Kim1

hartaanval

Ik ben superbang! Ik heb al de ganse dag een hevige druk op mijn borst. Deze middag belde ik even naar mijn huisarts of dat niet kon komen van de medicijnen die ik sinds 3 dagen neem voor een veel te hoge bloeddruk. Hij zei dat ik maar vandaag de medicijne niet meer moest nemen en dat tegen de avond de pijn op mijn borst zou weg zijn. (ten minste als de pijn van de medicatie zou voortkomen)
Deze avond kreeg ik dan ineens een raar gevoel in mijn maag, zonder misselijk te zijn. Ook een heel hevige pijn in mijn kaaklijn die maar blijft aanhouden.
Maar ik hou mij rustig, want er is altijd iets... ik ben immers nog maar net terug uit het ziekenhuis..
Nu lees ik heel ontspannend een mailtje over fruit en hoe eindigt die mail: met een opsomming van symptomen van een nadered hartinfarct bij vrouwen! En ja, hoor, dat zijn natuurlijk de symptomen die ik zonet opnoemde!! Ik flip mij kapot!! De hypochondrier in mij slaat weer alle tonen!!
HELP AUB!!! Van mijn man krijg ik niets van steun!! Hij lacht het gewoon weer weg... en ik ben ZOOOOOOOOOOOOOOO BANG!!!!!!!!!!!!
quodpersortem

Re: hartaanval

Misschien dan toch maar even bij de spoedeisende hulp langs? Het kan niets zijn maar als het wel een iets met je hart is, dan kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn.
Kim1

Re: hartaanval

Ik durf gewoon niet te gaan! Ik ben daar vorige week nog maar opgenomen met een hoge bloeddruk, daar hebben ze ook de reden niet toe gevonden en mij laten gaan na enkele dagen.
1 februari ben ik ook al opgenomen voor een operatie aan de galblaas.
En begin januari lag ik nog in Leuven met allergieen.
De week daarvoor is de mug en de 100 gekomen voor een allergieaanval.
Ze kennen mij daar al op spoed... ze gaan zeggen, ze is daar weer.. ik durf niet meer gaan
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: hartaanval

Het lijkt erop dat het niet zo goed gaat met je gezondheid. Een huisarts geeft niet voor niets bepaalde zaken op een rijtje. Wat zijn voor jou andere opties om te doen dan naar een spoedeisende hulpdienst te gaan en daar de problemen voor te leggen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: hartaanval

Memories schreef:Het lijkt erop dat het niet zo goed gaat met je gezondheid. Een huisarts geeft niet voor niets bepaalde zaken op een rijtje. Wat zijn voor jou andere opties om te doen dan naar een spoedeisende hulpdienst te gaan en daar de problemen voor te leggen?
Sorry, even een verbetering; een mailtje wat bepaalde zaken opsomt, kan je aangeven bij de hulpdienst.
(Huisarts gaat het dus even niet om.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Kim1

Re: hartaanval

ze gaan mij hier vierkant uitleggen op de spoedeisende zorg als ik afkom met een mailtje met symptomen. ik heb hier al zoveel ervaring met de spoed, ze hebben niet voor niets de reputatie van "wachtende hulp" te zijn...
Leeuwtjuh

Re: hartaanval

Rustig aan... Haal normaal adem, ademhalen door je neus en uitblazen door je mond. Een paniekaanval lijkt bijzonder veel op een hartaanval. Mijn partner had hier in het verleden last van, dus ik weet hoe beangstigend het kan zijn. Door de angst ga je anders ademhalen, ga je hyperventileren en krijg je een drukkend gevoel op de borst vanwege de overdosis zuurstof die je naar binnen haalt. Daardoor raak je in paniek juist vanwege de gedachte aan een hartaanval. Vicieuze cirkel-effect. Je kunt ook in een boterhamzakje ademen, zodat je de juiste zuurstoftoevoer krijgt...

Ga met je hoofd op je knieën liggen, rustig aan doen en laat je man jou gerust stellen. Trust me. That helps.
Oh, en eet chocola, dat helpt ook. Sterkte ! En verder: ga naar de huisarts morgen en vertel dat je je hier zorgen over maakt.

Ik mikte er bij mijn partner altijd een kalmeringstabletje in; iets uit de pammetjesreeks. Heb je dat toevallig in huis?
Oxazepam, temazepam, diazepam, lorazepam etc. Het helpt allemaal, zolang je maar rustig wordt.
Kim1

Re: hartaanval

Leeuwtjuh schreef:Rustig aan... Haal normaal adem, ademhalen door je neus en uitblazen door je mond. Een paniekaanval lijkt bijzonder veel op een hartaanval.
Ik weet dat hyperventileren veel op een hartaanval lijkt. Ik heb in het verleden nog veel last gehad van hyperventilatie en daarmee ook verschillende keren naar spoedeisende hulp gerend. Echter, de druk op mijn borst die ik nu voel is geen hyperventilatie. Ik heb ook een heel normale bloeddruk en pols nu. (13/8 en pols 78). Het is echt ik die kapot ga van de angst , die volgens mij een realistische angst is.. Ik ben heel goed aan het ademhalen nu. In mijn hoofd ben ik aan het flippen!
Oxazepam, temazepam, diazepam, lorazepam etc. Het helpt allemaal, zolang je maar rustig wordt.
Ik ben allergisch aan al die medicatie..
Laatst gewijzigd door Kim1 op 04 mar 2013 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gerepareerd
Kim1

Re: hartaanval

Oeie, mijn reactie staat tussen de Quote...
Leeuwtjuh

Re: hartaanval

Als het volgens jou een realistische angst is; dan moet je niet langer op internet blijven zitten roepen dat je 'aan het flippen bent', maar nu onmiddellijk naar een huisartsenpost of ziekenhuis. Als jij jezelf niet serieus neemt bij dit soort ernstigere zaken, zul je steeds vaker tegen deze situaties aanlopen. Mocht het realistisch zijn, dan ben je in goede handen. Mocht het niet realistisch zijn, kan iemand met medisch inzicht je verder helpen.

