Luc2011

Slaapprobleem

Hallo, ik heb een vraagje ik heb al heel lang last van periodes van slecht slapen en dan weer periodes van goed slapen nu zit ik in een periode van een week dat ik echt geen oog dicht heb gedaan ik ben al bij de dokter geweest maar krijg er niks voor. Nu gaan er allemaal gedachtes door mijn hoofd dat ik nooit meer zou kunnen slapen is dit reëel? Dat kan toch niet. Zijn er mensen die mij gerust kunnen stellen? Liefs claudia
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Slaapprobleem

Hoi Claudia,

Het lijkt mij niet nodig om je zorgen te maken over of je nooit meer zou kunnen slapen. Zoals je zelf al hebt geschreven heb je vaker last van periodes dat je minder goed slaapt. Daarna is er dan een periode dat je beter of goed slaapt. Is er misschien momenteel een reden dat je de slaap niet kan vatten? Is er iets dat speelt en wat door je hoofd spookt? Doordat jij je meer en meer zorgen lijkt te maken over het niet goed slapen momenteel (wat natuurlijk vervelend is) kan het ook zijn dat de zorgen erover je wakker houden.
Je zou eens kunnen kijken of je iets van een drogist kan krijgen om beter in slaap te kunnen komen. Je kan ook verschillende tabletjes krijgen op natuurlijke basis. Bijvoorbeeld iets met Valeriaan. Vraag altijd naar en lees altijd eventuele bijwerkingen of eventuele bijwerkingen op de verpakking. (Gewoon voor alle zekerheid.) Lavendel werkt ook rustgevend. Je zou iets met lavendel in je slaapkamer kunnen hangen of zetten. Je zou ook altijd voordat je gaat slapen een kop kamillethee kunnen drinken. Of ontspannende muziek kunnen luisteren. (Beide kan natuurlijk ook!!)
Overweeg eens om je hoofd "leeg te maken" door voordat je in je bed stapt alles op te schrijven in een dagboek of schrift, als je dat nog niet doet.

Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld en verder geholpen. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Luc2011

Re: Slaapprobleem

Hallo, dank je wel voor je reactie en je tijd. Het is een duidelijk antwoord ik ben alleen zon angsthaas dat ik denk dat ik nooit meer kan slapen of dat het heel erg kwaad kan maar dat is toch echt niet zo....liefs
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Slaapprobleem

Graag gedaan hoor, Claudia. :knuffel:

Maak je maar niet teveel zorgen. Er zijn altijd periodes geweest dat het weer beter tot goed ging, toch? Dan gaat het vast ook nu weer gebeuren.
Te weinig slaap is nooit fijn en dat kan je (uiteindelijk) geestelijk en lichamelijk merken, blijf daarom goed voor jezelf zorgen. Je kan kijken of één van de tips je wellicht verder helpt.
Het komt vast goed meid. Angst is een slechte raadgever. Blijf maar van je afschrijven als jij je daar prettig bij voelt en het je op je gemak stelt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”