Linde96

Me wazig voelen en geen grip op wat ik doe en zie.

04 jun 2013 12:39

Ik heb sinds zaterdag al last van een soort waas in mijn hoofd waardoor ik dingen vergeet, me niet kan focussen op die ik doe en soms vreemd reageer op mensen. Ik reageer kortaf en stel soms vreemde vragen en merk willekeurige dingen op, en realiseer me dan een paar minuten later pas wat ik heb gedaan. Ook zie ik soms vreemde dingen, zoals lampen die lijken aan-uit te gaan of zoals vanmorgen tijdens het hardlopen wist ik zeker dat ik bloed op de weg zag liggen en moest ik er overheen springen van mezelf, maar dit was helemaal geen bloed. Gisteren was ik op school en voelde ik me zelfs wat angstig in de grote groepen mensen.
Ik voel me over de hele dag heen nogal wazig, maar het zijn korte momenten dat ik dit gevoel versterkt ervaar, soms voel ik me ook een paar uur 'normaal'. Ik merk zelfs dat ik moeite heb met het formuleren van normale zinnen terwijl ik dit typ, heb hier normaal geen moeite mee.

Momenteel zit ik wel met een heleboel dingen, ik voel me al een lange tijd vrij depressief en heel slecht over mezelf, en heb heel veel stress. Ik vraag me af of dit rare gevoel kan zijn ontstaan door opeenstapeling van allerlei problemen?

En het tweede waar ik aan denk is dat ik vrijdagavond behoorlijk dronken/aangeschoten ben geweest. Ik drink op feestjes altijd wel wat maar niet zo'n hoeveelheid als vrijdag. Hoe ik me nu voel is wel een beetje vergelijkbaar met vrijdagavond, alleen wat minder erg.
Maar is dat überhaupt mogelijk om zo lang effect van alcohol te merken?

Mijn vader zei dat de rare dingen zien een kenmerk is van een psychose, maar ik geloof dat psychoses veel heftiger zijn dan dit..

volhoudertje
Moderator

Re: Me wazig voelen en geen grip op wat ik doe en zie.

04 jun 2013 13:09

Linde96 schreef:Momenteel zit ik wel met een heleboel dingen, ik voel me al een lange tijd vrij depressief en heel slecht over mezelf, en heb heel veel stress. Ik vraag me af of dit rare gevoel kan zijn ontstaan door opeenstapeling van allerlei problemen?
Opeenstapeling van allerlei problemen en stress kan er inderdaad de oorzaak van zijn de klachten die je omschreven hebt.
De volgende stap is natuurlijk om die klachten van depressieve aard, slecht zelfbeeld en stress weg te nemen.
Heb je daar al eens hulp bij gezocht, Linde?
* Liebe Macht Frei *

Linde96

04 jun 2013 15:27

Ja, ik sta wel al een maand of 2 op de wachtlijst voor psychologische hulp, maar ga omdat het mij en m'n ouders nu ook te lang wachten is volgende week waarschijnlijk al beginnen aan een ander soort hulptraject. Dus dat zou goed moeten komen.
Maar ik ben momenteel wel heel erg bang dat dit een soort reactie is op de hoeveelheid alcohol die ik heb gehad.. Weet helemaal niet of dat mogelijk is, en ik kan het ook nergens op internet vinden. Want echt de dag erna begon ik pas last te hebben van dit alles. Ik drink nooooit zo veel en ik dacht eerst dat ik gewoon een kater had of zo.
Is er iemand misschien die dat weet, of je nog dagen last kunt hebben van te veel gedronken hebben? Want stel dat ik hiervoor naar de dokter ga binnenkort, heb ik liever niet dat ik dit moet gaan vertellen waar m'n ouders bij zijn.. :')

Memories
Moderator

04 jun 2013 15:40

Hoi Linde,

Als je het niet gewend bent om regelmatig iets van alcohol te nuttigen of omdat je niet gewend bent om überhaupt alcohol te drinken en je niet zoveel in één keer (hoeveel dan?) dan kan je ook na die tijd verschijnselen krijgen. Zoals je wel eens gehoord hebt waarschijnlijk kan je na een avond stappen een kater hebben. Hoofdpijn hebben dus en je wat verward voelen. Misschien is het bij jou wel zo dat wazigheid daarbij hoort.
Als je psychische problemen ervaart zoals je ook al hebt opgeschreven, kan alcohol problemen versterken. Het hoeft dus helemaal geen positief effect te hebben. Alcohol kan negatieve gevoelens zoals bijvoorbeeld angst zoals je schreef versterken. Dat maakt het dan erger. Het gevoel van negativiteit en rot voelen kan dus ook erdoor verergeren.

Je hebt geen zin om dit te vertellen als dat nodig is waar je ouders bij zijn. Ergens begrijpelijk maar je moet voor jezelf eens bekijken waarom je opeens zoveel hebt gedronken. Het hoeft gevoel dus niet te verminderen, het kan verergeren of later verergeren, zoals je nu hebt gemerkt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”