Het is nu 22 mei 2013 17:20

Text size
Inloggen

Home sweet home

Stel je vragen of vertel evt over problemen in je gezin.

Ongelezen berichtdoor isn't.it.ironic? » 15 maart 2009 17:43

hoihoi, ik weet niet of ik dit in de juiste categorie geplaatst heb, maar toch:

bij ons thuis is er in principe niet echt iets mis. ik heb 2 ouders en ben enigkind. het is niet dat mijn ouders nou echt ruzie maken, maar ergernissen zijn er natuurlijk wel. ik denk dat dat bij iedereen thuis wel het geval is. maar meestal worden die ergernissen of kleine ruzietjes wel gecompenseerd door weer plezier te maken samen, maar ik heb het idee dat de ergernissen niet gecompenseerd worden. ik heb het idee dat mijn ouders niet meer écht gelukkig met elkaar zijn. ik denk niet dat het is dat ze zonder elkaar willen, maar dat het met elkaar niet leuk meer is. ofzoiets..
en dan kom ik bij een vriendin thuis, en daar lijkt alles altijd zoveel leuker. die heeft een leuke zus waarmee ze het prima kan vinden, leuke ouders, leuk huis en noem maar op. dan vraag ik me af waarom dat bij ons nou niet zo kan zijn. waarom hebben mijn ouders samen nooit pret?
het lijkt ook alsof mn moeder constant lichtelijk gestressed is en mn vader het allemaal niks interesseerd.
misschien ligt het wel aan mij? dat het zo is thuis.. ik maak ook wel is ruzie of ben een dag shagrijnig, komt het daardoor?

kan iemand misschien wat tips geven hoe ik het thuis wat kan opvrolijken?

alvast bedankt :)
isn't.it.ironic?

Ongelezen berichtdoor Minerva » 15 maart 2009 20:30

Zomaar opvrolijken zal lastig worden. Daar heb je er in dit geval drie voor nodig. Je zou eens met je ouders kunnen bespreken wat je ziet, voelt en denkt over de situatie thuis. Dat lijkt me eigenlijk de meest voor de hand liggende methode om te kijken of het thuis wat gezelliger kan worden.
Your life is your own.
No apologies or excuses, no one to lean on, to rely on or to blame.
The gift is yours, it's a amazing journey and you alone are responsible for the quality of it.
Minerva

Ongelezen berichtdoor Phitan » 16 maart 2009 01:55

Ik weet niet hoe de verhouding met je ouders is, kunnen jullie bijvoorbeeld openlijk over dingen praten?

Als dit het geval is, dan zou je eens kunnen proberen je zorgen uit te spreken tegenover je ouders. als je dit moeilijk vind zou je bijvoorbeeld eerst met 1 ouder kunnen praten. degene waarbij je je het meest comfortabel voelt, of waarvan je het idee hebt dat die er het meest open voor staat.

Doe dit wel op een rustig moment, dus niet als een van jullie bijna weg moet bijvoorbeeld ;)

En je schrijft dat het bij een vriendin thuis altijd zo gezellig en leuk is.
Maar bedenk wel dat het daar waarschijnlijk ook niet altijd zo is. daar zal ook best wel ruzie gemaakt worden.
maar dat laten mensen meestal niet zien als ze visite hebben.

Vroeger kwamen kinderen ook graag bij ons spelen omdat het bij ons altijd zo gezellig en leuk was.
Maar ook bij ons was wel eens ruzie ;)

Moraal van dit verhaal, Bij anderen lijkt het altijd gezelliger dan thuis. maar dat komt meestal omdat mensen het hun gasten naar hun zin willen laten hebben ;)
Phitan

Ongelezen berichtdoor Phitan » 16 maart 2009 01:58

isn't.it.ironic? schreef:misschien ligt het wel aan mij? dat het zo is thuis.. ik maak ook wel is ruzie of ben een dag shagrijnig, komt het daardoor?

Ik denk trouwens niet dat het aan jouw ligt hoor, tenzij je de boel terroriseert daar ;)
Iedereen heeft wel eens een chagerijnige dag ;)
Phitan

Keer terug naar Ouders & gezin