geleden intens verdrietig.

We hebben elkaar hierna nog 2 keer gezien, 1 keer samen wat drinken en opnieuw hing weer die seksuele spanning er zoals in het begin toen wij elkaar ontmoette. Hierna hebben wij met de kinderen nog wat leuks gedaan en ook in de avond hing weer die spanning. Dit is nu zo 4 weken geleden, in die tussentijd hebben wij elkaar niet meer gezien. Hij benadrukte dat hij zo vervelend vind, omdat ik zo goed voor hem en de kinderen ben. Hij huilde vaak, aan de telefoon en ook in mijn bijzijn. Hij wilde graag met mij vrienden blijven.

Ik heb het geprobeerd vrienden te blijven, maar er zat voor mij nog veel te veel gevoel en heb ik 3 weken geleden het contact verbroken. Tot ik ineens 1,5 week geleden te horen kreeg dat hij gesignaleerd was op Tinder. Ik heb hem hier op aangesproken, dat ik mij hier erg rot door voelde omdat hij zo nadrukkelijk had gezegd dat hij nergens aan toe was en zijn scheiding moest verwerken. Hierop gaf hij aan een moment van zwakte te hebben gehad, voelde zich eenzaam en had aandacht nodig. Daarbij zei hij, ik klets toch alleen maar? Doe jij toch ook? Refererend op een man die ik had ontmoet in de kroeg, waar ik inmiddels geen contact meer mee heb.

Ik heb hem inmiddels van mijn Facebook verwijderd en geblokkeerd, want wat zag ik van de week... Meneer heeft inmiddels 4 jongedames vanuit een datingsite toegevoegd op zijn Facebook en Whatsapp. Ik begrijp zijn beweegredenen niet, waarom moet hij zoiets doen? Zijn woorden en daden spreken elkaar zó ontzettend tegen. Door dat ik dit steeds zie, voel ik mij gebruikt.. een tussenstop.. een tijdelijke vervanger van zijn ex.. terwijl hij steeds benadrukt dat ik dit niet ben.

Ik maak mij zorgen om hem, dit kan toch niet goed zijn? Probeert hij leegtes op te vullen? Of ben ik nu echt even gebruikt?
Robert Ruimt op....

Re: Ik begrijp hem niet

Claudia-29 schreef: Ik heb hem inmiddels van mijn Facebook verwijderd en geblokkeerd, want wat zag ik van de week... Meneer heeft inmiddels 4 jongedames vanuit een datingsite toegevoegd op zijn Facebook en Whatsapp. Ik begrijp zijn beweegredenen niet, waarom moet hij zoiets doen? Zijn woorden en daden spreken elkaar zó ontzettend tegen. Door dat ik dit steeds zie, voel ik mij gebruikt.. een tussenstop.. een tijdelijke vervanger van zijn ex.. terwijl hij steeds benadrukt dat ik dit niet ben.
Ik maak mij zorgen om hem, dit kan toch niet goed zijn? Probeert hij leegtes op te vullen? Of ben ik nu echt even gebruikt?
Het lijkt mij overduidelijk dat je even gebruikt bent. Mijn ervaring is dat als je een relatie met elkaar begint dat je allebei ervoor moet voor willen gaan. De communicatie is het belangrijkste wat er is. Zeker als je de relatie in een serieuze relatie wilt laten uitmonden. Er moet duidelijk zijn van beide kanten wat voor relatie je wilt (serieus/scharrel). De verwachtingspatroon van beide partijen moeten met elkaar overeenkomen

Jouw ex is niet eerlijk of duidelijk over zijn gevoelens ten opzichte over jou. Het zou kunnen zijn dat hij dingen uit het verleden nog onvoldoende heeft verwerkt. Mijn advies is om met jouw eigen leven verder te gaan. Anders maak je het alleen maar ingewikkeld voor jezelf.

