Stijn90

Doorgaan, of andere contacten zoeken?

Hallo, ik heb deze post geopend omdat ik iets kwijt moet, en ik denk dat ik hier misschien wat advies kan krijgen. Ik ben 20 jaar en ik studeer momenteel nog.
Anderhalf jaar geleden is mijn papa gestorven. Ik heb het daar een tijdlang erg moeilijk mee gehad, de eerste maanden heb ik mij echt bijna volledig van de wereld afgesloten. Ik laat mijn emoties ook niet makkelijk zien in het openbaar, nooit zo geweest (hoewel ik soms denk dat ik er deugd van zou kunnen hebben, moest ik dat misschien eens doen). Nu, op een bepaald moment heb ik voor mezelf besloten dat het zo niet verder kon. Ik had mijn studies e.d. al genoeg verwaarloosd. Ik wou echt de draad terug opnemen, ik had er echt energie voor en ik voelde mij goed bij dat idee. Dus sinds dit jaar ben ik terug beginnen studeren, en ik wou ook wat meer vrienden maken, meer sociale contacten leggen (ook iets waar ik het altijd moeilijk mee gehad heb). Daarom ben ik ook, uit volle overtuiging, lid geworden van een studentenvereniging. En daar zit nu een beetje het probleem.
Ik wil eerst wel zeggen, dat ik dankzij de vereniging enorm goeie mensen heb leren kennen, maar toch voel ik me bij verscheidene anderen helemaal niet goed. De meeste kennen de situatie van mijn overleden papa wel. Maar op de doop hebben ze daarvan "gebruik gemaakt" om mij emotioneel op een breekpunt te brengen. Dat vond ik verkeerd, ik probeerde mij er niets van aan te trekken en ging ook gewoon verder met de doop. Maar tot vandaag blijf ik me daar ongemakkelijk bij voelen. Daarbovenop komt situatie twee: in de vereniging heb ik dus ook een "meter" gekregen, die mij tijdens het jaar nog wat opdrachten mag geven. Onlangs krijg ik een bericht waarin zij mij beveelt dat ik op 6 april aanwezig moet zijn in Gent voor een opdracht. Ik had echter al gepland om samen met mijn zus naar het graf van papa te gaan, dus zeg ik dat aan mijn meter en ik vraag of de opdracht op een andere dag kan doorgaan. Daarop krijg ik volgende reactie: "luister, ik vind dat het stillaan tijd wordt dat je je daarover zet, het leven gaat door en je gaat maar een andere keer naar het kerkhof!".
Ik was er niet goed van. Ik snap wel dat je het eerste jaar in een studentenvereniging als "mindere" beschouwd wordt, maar zo'n reactie komt wel bijzonder hard aan.

Ik heb er niet meer op gereageerd, en nu twijfel ik dus. Van de ene kant wil ik precies uit de vereniging stappen, maar van de andere kant heb ik er ook echt wel vrienden gemaakt. Die ga ik veel minder zien als ik uit de vereniging stap, en ik maak al niet makkelijk vrienden. Maar nog tot het einde van het academiejaar zo'n vijandige, pijnlijke reacties van mijn "meter" krijgen, zie ik ook niet zitten. Dat helpt mij niet echt vooruit. Ik heb zin om mij zo kwaad te maken op dat mens, maar ik durf niet goed.

Voila, dat moest ik effe kwijt... :s

Black Rose

Re: Doorgaan, of andere contacten zoeken?

Hey Stijn,

Eerst en vooral veel sterkte met het verlies en het rouwproces omtrent jouw papa [AAI]
Je hebt al een stap gezet om terug te gaan studeren en nieuwe mensen te leren kennen.
Als ik jou was dan zou ik wel zo snel mogelijk mijn grenzen trekken t.o.v. mensen die zo laag handelen dat ze jouw verdriet misbruiken.
Daarom hoef je nog niet uit de studentenvereniging te stappen, kan je eventueel met het deel mensen die jou wel respecteren contact blijven houden.
Wat die meter betreft, wie denkt zij te zijn om te beweren dat het tijd wordt je erover te zetten [blink] .
Je hoeft je niet eens kwaad te maken (al is dat heel begrijpelijk als je dat wel doet), gewoon je grenzen aangeven.
Uiteindelijk moet je voor jezelf uitmaken wat je die dag het liefst zou doen, maar zo'n reactie van haar is uiterst ongevoelig en respectloos.
Met zo'n mensen in je leven zal je steeds maar meer gekwetst worden en in het slechtste geval zal je vertrouwen in mensen + de moed om nieuwe vriendschappen aan te gaan in de toekomst enkel nog verzwakken.
Tenzij je er in slaagt om respect af te dwingen en zulke toestanden zich niet opnieuw voordoen.
Ik zou er mij alvast niet langer goed bij voelen.

