time2reflect

Straks gaat het fout.....

22 aug 2013 22:23

Ik woon in een leuk huis, praktische ligging, en het is er ruim.
Een straat waar mensen wonen die ongeveer dezelfde waarden en normen delen.
Behalve mijn buren..... Naast mij wonen mensen die zich van niets of niemand iets aantrekken. Doen hun ding, niemand mag er iets van zeggen, maar als iemand anders geluid maakt hebben ze er last.
Zelfs een leek heeft het snel door; er is iets heeeeel erg fout daar. De vrouw des huizes heeft vermoedelijk borderline en drinkt haar sores weg. Ze scheldt alles en iedereen uit als ze weer eens een psychose heeft, en niemand durft er iets van te zeggen. Ik heb dat wel gedaan en ik ben nu nog meer het object van haar haat.
Ik beheers me, negeer het ( en dat is moeilijk ) maar soms voel ik aan mijn lichaam dat het wegslikken geen oplossing is. Meegaan in hun manier van discussie (schreeuwen en schelden) heeft geen nut en past niet bij hoe ik ben opgevoed. Ik krijg vaak ingevingen over
hoe ik het op een minder vriendelijke manier kan doen ophouden, maar dan zit ik vast en ben ik ineens de dader.
Iemand ervaring met iets vergelijkbaars? Tips?

Lost Soul

Re: Straks gaat het fout.....

22 aug 2013 22:38

Bel de politie en psychische hulpverlening? Misschien zijn ze bekend bij hun.
If we don't get lost, we'll never find a new route.

volhoudertje
Moderator

22 aug 2013 22:50

Het is heel lastig en onprettig als je buurvrouw wat vervelend gedrag vertoont.
Beheersing en negeren is een mogelijkheid, maar bemiddeling (voor het geval het een huurhuis is) door de woningbouwvereniging of buurtbewoners zou ook een optie kunnen zijn.

Maar het valt het me ook op dat je een paar termen gebruikt, waarvan je betekenis waarschijnlijk niet goed kent. Je buurvrouw heeft "vermoedelijk borderline", drinkt haar sores weg en scheldt iedereen uit "als ze weer eens een psychose heeft".
Nou nou, het is me toch wat … Dit is een psychologie forum, dus wees een beetje voorzichtig met de woorden die je gebruikt.
* Liebe Macht Frei *

TheEmperor85

22 aug 2013 23:20

Sluit me bij VH aan : buurtbemiddeling zou zeker kunnen helpen. Dit heeft als voordeel dat er een aantekening van de situatie wordt gemaakt, zodat een volgende keer wellicht ingegrepen kan worden, op welke manier dan ook. Overigens hebben de meesten gemeentes tegenwoordig bemiddelaars klaarstaan, ook als je niet in een huurhuis woont.

time2reflect

24 aug 2013 16:35

Bedankt voor jullie reacties.
En...volhoudertje...juist vanwege het feit dat ik op deze site mijn tekst schrijf gebruik ik termen waarvan ik in ieder geval weet wat het inhoudt. Anders zou ik dit uiteraard niet zomaar doen.

time2reflect

24 aug 2013 16:37

Oh, en trouwens het hele "reguliere traject" zoals door jullie reeds genoemd : politie en bemiddeling is al doorlopen.
Resultaat : noppes.

GeenPijn

28 aug 2013 00:37

Je kan er tijd insteken of doen wat veel mensen doen verhuizen soms blijven aso's wel 12 jaar wonen voor er wat gebeurd. Gedwongen uitzetting gebeurd niet zo snel. Dus je kan je nog 10 jaar irriteren of je verlies nemen. Niet fijn dat snap ik.

Of laten escaleren door geweld te gebruiken natuurlijk zorgen dat zij beginnen en jij handelt uit zelfverdediging en zorgen voor getuigen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”