Mensen hier op het forum zijn zowel medisch als psychologisch niet kundig genoeg om serieuze uitspraken over jouw gezondheid te doen. Tjop tjop, vent uit zijn stoel trekken en gaan!
Kim1

Re: hartaanval

Graag, mijn man wil niet. Hij wil slapen en niet opnieuw naar de spoed.
Leeuwtjuh

Re: hartaanval

Zeg; is hij getrouwd met je? Hoe lang al? Vraag eens of hij dat het komend jaar nog wil blijven.... Zo niet... Neem een taxi, word beter, word jezelf weer en gooi je vent op straat.

No offence, echt serieus niet, het is vast een schat, maar als ik iets aan mijn gezondheid zou hebben en mijn partner zou niet reageren, was het einde oefening met zijn onzin. Al moet hij 100x naar de eerste hulp rijden en verliest hij 8 uur slaap per nacht; hij heeft het maar te doen. Dat doe je voor elkaar. Dat zou jij ook voor hem doen. For better for worse. Als hij wilt slapen, slaapt hij maar zonder jou vannacht. En de volgende nacht net zo. En de nacht daarop ook. En de komende tien jaar daarop ook.
Leeuwtjuh

Re: hartaanval

Heb je trouwens last van je linkerarm ook? En een beetje verdoofd gevoel in je gezicht?
Heb je nog een beetje kleur in je gezicht? Wat is je lichaamstemperatuur...?

Mijn vader deed vroeger mee aan het nationaal kampioenschap 'hartaanval-hebben' om de meest rottigste tijdstippen die je je maar kunt bedenken; en werd om de haverklap (zeker 1x per 2 weken) afgevoerd. Hij is zelfs een keer op de fiets naar het ziekenhuis gegaan. Zelfs met een hartaanval ga je niet per definitie dood; dan weet je dat in ieder geval.
Kim1

Re: hartaanval

We zijn al 7 jaar getrouwd en hij is vorige week al ergens anders gaan slapen toen ik net uit het ziekenhuis kwam... zegt genoeg denk ik.. Maar ik kan er dit nu niet nog eens bijnemen.
Mijn man is millitair en vertrekt binnen een aantal uurtje terug, ik heb twee heel kleine kinderen en kan dus absoluut niet weg. Ik wil niets liever dan naar spoed gaan! Ik heb pijn aan mijn linkerbovenarm tegen mijn schouder, geen grote oppervlakte. Ik heb geen idee of ik nog kleur heb. Ik heb wel nog steeds die verdomde harde druk op mijn borst die zelf brandend aanvoelt met momenten. Ik heb op en af hoofdpijn en mijn kaak doet pijn!
Ik ga gewoon op bed gaan liggen en hopen dat het beter gaat. Ik ga mij concentreren op mijn ademhaling en proberen aan andere dingen te denken..
Leeuwtjuh

Re: hartaanval

Je hebt geen buren die even voor twee uurtjes op de kinderen kunnen passen zodat jij naar de huisartsenpost kunt?
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: hartaanval

Neem je ontstekingsremmers? Zo ja, al lang?
Mijn vriendin heeft een tweetal jaar voor verschillende klachten ontstekingsremmers moeten nemen en had na enige tijd ook zo'n gevoel (ze omschreef het alsof er een vrachtwagen over haar borstkas reed + benauwlijk).
Uiteindelijk zijn we te weten gekomen dat ontstekingsremmers plotse verhoging van de bloeddruk als gevolg kunnen hebben en dat ze er moet mee opletten.
Kim1

Re: hartaanval

Alleen een buurvrouw met zelf 4 kleine kinderen.

Als het alleen maar erger wordt dan bel ik de 100, of zal de 100 moeten gebeld worden. En dan zal mijn man wel moeten thuisblijven voor de kinderen.

Ik neem geen ontstekingsremmers, ik ben daar allergisch aan. Ik heb aan superveel allergisch!

Ik hoop dat ik het correcte doe!!
Zo bang..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: hartaanval

Kim1 schreef:Alleen een buurvrouw met zelf 4 kleine kinderen.

Als het alleen maar erger wordt dan bel ik de 100, of zal de 100 moeten gebeld worden. En dan zal mijn man wel moeten thuisblijven voor de kinderen.

Ik neem geen ontstekingsremmers, ik ben daar allergisch aan. Ik heb aan superveel allergisch!

Ik hoop dat ik het correcte doe!!
Zo bang..
Het feit dat jij zo bang bent voor iets wat er misschien mis zou kunnen zijn, is toch juist een reden om op welke manier dan ook mensen op te bellen of te spreken over je kinderen en naar een huisartsenpost te gaan?
Als jij het gevoel hebt zo de nacht niet in te kunnen of de nacht überhaupt niet door te komen, door pijn of iets anders, dan zou ik persoonlijk aan de bel trekken.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Kim1

Re: hartaanval

Is exact wat ik wil doen. Kan ook geen ouders bellen..

Ik ga me nu neerleggen.
Bedankt voor de steun allemaal!!

Ik spreek jullie, hopelijk,morgen weer met goed nieuws!

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”