quodpersortem

Ik zou het contact ook afkappen, om eerlijk te zijn. Ze lijken niet echt begrip te hebben voor je situatie, of dat anderhalf jaar (mij in ieder geval) nogal kort lijkt om over zoiets heftigs heen te komen.

In principe kun je bij vriendschappen/sociale relaties altijd in je achterhoofd houden: Voel ik mij er nog prettig en veilig bij (geborgenheid, eigenlijk). Als dat niet zo is, contact minderen of stoppen. Want dan 'haal' je er niets uit.

En gecondoleerd nog met je vader :(

Memories
Moderator

Allereerst welkom op het forum Stijn. :)

Wat verschrikkelijk van je pappa. Moeilijk om zoiets mee te moeten maken. [AAI]
Gecondoleerd. Moet nog steeds een enorm gemis voor je zijn. En heel begrijpelijk ook.

Wat ik vaak lees en voor mezelf kan beamen is, is dat rouwen heel erg lang kan duren, al dan niet op verschillende manieren, een heel leven.
Het is dan niet zo, dat je elke dag verdriet moet hebben, boos moert zijn of moet huilen, maar er is toch wel lang of in zekere zin altijd een gemis aanwezig. Wat ik overigens normaal vind, het is een dierbaar persoon die jij moet missen. Een persoon die jij veel liever, nog heel erg lang, dichtbij je had willen hebben in dit leven. (En daarmee gezegd; is de periode tussen nu en wanneer het gebeurd is behoorlijk kort.) Ik ben overigens sowieso niet zo van de tijdslimieten als het om missen/rouwen/verdriet hebben gaat. Dat doet ieder op een eigen tempo, op eigen manieren, op eigen gevoel. En voor sommige is dat een hele tijd en soms een heel leven, zoals gezegd op verschillende manieren. Je hebt een moeilijke tijd achter de rug en je zit eigenlijk nog steeds in een lastige tijd.

Medestudenten hebben niet het recht om zo over je en de situatie te oordelen. En ze hebben al helemaal niet het recht om zoiets te vermelden.
" Zeg, jij moet je er nu maar overheen zetten." Is gewoon ronduit helemaal niet netjes en zelfs vind ik brutaal. Dat hoort in mijn beleving niet. -Helaas komt het vaker voor en is begrip in het algemeen soms ver te zoeken, maar zoals je zelf aangeeft voelde het helemaal niet prettig.
Het is voor jou misschien alsof je dan niet echt jezelf kan zijn en je dan maar moet inhouden, omdat men zo te keer is gegaan en men het zo ziet. Maar JIJ zit wel mooi met het gemis. JIJ zit wel met verdriet. (En nee, ze hebben het recht niet, of in dit geval één student(?) om dit zo te noemen.)

Heftig hoor...als dat zo is, zoals het is en men zo ermee omgaat. Geeft je (terecht!!!) niet het gevoel echt welkom te zijn. - Met al wat je meegemaakt hebt en met al je gevoelens.
En jij vraagt je nu af wat jij nu moet doen....terwijl je stukje bij beetje in je verhaal zelf al aangeeft dat je zo op deze manier er beter mee kan stoppen. Jij zit ermee dat je dan vrienden die je daar wel hebt gemaakt minder kan zien. Maar je kan ze wel vaker uitnodigen, nummers uitwisselen, afspreken, wat vaker in contact staan.
Ik zou als ik die overweging moest en zou maken, stoppen. Omdat jij je er niet meer fijn voelt. Omdat jij dit soort dingen vermeld krijgt.
Natuurlijk, blijft een moeilijke beslissing en die is aan jezelf...maar blijf en houd jezelf in je waarde...het is namelijk al rot en vervelend genoeg dat dit je is overkomen. [AAI]

