puck26

onrust in hoofd

Hoi ik ben Puck.
Al heel erg lang merk ik onrust in mezelf. Ik kan heel moeilijk echt ontspannen. Mijn hoofd maakt overuren en denkt de hele dag. Ik kan geen film. Kijken in mijn eentje..geen rust voor..in mijn eentje zonnen..half uurtje stil zitten is max. Avondje bank..alleen met laptop op schoot, mobiel bij me en tv aan. Boek lezen..heel moeilijk. Complete rust lukt me gewoon niet. Ik ga in augustus een weekje alleen op vakantie. Ik ben bang dat ik ook daar niet rustig kan genieten van het liggen op het strand omdat ik dan alleen maar denk aan wat ik allemaal nog meer kan doen op dit moment. Met iemand samen gaat alles al makkelijker..omdat ik dan zie dat het ok is om op het strand te liggen..en samen film kijken is ook ok omdat de ander dat ook doet op dat moment. Heel gek. Toen mijn mobiele telefoon even kapot was gaf me dat ergens onwijze rust, wat ik echt heerlijk vond toen. Ik ben verslaafd aan mijn telefoon. Dat weet ik wel zeker. Ik ben denk ik bang voor stilte, rust en verveling. Me er bij neerleggen dat het gewoon goed is zo vind ik heel moeilijk maar wil ik zo graag kunnen. Mijn hoofd is moe. Hopelijk kan iemand me wat helpen. gr Puck
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: onrust in hoofd

Al heel erg lang merk ik onrust in mezelf. Ik kan heel moeilijk echt ontspannen. Mijn hoofd maakt overuren en denkt de hele dag.
Hoe lang is dat al zo ? Wat is er gebeurd toen dit ontstond ?

Ik kan geen film. Kijken in mijn eentje..geen rust voor..in mijn eentje zonnen..half uurtje stil zitten is max. Avondje bank..alleen met laptop op schoot, mobiel bij me en tv aan. Boek lezen..heel moeilijk. Complete rust lukt me gewoon niet. Ik ga in augustus een weekje alleen op vakantie. Ik ben bang dat ik ook daar niet rustig kan genieten van het liggen op het strand omdat ik dan alleen maar denk aan wat ik allemaal nog meer kan doen op dit moment. Met iemand samen gaat alles al makkelijker..omdat ik dan zie dat het ok is om op het strand te liggen..en samen film kijken is ook ok omdat de ander dat ook doet op dat moment. Heel gek.
Typisch dat het met een ander wel lukt maar in je eentje je hoofd zo onrustig blijft. Wat maalt er dan door je hoofd de hele tijd ?
Toen mijn mobiele telefoon even kapot was gaf me dat ergens onwijze rust, wat ik echt heerlijk vond toen. Ik ben verslaafd aan mijn telefoon. Dat weet ik wel zeker. Ik ben denk ik bang voor stilte, rust en verveling. Me er bij neerleggen dat het gewoon goed is zo vind ik heel moeilijk maar wil ik zo graag kunnen. Mijn hoofd is moe. Hopelijk kan iemand me wat helpen. gr Puck
Bang voor stilte rust en verveling ? Kan je dat eens nader uit leggen ?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”