Antonie

Verliefd op een ander, weet echt niet wat ik moet doen.

Ik ben al heel lang samen met mijn vriendin. Alles gaat in principe zoals het gaat in een lange relatie, ups and downs. Toch kan ik zeggen dat we het over het algemeen niet slecht doen. Ik hou van haar en ik heb vooral de laaste jaren echt gedacht dat ik samen met haar oud zou worden. We hebben een lange geschiedenis en zijn samen opgegroeid. We hebben elkaar gemaakt tot wie we nu zijn.

Ik heb enkele maanden geleden echter plotseling een jonge vrouw ontmoet die heel mijn wereld op zijn kop heeft gezet. Er was heel snel een enorme klik en we zijn binnen hele korte tijd super verliefd geworden op elkaar. Ik had niet verwacht dat ik dat nog met iemand anders dan mijn vriendin zou kunnen mee maken. Ze is alles wat ik zoek in een vrouw en misschien wel meer nog dan wat ik momenteel krijg van mijn vriendin. Maar natuurlijk begrijp ik dat dat altijd is met nieuwe liefdes en dat ik daar doorheen moe proberen te kijken. Zij zal uiteindelijk ookhaar negatieve kanten hebben en ook met haar zullen er "downs" zijn zoals in iedere relatie uiteindelijk.

Zij wil er voor de volle 100% voor gaan en denkt ook echt dat wij samen de hele wereld aankunnen. Ze heeft me nu gedurende de 3 maanden dat we elkaar kennen de tijd gegeven om een keuze te maken tussen haar en mijn vriendin. Na lang nadenken en me het leven met beide voor te stellen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er vertrouwen in heb dat ik met beide een hele mooie toekomst kan opbouwen. Ik heb echter wel besloten daarom voor de veilige weg te kiezen en mijn huidige relatie door te zetten. Waarbij de vrouw waarop ik verliefd werd verstandig al het contact verbroken heeft.
Nu dat ze dit gedaan heeft begin ik echter wederom te twijfelen. Het lijkt opeens of ik me nog meer ga ergeren aan mijn huidige leven en irritaties die je soms hebt met je huidige partner. Die andere vrouw is zo geweldig en ik ben nog steeds smoorverliefd op haar, ik kan haar niet uit mijn hoofd krijgen. Het "what if" gevoel breekt me iedere dag weer....

Tegelijkertijd als ik denk dat ik mijn huidige relatie zou moeten verbreken... het lijkt wel of ik dat niet zou kunnen, alleen al vanwege onze geschiedenis. Maar soms weet ik niet of dat de belangrijkste reden is. Ik hou zeker nog van haar, maar blijf ik nu bij haar omdat het altijd zo geweest is en het zo in je toekomstplaatje vast zit... ik kom er niet uit.

Ik ben bang om de andere keuze te maken misschien omdat ik toch al niet lekker in mijn vel zit. Daarom kies ik voor het bekende denk ik. Ook vind ik het bijna onmogelijk om mijn huidge vriendin zon verdriet te doen.

Ik weet dat mensen gaan zeggen dat het een keuze is die alleen ik kan maken, en dat de vrouw waarop ik verliefd ben geworden ook andere kanten zal hebben. Dat weet ik en accepteer ik ook.

Maar misschien zijn er tips of gedachten of ervaringen van anderen die me wellicht kunnen helpen.

Ik heb momenteel geen contact met haar... maar ik ga er momenteel, ook al is het pas vers, aan kapot...

Ik mis haar zo ontzettend.... Moet ik haar en de geweldige tijd die we samen hadden uit mijn hoofd zetten, en hoe doe ik dat dan?
Moet ik mijn vriendin iets vertellen, mijn gevoel volgen en voor de vrouw kiezen waarop ik verliefd ben geworden?
Alvast bedankt....
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verliefd op een ander, weet echt niet wat ik moet doen.

Antonie schreef:Moet ik mijn vriendin iets vertellen, mijn gevoel volgen en voor de vrouw kiezen waarop ik verliefd ben geworden?
Als je zo lang samen bent en zo´n lange geschiedenis met elkaar hebt gedeeld lijkt het me dat jouw vriendin er recht op heeft om te weten wat er speelt.
Hoe je het wendt of keert, ze speelt een rol in de beslissing die je uiteindelijk zult nemen. Het lijkt me eerlijker en beter haar er in te betrekken en het met haar te bespreken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Verliefd op een ander, weet echt niet wat ik moet doen.

Ik ben het met Volhoudertje eens. Ga dit samen met je vriendin aan, zij heeft het recht om dit te weten en samen met jou tot een beslissing te komen.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”