Sterkte en ik hoop dat je je hier snel thuis en op je gemak voelt. Zodat je regelmatig, als jij de behoefte voelt, erover kan schrijven.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

volhoudertje
Moderator

Stijn90 schreef:Ik heb zin om mij zo kwaad te maken op dat mens, maar ik durf niet goed.
En terecht dat jij je kwaad maakt!
Ik lees dit soort berichten eigenlijk met enige verbijstering. Bestaan dit soort studentenverenigingen nog? Kennelijk …
Het is algemeen bekend dat bepaalde studentenverenigingen of disputen niet deugen, je bent waarschijnlijk zo onfortuinlijk om lid te zijn van zo’n ondeugdelijk clubje.

Het hele spel van ontgroening wordt ieder jaar opnieuw gespeeld. Het houdt zich zelf in stand, omdat de ‘feuten’ die in hun eerste jaar getreiterd en gekleineerd werden nu zelf wraak kunnen nemen en naar nieuwelingen trappen. Het is een verderfelijk cultuurtje, waar ik geen enkele waardering voor kan opbrengen.

Sommige mensen menen dat ze op een studentenvereniging kameraadschap en assertiviteit leren. Dat zal best, maar dit soort groepscultuur gaat gewoon een grens te ver. Mijn advies is dan ook om je meter gewoon te vertellen dat je het bezoek aan het graf van je vader veel belangrijker vindt. En als dat tot consequentie heeft dat je 'vrienden' in je studentenvereniging gaat verliezen, dan zijn het nooit echte vrienden geweest en is het beter om deze vereniging te verlaten andere contacten te zoeken.

Voila, Stijn, dat is wat ik er van denk.
* Liebe Macht Frei *

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Gecondoleerd met je vader. Zoals bovenstaande posters al zeggen is het niet aan een ander om voor jou te bepalen wanneer jij je ergens over heen moet zetten. Zeker niet in een rouwverwerking. Ik zou deze meter te verstaan geven dat je wilt meewerken aan een opdracht maar dat het niet aan haar is om te bepalen wanneer jij het graf van je vader bezoekt en hoe snel jij je verdriet verwerkt. Tevens kan je aangeven dat je de opmerking als erg ontactvol en kwetsend hebt ervaren. Ze mag best weten hoe ze overkomt en dat ze zich een grens heeft overschreden met haar tactloze en veroordelende opmerking.
Inzicht als Uitweg..

Stijn90

Dankje voor de reacties. Ik heb moeite met het idee om heel de vereniging nu als "slecht" te beschouwen. Want dat klopt volgens mij niet. Ik heb er enkele zeer goede vrienden, en met de grote meerderheid heb ik geen enkel probleem. Het betreft echt enkele mensen (mijn meter, en een vijftal leden tijdens de doop) die zich hiermee inlaat. Het punt is gewoon dat die "enkelingen" jammer genoeg nog enkele maanden "baas" over mij mogen zijn, tot ik volwaardig lid ben.
Ik ga denk ik doen wat Minerva zegt. Effe kordaat reageren (tenslotte ben ik in mijn recht) en mijn meter laten weten wat ik er van vind. Ik ben zeker niet van plan om zaterdag niet naar het graf te gaan.
Ik heb er gisteren ook nog over gesproken met iemand anders van de club, en ze zegt ook dat zoiets niet kan. Ze ging er mijn meter eens over "aanpakken".
Het is gewoon heel dubbel, en dat maakt het moeilijk. Er zitten enkele mensen in die ik liefst nooit van mijn leven ontmoet had, maar ook heel veel waarvan ik juist blij ben dat ik ze heb leren kennen. Maakt het niet gemakkelijk.

volhoudertje
Moderator

Stijn90 schreef:Dankje voor de reacties. Ik heb moeite met het idee om heel de vereniging nu als "slecht" te beschouwen. Want dat klopt volgens mij niet.
Klopt, dat is ook niet nodig. Ik lees gelukkig dat je niet alleen staat en op steun van een club genoot kunt rekenen. Veel sterkte zaterdag, als je het graf van je vader bezoekt.
* Liebe Macht Frei *

Memories
Moderator

Hoi Stijn,

Heel goed dat je het zo hebt kunnen aangeven en het ook gaat aangeven aan mensen die zo hebben gesproken. Het is best een lastige situatie. Maar je hebt steun van een ander en dat is altijd prettig.

