Het is nu 18 mei 2013 16:55

Text size
Inloggen

Vrienden maken

Vragen en ideeën over relaties en alles wat daarbij komt kijken mogen in dit forum. Er is ruimte voor gevoelens van eenzaamheid, verlatenheid of sociaal isolement.

Ongelezen berichtdoor vlam » 01 apr 2012 18:35

Ik ben zelf geen makkelijk persoon, maar maak snel contact met mensen. Maar meestal blijft het alleen bij een praatje. Wat ik mis zijn vriendinnen.
Ik heb een relatie en de kennissen die ik had,heb ik mee gebroken omdat zij niet achter deze relatie stonden.
Ik heb genoeg hobby's: ik schrijf boeken, blogs,heb een paard, werk veel enz.
Ik ontmoet veel mensen, maar mis mensen om leuke dingen mee te doen los van familie. ik kom genoeg buiten, doe boodschappen en ontmoet altijd mensen. Ik ken ook heel veel mensen (vanwege mijn boeken) en voor de buitenwereld ben ik enorm populair. Altijd al geweest! Maar de realiteit is anders!
hebben jullie tips?
vlam

Ongelezen berichtdoor Minerva » 01 apr 2012 19:12

Je zou dus graag vriendschappen op willen bouwen, vriendschappen die achter je relatie staan en met mensen waarmee je leuke dingen samen kan doen ?

Je zegt ook dat je wel makkelijk contact maakt, erg actief in het leven staat maar dat je kennelijk niet verder komt qua sociaal contact. Het verdiept zich niet ?

Wat betekent vriendschap voor jou ? Wat wil je graag samen doen ?
Your life is your own.
No apologies or excuses, no one to lean on, to rely on or to blame.
The gift is yours, it's a amazing journey and you alone are responsible for the quality of it.
Minerva

Ongelezen berichtdoor johan799 » 08 apr 2012 20:46

... vrouwen of mannen die je misschien wel leuk vindt uitnodigen en het dan proberen te verdiepen?
johan799

Ongelezen berichtdoor vlam » 10 apr 2012 20:40

Mystica schreef:Je zou dus graag vriendschappen op willen bouwen, vriendschappen die achter je relatie staan en met mensen waarmee je leuke dingen samen kan doen ?

Je zegt ook dat je wel makkelijk contact maakt, erg actief in het leven staat maar dat je kennelijk niet verder komt qua sociaal contact. Het verdiept zich niet ?

Wat betekent vriendschap voor jou ? Wat wil je graag samen doen ?

Ze hoeven niet perse achter mijn relatie te staan (al is het fijner)maar ze moeten niet alleen maar op me in praten over zijn 'slechte' dingen.
Ik maak makkelijk contact inderdaad, maar vaak blijft het daar bij. Wat wel grappig is, is dat mensen altijd denken dat ik veel vrienden heb en populair ben. (ik schrijf namelijk boeken en mijn naam is niet geheel onbekend)
vlam

Ongelezen berichtdoor Minerva » 10 apr 2012 22:32

Wat me opvalt is dat je veel dingen doet die solitair zijn. Je schrijft boeken (en bent daar mee bekend), je schrijft blogs, paardrijden is ook geen teamsport en ik vraag me af hoe je op je werk bent ? Ben jij iemand die graag alleen is ? Die graag dingen solitair doet ? Dan kan het best zo zijn dat je misschien makkelijk contact maakt maar de verdieping die nodig is voor vriendschap die komt er niet. Wellicht vind je dat moeilijk ? Ben je wat meer op jezelf gericht en niet zozeer op de ander ? Een mooie spreuk zegt: om een vriend te krijgen dien je ook een vriend te zijn. Het is iets tweezijdigs, tweerichtingverkeer. Als je vriendschappen wilt opbouwen uit contacten, wat zou je dan kunnen doen ?
Your life is your own.
No apologies or excuses, no one to lean on, to rely on or to blame.
The gift is yours, it's a amazing journey and you alone are responsible for the quality of it.
Minerva

Keer terug naar Eenzaamheid, relaties & seksualiteit