meisjezonderdate

is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

hoi iedereen, ik heb binnen 2 weken mijn eindejaarsbal
en ik heb nog geen date, maar ben wel smoorverliefd op iemand
hij zit niet bij me op school, en we kennen elkaar nog maar 2 maand
we hebben nog maar 2 keer afgesproken (wat eigenlijk niet veel bijzonders is) maar af en toe sms'ten we wel eens en stuurde hij me zelfs 2 x'jes.
nu hoor ik jammer genoeg niets meer van hem, al bijna 2 weken niet meer
maar ik zou hem zo graag meenemen naar mijn galabal!!!
de enige mogelijkheid om hem mee te vragen is via sms, omdat ik hem voor het galabal niet meer zal zien waarschijnlijk
nu is mijn vraag: zou ik hem als meisje meevragen, ook al kennen we elkaar amper?
gaat hij me niet raar vinden? als ik wordt afgewezen kan ik het wel vergeten zeker?
vinden jongens het wel leuk als een meisje hun uitvraagt?
(beetje achtergrondinfo, ik ben 19, hij is 18 en hij heeft al lange tijd geen serieuze relatie gehad)
help me aub!!! :( ben zo nerveus en onzeker, want dit wil ik echt niet verpesten...
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

Zou ik hem als meisje meevragen, ook al kennen we elkaar amper?
Ja, waarom niet?

Gaat hij me niet raar vinden?
Als hij dat doet is ’t een enorme sukkel.

Als ik wordt afgewezen kan ik het wel vergeten zeker?
Afgewezen worden is nooit leuk, maar als hij jou niet leuk vind, dan houdt het op.

Vinden jongens het wel leuk als een meisje hun uitvraagt?
Ja hoor, dat vinden ze best leuk!
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

de enige mogelijkheid om hem mee te vragen is via sms, omdat ik hem voor het galabal niet meer zal zien waarschijnlijk
nu is mijn vraag: zou ik hem als meisje meevragen, ook al kennen we elkaar amper?
gaat hij me niet raar vinden? als ik wordt afgewezen kan ik het wel vergeten zeker?
vinden jongens het wel leuk als een meisje hun uitvraagt?
(beetje achtergrondinfo, ik ben 19, hij is 18 en hij heeft al lange tijd geen serieuze relatie gehad)
help me aub!!! :( ben zo nerveus en onzeker, want dit wil ik echt niet verpesten...
Het klinkt allemaal alsof je heel onzeker van jezelf bent, angst hebt voor wat hij er van vindt en angst voor afwijzing. Je wilt het echt niet verpesten. Wat versta jij in deze situatie onder "verpesten"? Hoe zou je het kunnen verpesten? Wat zou er dan gebeuren?
Inzicht als Uitweg..
meisjezonderdate

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

met "verpesten' bedoel ik dat hij me vreemd gaat vinden en heel anders over me zal beginnen denken, in negatieve zin dan..

ik ben bang dat hij me nadien nooit meer zal meevragen omdat hij weet dat er gevoelens in het spel zijn, en dat ik dan nooit meer een kans zal kunnen maken bij hem...
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

met "verpesten' bedoel ik dat hij me vreemd gaat vinden en heel anders over me zal beginnen denken, in negatieve zin dan..

ik ben bang dat hij me nadien nooit meer zal meevragen omdat hij weet dat er gevoelens in het spel zijn, en dat ik dan nooit meer een kans zal kunnen maken bij hem...

Je bent voor zijn negatief oordeel over jou erg bang, als je hem mee uit zou vragen. Dat hij je vreemd gaat vinden en dat je geen kans maakt bij hem als hij weet dat er gevoelens in het spel zijn. Dat is wat er zou kunnen gebeuren in het allerergste scenario voor jou.

Stel nou dat je het niet vraagt of dat een ander meisje hem uitvraagt en hij zegt "ja" zodat hij niet meer met jou mee kan gaan.. hoe zou dat voor je zijn?

Stel dat hij je helemaal niet vreemd vindt en zich ook wel tot jou aangetrokken voelt en blij is dat jij hem vraagt om jou te vergezellen op het galabal?

Stel dat hij jou afwijst omdat hij helemaal geen zin in heeft in een galabal?


Je kan zo nog 100 scenario's met goede en slechte afloop bedenken en invullen hoe hij misschien over je denkt of niet denkt, wel of niet met je mee gaat, je wel of niet leuk vindt.. echter hoe helpt dat jou om uit deze situatie te komen? Het zijn immers allemaal maar hypothesen, invullingen van onze/jouw kant over hoe hij mogelijk wel of niet gaat reageren, wel of niet ergens over denkt, je wel of niet vreemd vindt.. feit is.. je weet het niet.. wij weten het ook niet.. Er is maar een manier om uit te vinden of hij wel of niet met je mee wilt gaan of je moet graag willen wachten tot hij het misschien nog vraagt...? Dan weet je in ieder geval zeker dat hij je niet vreemd zal vinden omdat jij het vraagt.. voor zover hij dat al vreemd zou vinden..
Inzicht als Uitweg..
meisjezonderdate

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

ik hem al men moed bijeengesprokkeld en hem meegevraagt
maar hij weigerde, omdat hij niet van 'galaballen' houd, hij was nog al kort uit de bocht
en heeft me niet eens bedankt dat ik hem meevroeg
ik vind het heel jammer, maar vind ook wel dat hij beleefder had mogen reageren
:doubt: [zucht]
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

Jammer dat hij zo bot reageerde.
Maar ik vind het heel knap van je dat je het aangedurfd hebt om hem
te benaderen. Daar verdien je een compliment voor!
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

Moedig van je dat je het gewoon gevraagd hebt. Jammer dat hij er niet van houdt. Gelukkig weet je nu waar je aan toe bent en wat je aan hem hebt wat dit betreft. Nu hoef je niet langer in onzekerheid te zitten en kan je je focus verleggen naar andere opties. Knap gedaan [applaus]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: is het oke als een meisje een jongen uitvraagt?

misschien houdt ie inderdaad niet van galaballen, maar denkt hij wel na over het feit dat jij hem vroeg?

Geef het even en anders ... [applaus] heel moedig toch
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Sex & liefde”