Ik wil je veel sterkte wensen bij het bezoeken van het graf van je vader. :knuffel:

Stijn90

Ik heb dus net, via facebook, aan mijn "meter" gemeld dat ik besloten heb om naar het kerkhof met mijn zus te gaan, en dat ik dus niet naar Gent kom voor de opdracht morgen. Ik heb ook gezegd dat ik het jammer vind dat ze zo reageert en dat ik hoop dat ze zelf niet snel haar papa moet verliezen (zij heeft haar beide ouders namelijk nog, dat weet ik). De reactie was als volgt: "uw ongehoorzaam gedrag zal de nodige consequenties kennen!".

Eerlijk gezegd, nu weet ik gewoon in het geheel niet meer hoe ik hierop moet reageren, of ik er nog op moet reageren.

Ik haat doorgaans niet snel mensen, maar wat haar betreft lijkt het precies die weg op te gaan...

:(

volhoudertje
Moderator

De reactie die je meter je gestuurd heeft slaat natuurlijk absoluut nergens op. Wat een raar gedoe, zeg. Te belachelijk voor woorden!
* Liebe Macht Frei *

Stijn90

ik vind het ook raar. Ik snap echt totaal niet waarom ze zo doet, het voelt aan alsof ik haar iets misdaan heb. Nu, ik voel me echt slecht bij deze situatie. Ik ben aan dit alles begonnen met enorm enthousiasme, met als doel om de draad terug op te nemen, te studeren, terug wat meer uit te gaan. Maar ik heb steeds meer het gevoel dat ik er beter allemaal nooit aan begonnen was.

Alle inspanningen die ik onderneem om mijn leven terug op de rails te krijgen, worden als het ware geboycot en met de grond gelijk gemaakt door één persoon. :(

volhoudertje
Moderator

Maar er zijn toch nog tal van andere mogelijkheden om de draad van je leven weer op te pakken, Stijn?
Laat je vooral niet ontmoedigen door de rare uitspraken van je meter, op die manier geef je haar een
veel te belangrijke positie, die ze niet verdient. Zo iemand heb je toch niet nodig?
* Liebe Macht Frei *

Black Rose

Stijn, jij verdient een pluim dat je het haar persoonlijk gezegd hebt en de manier waarop [045]
Je hebt een poging gedaan om haar een beetje inlevingsvermogen te geven, maar blijkbaar heeft die persoon dat niet aangezien haar reactie [zucht].
Probeer je niets aan te trekken van die zogezegde consequenties ; jij voelt en weet waar je grenzen liggen, duidt deze aan en hebt een stap gezet om je sociale kring uit te breiden ondanks dat niet gemakkelijk ligt voor jou.
Ik hoop dat je moed kan halen uit de positievere mensen die jou omringen in de studentenclub of misschien uit andere studiegenoten die niet in de studentenclub zitten.
Ik begrijp dat je heel hard verschoot van zo'n rotte reactie, en laat dat mens als het kan ook links liggen.
Er lopen nog zulke mensen rond, doch zo extreem denk ik niet zovelen.
Ik wens jou nog vele positieve, lieve en mensen met respect verder op jouw pad [AAI]

Reinaart

ik vind het ook raar. Ik snap echt totaal niet waarom ze zo doet, het voelt aan alsof ik haar iets misdaan heb.
Misschien dat ze erop hoopt om 'promotie' binnen de vereniging te maken en dat ze bang is erop af te worden gerekend dat jij niet aanwezig bent (aangezien ze daarvoor blijkbaar de verantwoordelijke persoon is). Dat is het enige wat ik mij kan bedenken. Niet dat dit verder haar onmenselijke reacties op enige manier goedmaakt overigens.

