Zwijgzaam

Thesis frustraties

Schijt *#!&%@# thesis. Ik wil gewoon dat het weg gaat. Voordat de thesis begon ging het zo goed, met mijn angsten en eetstoornis. En nu, word ik er elke dag door overvallen. Word ik alleen al bang bij het denken aan de thesis, bang dat ik het niet kan. Dat ik het niet snap. Dat het niet lukt. Dat ik mezelf dom vind. En dat ik gewoon door moet gaan, niet zeiken. En dan voel ik die tijdsdruk weer. En het irritantste is nog wel, dat ik best weet dat ik het kan. En dat ik best weet dat ik slim ben. Ik doe een studie die door mensen vaak als een van de moeilijkste wordt gezien, en ik heb de afgelopen jaren bijna al mijn vakken in 1 keer gehaald, en zelfs extra vakken gehad. Maar elke keer word ik weer zo bang dat het mislukt als ik begin. Dat het te veel wordt, dat ik het niet snap. En ik weet dat die angst de angst uiteindelijk alleen maar oproept. Hebben het daar ook over bij de psych. Ik weet het allemaal. Toch. Kakzooi.
Maar ik ga dit doen. Ik ga het afronden. Ik moet het afronden. En dan eindelijk klaar. En dan, dan even een jaar niks. Reizen. Yes.
Uiteindelijk, komt het goed!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Thesis frustraties

Zwijgzaam schreef:Ik moet het afronden. En dan eindelijk klaar. En dan, dan even een jaar niks. Reizen. Yes. Uiteindelijk, komt het goed!
Zo kun je het ook zien. :nod: Even door de zure appel bijten en dan jezelf lekker belonen met een jaartje sabbatical.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Thesis frustraties

Sterkte [045]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Thesis frustraties

Als je maar weet dat je het kan en jezelf niet opvreet van de stress moet het wel goed komen. Soms kom je door kleine stapjes te nemen sneller vooruit dan door jezelf tot te grote taken te dwingen in te korte tijd. Overzicht houden en plannen is een kunst en kan je veel frustratie besparen. Veel sterkte en succes met je thesis!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
GewoonSteph

Re: Thesis frustraties

Hoi Zwijgzaam,

Nagenoeg een maand later :s
Ik zit met dezelfde gevoelens en emoties over mijn scriptie, wat by the way net een wo thesis is in plaats van een hbo scriptie. Ik sta nu op het punt om te beslissen om door te gaan met het huidige onderzoek of te stoppen en een nieuw onderzoek te zoeken en te doen. Ik heb mij heel lang druk gemaakt over de deadline, maar die is voor mij door vele factoren, veelal vanuit de opleiding, niet meer te halen. Eveneens is het onderzoek voor mij nauwelijks nog te doen. Het bedrijf wil mij nog wel van informatie verschaffen, maar heeft al aangegeven dat ik geen interviews bij huidige en potentiële klanten mag houden omdat ze bang zijn dat ik op deze wijze "slapende honden wakker maak" Wat zoveel betekend dat ik voor mijn onderzoek ook naar de concurrentie onderzoek moet doen en dit onder andere bij bovengenoemde klanten moet ondervragen. Terwijl ik dit schrijf zet ik mijn keuze om te stoppen met mijn huidige opdracht alleen maar kracht bij. Door alles heb ik nu besloten om het even links te laten liggen en met mijn zusje te gaan backpacken voor 3 weken in Nicaragua, Zuid-Amerika. Daarna ga ik er weer fris tegen aan. Misschien is dat voor jou ook wel wat?

Anyways... hoe is het nu met jou thesis? Ik hoop voor je dat alles (bijna) af is en dat afstuderen voor jou wel voor de zomer gebeurt. Ik ben erg benieuwd! Succes in ieder geval!

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”