Claudia je lijkt mij een hele lieve vrouw die een verzorgende karakter heeft. Jij verdient iemand die ook goed voor jou zorgt en niet speelt met jouw gevoelens. Focus op jezelf en sterkte!! 8)
Claudia-29

Re: Ik begrijp hem niet

Maar wat ik dan niet begrijp, is dat hij mij wel aan iedereen voorstelt? Dat had hij bij eerdere "scharrels" niet gedaan.
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Ik begrijp hem niet

Hoi Claudia.
Maar wat ik dan niet begrijp, is dat hij mij wel aan iedereen voorstelt?
Dat maakt het voor mij ook anders. Het klinkt mij in de oren alsof hij emotioneel in de knoop zit. Ik vermoed dat er erg veel emoties zijn die hij onderdrukt en dat hij met jou een relatie is aangegaan terwijl hij hier nog niet klaar voor is. Alsof hij zo snel mogelijk een nieuwe relatie aan wilt gegaan zodat hij de pijn niet hoeft te voelen. Een ''beetje een'' vlucht. Ik vind het moeilijk om te zeggen dat je gebruikt bent, volgens mij zit het complexer.
Het lijkt me dat deze worsteling bij hem van binnen er ook voor zorgt dat hij niet open kan zijn naar jou toe en zich daardoor mogelijk in allerlei bochten wringt. Ik geloof wel, als ik dit zo lees, dat hij die dingen die hij zei over de toekomst (samen wonen etc) toen de tijd oprecht meende. Misschien doordat hij op de vlucht was, is dit aangedikt zonder dat hij dit door had. (hopelijk begrijp je een beetje wat ik bedoel).

Nou ben ik wel erg bang voor een valkuil. Namelijk, stel je bent het met mij eens, dan ligt om de loer dat je hoop houd en dat je mogelijk ''op hem wacht'' tot het moment dat hij er wel klaar voor is. Zo zou het bij mij best kunnen gaan iig.
Ik denk wel dat het goed is voor jou om het als een afgesloten hoofdstuk te zien. Zeker ook omdat hij alweer volop aan het daten is, althans zo lijkt het.

Pff, wat een nare situatie zeg. Heel veel sterkte de komende tijd!
Claudia-29

Re: Ik begrijp hem niet

Dank je wel voor je reactie Mark, zoiets vermoed ik zelf ook. Ik heb nu al bijna 2 weken geen contact meer met hem en dat wil ik ook even zo houden.
Door zijn acties, heb ik ook geen hoop meer! Daarom ook het no contact, want anders zou ik ieder berichtje, belletje of bezoekje over gaan analyseren.
Neemt niet weg dat ik intens verdrietig ben, vooral omdat ik mij na 5 jaar weer hebben durven open te stellen relationeel EN emotioneel.

Over 3 weken is hij jarig en zal ik hem een kaartje sturen en dan hoop ik dat ik het wat mij betreft definitief het boek kan sluiten.
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Ik begrijp hem niet

Claudia-29 schreef:vooral omdat ik mij na 5 jaar weer hebben durven open te stellen relationeel EN emotioneel.
Lastig... Maar je weet nu wel dat je dat zelf weer kunt, mocht je weer iemand tegenkomen.
Over 3 weken is hij jarig en zal ik hem een kaartje sturen en dan hoop ik dat ik het wat mij betreft definitief het boek kan sluiten.
Klinkt goed :)
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Ik begrijp hem niet

Graag gedaan Claudia.
Door zijn acties, heb ik ook geen hoop meer! Daarom ook het no contact, want anders zou ik ieder berichtje, belletje of bezoekje over gaan analyseren.
Neemt niet weg dat ik intens verdrietig ben, vooral omdat ik mij na 5 jaar weer hebben durven open te stellen relationeel EN emotioneel.
Ja dat ken ik, alles analyseren en dan eindeloos over malen. Liefde is soms kei hard helaas. Maar hou hoop he, er zijn zat andere leuke mannen! Ik weet dat het een dooddoener is, maar het klopt wel. En misschien is het goed om te proberen de volgende keer iets langzamer te gaan?! Dat maakt het iig wat ''veiliger''. Misschien ook niet hoor.. ik ben ook geen expert ;)

Als dat kaartje betekent dat je nog 3 weken moet wachten met de volgende stap in het verwerken, dan vraag ik me wel af of dat het waard is.

Groet, Mark
Claudia-29

Re: Ik begrijp hem niet

Mark80 schreef: Als dat kaartje betekent dat je nog 3 weken moet wachten met de volgende stap in het verwerken, dan vraag ik me wel af of dat het waard is.

Het afsluiten ben ik al mee bezig, maar ik heb mezelf voorgenomen ik MAG tot zijn verjaardag nog zielig zijn. Als ik me eerder beter voel, natuurlijk alleen maar beter ;)

Maar na het kaartje moet het ECHT klaar zijn! Geen gejammer meer en lekker door gaan.
Gebruikersavatar
Mark80
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 aug 2014 14:13

Re: Ik begrijp hem niet

Heel goed ;) op naar betere tijden!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”