Stijn90

Ik heb mijn meter laten weten dat ze mij niet meer zullen zien in de vereniging. Mijn meter heeft nog niet gereageerd. Maar ik heb het ook al tegen enkele schachten gezegd, en toen ging het nieuws snel rond. Al vijf schachten hebben trouwens laten weten dat ze er ook uitstappen als ik wegga. Ik heb gezegd dat ze dat niet hoeven te doen, maar het geeft wel een goed gevoel.
Vervolgens kreeg ik bericht van iemand uit het praesidium (die het wrs via een schacht te weten gekomen is) en die persoon vroeg mij waarom ik zou weggaan. Ik heb hem dus het hele verhaal gedaan, zoals ik dat hier ongeveer heb neergeschreven. En hij zegt dat hij het jammer zou vinden dat ik eruit stap. Hij vindt namelijk ook dat mijn meter erover gaat, en hij gaat ze er eens over "aanpakken".
Maar ik weet niet of dat voldoende gaat zijn om mij in de vereniging te houden, ik ga daar nog eens goed over nadenken. Vandaag ben ik in ieder geval naar het kerkhof geweest en ik ben blij dat ik dat gedaan heb.
Het is natuurlijk ergens ook allemaal weer grappig. Ik bedoel: we zijn in die vereniging begonnen met 32 schachten, daarvan hebben er 12 opgegeven tijdens de doop, en als ik eruit stap, stappen er wellicht ineens 5 mee uit. Ze gaan al hun nieuwe leden nog kwijtspelen... Ik snap echt niet goed wat men wil bereiken soms. Een en al concurrentie tussen die verenigingen om zoveel mogelijk leden te zoeken, maar uiteindelijk kan je evengoed weer uitgespuwd worden. Ik ga het nog geloven, dat ze ons gewoon effe "gebruiken" om hun eigen frustraties op uit te werken... Ik vind het eigenlijk jammer dat het zo moet lopen allemaal.

Memories
Moderator

Hoi Stijn,

Het is ook jammer dat het zo moet lopen en dat er zo gedaan is door één of andere leidster. Het zegt overigens wel veel over de situatie, de mensen en de vereniging dat er al vaker zoveel mensen zijn vertrokken en dat er nog eens een aantal mee zullen gaan als jij gaat. Dat zegt iets over de communicatie en hoe er allemaal mee om word gegaan, denk ik zo... niet prettig.
Het betekent ook dat anderen zich niet meer zo fijn voelen bij het hele gebeuren. Misschien ook ergens anders opnieuw willen beginnen en dit achter zich willen laten. Het is alles behalve vriendelijk hoe zij heeft gedaan en anderen hebben dat ook opgepikt, of misschien hebben anderen ook al wel ervaringen met haar (gehad) die niet fijn waren. Wie weet... ik kan mij voorstellen dat het je allemaal best raakt...

Maar wat fijn dat je blij bent dat je dan toch naar het graf bent gegaan van je vader...(Naar mijn mening gaat dat altijd voor...!!! [AAI] )

Minerva

De reactie was als volgt: "uw ongehoorzaam gedrag zal de nodige consequenties kennen!".
Wat een intimiderende reactie is dat. Ik zou ook niet bij zo'n groep willen horen als dit de manier is waarop ze met elkaar en elkaars gevoelens om gaan. Die meter dient eens een lesje medemenselijkheid te leren voordat ze zich als meter op stelt want op die manier verdient ze die status en titel helemaal niet.

Ik weet dat veel studentenverenigingen met name bij ontgroeningen erg vernederende praktijken er op na houden. Soms risicovol, soms kwetsend. Helaas gaan er nog te vaak jonge studenten in mee en eindigen ze later net zo wreed en kwetsend. Het is een overdracht van negatieve tradities om het "groepsgevoel" te versterken. Immers als je er zoveel moeite voor hebt moeten doen om "erbij" te horen dan stap je ook niet zomaar meer op en ben je er eindelijk "een van hen". Eigenlijk is het wel goed dat er zoveel studenten afvallen en het opgeven want wellicht gaan ze zelf nu ook in zien dat dit niet de manier is om met je medestudenten om te gaan.

De groepsdruk kan groot zijn en de neiging om te conformeren aan de tradities ook. Je meter kan hier last van hebben en zich daarom zo hard opstellen. Maar dat is haar probleem uiteindelijk en niet het jouwe. Het is goed dat jij hier je eigen plan getrokken hebt, je eigen weg blijft volgen en assertief voor jezelf blijft opkomen! Knap van je! [applaus]
Inzicht als Uitweg..

Stijn90

Ziezo, ik ben er dus officieel uitgestapt en het geeft toch een vrij gevoel moet ik zeggen :)
Uiteindelijk is er nog één andere schacht mee uitgestapt, de rest zal volgens mij wel lid blijven. Ik had ook gezegd dat zij er niet moeten uitstappen omdat ik eruit stap.

