Gebruikersavatar
myworldofanxiety
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2015 17:37

sociale fobie/paniekstooris/depressie lotgenoten gezocht

hallo iedereen,
Ik ben een meisje van 19 jaar en ik ben op zoek naar lotgenoten.

Al heel mijn leven ben ik angstiger geweest dan anderen en het heeft altijd wel een invloed gehad op mijn leven. Nu ben ik op een punt gekomen dat ik niet meer kan functioneren omwille van mijn angst.

De hele dag door heb ik last van angst, ik heb continu een nerveus gevoel in mijn lichaam wat moeilijk te beschrijven valt. Soms zijn er pieken in deze angst dat ik echt niet meer kan en een paniekaanval krijg of ziek word (misselijk, buikpijn, hoofdpijn,...).

Ik word ziek vanaf het moment dat ik moet vertrekken naar een plek waar mensen zijn, bv school. Iedere ochtend als ik naar school moet vertrekken word ik ziek. Ik ben misselijk, heb een krop in mijn keel, kan niet slikken, beven, zweten,... Hierdoor kan ik ook niet eten of drinken tot wel zeker 11 u, terwijl ik enorm veel honger en dorst heb maar als ik eet of drink moet ik overgeven.

Maar dit is niet enkel op school, ook als ik onderweg ben naar mijn lief of vriendinnen krijg ik hier last van. Dit is echt vreselijk, ik kan hierdoor nergens meer van genieten. Door al deze gevoelens bij sociale situaties ben ik ook begonnen met ze zo veel mogelijk te vermijden. Op die manier moet ik niet door een hell gaan en heb ik een dagje/momentje rust.

Door al die angst kan ik mijn leven niet leiden zoals ik wil. Hierdoor ben ik in een depressie terecht gekomen sinds vorig jaar. Vorig jaar was het zo erg dat ik zelfs suïcidaal was. Ik voel me iedere dag door en door slecht, het is niet aangenaam om te leven op deze manier.

Ik ben sinds een maand in therapie met een psycholoog, we hebben enkel nog maar de klachten nz besproken dus het is afwachten of zij mij effectief kan helpen. Zij heeft mij ook de diagnose depressie, sociale fobie/paniekstoornis (angststoornis) gegeven.

Via dit forum hoop ik mensen te vinden die me begrijpen, dit is iets waar ik nood aan heb want niemand in mijn omgeving begrijpt mij echt. [crying]

Zijn er hier mensen die hetzelfde meemaken?
Please laat het me dan weten, ik wil graag ook naar jullie verhaal luisteren.


Groetjes,
myworldofanxiety
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: sociale fobie/paniekstooris/depressie lotgenoten gezoch

Hoi Myworldofanxiety, ik heb dit ook wel gehad, of nog steeds een beetje. Ik ben alleen veel ouder dan jou en kan er nu best mee leven. Goed dat je met therapie bent begonnen. Veel heeft ook wel met je leeftijd te maken. Ik gebruik soms wel eens een pilletje valeriaan, een kruid dat wat ontspannend werkt. Of ik loop een flink stuk met mijn hond, dan kom ik altijd beter terug dan ik naar buiten ging. Maar rot dat je dat 's ochtends hebt. Sterkte
Gebruikersavatar
Lies123
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2015 00:44

Re: sociale fobie/paniekstooris/depressie lotgenoten gezoch

Hoi,
Net alsof mijn verhaal daar staat. Ik begrijp je helemaal. Precies zoals je dingen beschrijft met het misselijke gevoel als je ergens naar toe moet.
Ik ben een jaartje jonger dan jij, 18, maar heb sinds oktober 2013 de diagnose angststoornis en zou daarom graag met je in contact komen om dingen te kunnen delen.
Groetjes!

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”