Mijn meter reageerde nog steeds niet, maar eerlijk gezegd kan het mij weinig schelen wat ze gaat zeggen, of ze nog iets gaat zeggen. (al geef ik wel toe dat ik toch enigszins nieuwsgierig ben naar haar mogelijke reactie).

Ik heb ook besloten om eens een hobby te gaan zoeken, om mensen te leren kennen. Maar niet meer in een studentenvereniging. Er zullen ongetwijfeld veel goeie clubs ook bestaan, maar ik heb er genoeg van gezien momenteel.

volhoudertje
Moderator

Gefeliciteerd, Stijn. Ik vind dat je een paar hele goede beslissingen hebt genomen.
Veel succes!
* Liebe Macht Frei *

Minerva

Knap van je Stijn [applaus] Je kiest echt voor jezelf en dat voor jou goed is en werkt! ondanks groepsdruk. Respect.
Inzicht als Uitweg..

Stijn90

Ok, dit is dus echt het toppunt. Ik heb nu dus reactie van mijn ex-meter gekregen. Ze zegt:
"Heey, sorry dat ik je zo hard aangepakt heb, maar in mijn positie naar jou toe kon ik niet anders. Ik vind het jammer dat je weg bent :( Als je eens wilt praten of afspreken, dan hoor ik het wel. Groetjes xxx"

Ik heb geantwoord: "sorry? Uw sorry is niets waard. Hoe slecht kan je zijn als je doelbewust mensen zo aanpakt. Je hebt onwetenden, die niet weten dat ze iets slecht zeggen, maar je doet het gewoon compleet doelbewust. Ik wil gewoon niets meer met jou te maken hebben. Je bent de oorzaak van het feit dat ik eruit gestapt ben, wees er vooral fier op, gegroet!"

Ik weet niet of ik misschien iets te fel geweest ben, maar het deed giga veel deugd :D ik voel de adrenaline nog steeds gieren door heel mijn lijf!!!

volhoudertje
Moderator

Stijn90 schreef:Ik weet niet of ik misschien iets te fel geweest ben, maar het deed giga veel deugd :D ik voel de adrenaline nog steeds gieren door heel mijn lijf!!!
Nee hoor, Stijn, ik vind dat je de meter prima van repliek hebt gediend. Geniet er nog maar lekker van na! [027]
* Liebe Macht Frei *

Black Rose

Nee, volgens mij heb je niet te fel gereageerd als ik het vergelijk met haar vorige reacties.
En hoe een studentenclub ook in mekaar zit qua hiërarchie ; ze hoeft dit niet te gebruiken als excuus om mensen te breken.
Misschien is ze er door andere mensen over aangesproken, misschien is ze eens beginnen na te denken hoe het zou zijn om in jouw schoenen te staan, ....
In elk geval hoop ik dat ze er haar les uit geleerd heeft en jouw reactie op haar excuus is perfect, want had je minder fel gereageerd dan leert ze er hoogstens uit dat het niet fijn was maar dat mensen toch terug komen = dus niet zo erg.
En vooral het deed deugd + je hebt je sterk opgesteld :nod: [045]

Minerva

Het is wel wat fel en ik vind het in ieder geval wel netjes dat ze haar excuses aan biedt ook al ben je al weg. Jouw reactie is wel begrijpelijk want het heeft je pijn gedaan en je bent nu niet meer lid van die studentenvereniging terwijl je dit wel graag wou volgens mij. Jammer dat het zo gelopen is, dat sorry had beter wat eerder kunnen komen, dan hadden jullie beiden er nog wat aan gehad en had het niet zover hoeven komen. Helaas zie je dat groepsdruk waarschijnlijk er voor gezorgd heeft dat zij zo gereageerd heeft. En veel mensen kunnen groepsdruk slecht aan en volgen dan nog liever dan dat ze zelf een gezond standpunt in nemen. Je mag er trots op zijn dat jij je daardoor in ieder geval niet hebt laten leiden ook al is de uitkomst niet zo leuk voor jou en waarschijnlijk nu ook niet zo leuk voor haar meer ...

Wellicht is een gesprek in een later stadium nog een optie. Er is nu geen win/win situatie maar een loose/loose situatie. En uiteindelijk wordt daar niemand blij van.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”