Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Hoi Patricia,

Dat herken ik wel. Maar bedenk je dat iets ondernemen niet iets is wat gelijk intensief hoeft te zijn.
Het is ook geen probleem om afleiding te zoeken in de televisie of een tijdschrift. Het hoeft geen energie te kosten.
Het is net zoals met het boek, op zich, kost dat ook geen energie. Toch kan je er misschien afleiding in vinden.

Over de zin: 'Waarom blijf ik niet liggen, ik hoef er voor niemand uit', het is heerlijk om eens uit te slapen. Maar het moet geen gewoonte worden. Niet iets worden wat standaard zal zijn. En dus kan het van belang zijn om jezelf te vertellen hoe lang je mag uitslapen en op die dagen ook een wekker te zetten.

Slaap lekker.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Dat klopt maar dat is altijd mijn probleem geweest.
Ik moest van mezelf tot het gaatje gaan en overal in slagen en bezig zijn.
Daarom wil ik dit nu nog steeds, ik vind het erg moeilijk om bijvoorbeeld alleen thuis te zitten en mezelfbte vermaken.
Ik val dan al snel in een vast ritueel, of tv kijken waardoor ik hangerig wordt en daardoor in slaap val.
Of creatief bezig zijn maar na een paar uur moet ik toch weet wat anders doen.
Ik heb heel erg de drang om te bewegen maar soms kan dat niet omdat me lichaam te moe of te duizellig is...


Als ik er dan teveel aandenk wordt t alleen maar erger...
Maar tis al minder erg als toen ik de pil nam.....!!



:knuffel:
Dankje heb inmiddels goed geslapen....
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Vandaag lekker rustig aanbgedaan.ik was om half 10 wakker en kwam ee om 11 uur uit even snoozen.....

Daarna heb ik wat gegeten en heb ik in me badjas muziek geluisterd.
Verder ben ik vandaag niet naar buiten geweest ik kon het zo wel hebben eigenlijk.
Lekker op de bank met vriendje lief.

Morgen wordt een drukke en lange dag!!
Ik moet om half negen al bij de dokter zijn dus er om half 8 uit lekker vroeg!!!!

Verder moet ik om drie uur al in de stad zijn want ik moet werken tot zes uur
Daarna heeeeeeeel snel op de fiets naar huis en dan omkleden douchen en me opmaken voor de jaarwisseling.

Dit jaar lekker thuis!!!!!!!!!
Want we wonen hier pas een paar maandjes en voor de hond is het niet fijn.

Groetjes
piotr

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

k ben daarna mijn kerstinkopen gaan halen in een DRUKKE winkel...
ik merkte al meteen dat ik erg kriebellig en pijn in mijn schouders kreeg.
maar ik bleef rustig en kalm.
ik heb netjes mijn spulletjes gepakt en ben toen weer gegaan.
ik voelde me eigenlijk wel trots want ik had geen last van zweverigheid of zweethandjes!! cheerqd5 cheerqd5

-----------
wat mij altijd irriteerd is dat ik vaak bij een evt fout door een pinpas die niet werkt of een verkeerde code na tig jaren nog steeds een rode boei krijg als een garnaal. Zoooo vervelend. Hyperventilatie is nog erger, maar daar ben ik wel bijna van af in die winkels gelukkig. Zweverigheid en zweterigheid zal dar ook wel mee te maken hebben denk ik.
Ka-yicka

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Als ik ondanks de medicatie die ik neem niet kan slapen lees ik een boek of luister ik naar rustgevende muziek.
De dieren en ik wensen je veel voorspoed,geluk,liefde,licht en kracht in 2013.
:knuffel: :knuffel: :knuffel:
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Bam!!!!!!!
In nuenen 20 miljoen gevallen!!!!
En wie woont daar?!?!??¿
Ons pap smam en me zus!!!!!

Heel me famillie heb geld gewonnen van 2 miljoen tot aan 10,000!!!!!!
Alleen helaas wij niks we hadden geen loten en ik ben verdomme pas verhuisd naar geldrop.


En toen deed ik mee voor de 10,000 en ik werdt uitgelood!!!
Helaas weer niet gewonnen .... :(
Maar we houden vol whahahahaha...

Verder heb ik vandaag nergens last van gehad ik had een goede dag!!!! :) :)
Heb kleren, carnavalskleren, een gourmetstel, gekregen van me vriendin!!!
En we hebben lekker gegourmet.
Fijn het nieuwjaar ingeluid....!!!


Met die geldprijs was het nog beter geweest maar zo gaat het perfect!!! :)

Liefs
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ik ben bij de dokter geweest hoor.
Wat een klootzak!! Hij zegt dat het allemaal dezelfde stoffen zijn die er in zitten e dat het nirt uitmaakt welke pil ik pak.
Hij zei letterlijk " omdat je nu in een piek van je depressie zit ga je voor alles een oplossing zoeken" en dat kan door de pil komen maar dit lijkt me heel sterk...

Verdomme.....hij zegt dus letterlijk dat ik gek ben ...
Hoe kan dat nou?!?! Ben al een paar (1.5) weken harstikke goed in me vel.
Geen slaapproblemen meer, geen angstaanvalle meer soms nog!!!en geen spierspanningen meer.


Hij zei dat ik het beste een spiraaltje moest zetten maar dit wil ik absoluut niet omdat ik gewoon veel heb meegemaakt vroegeer... :(
Ik hoop dat ik zwanger wordt dan kan hij het oplossen...
Hij wilde me geen andere pillen geven....dus dan weet ik voldoende :( :( :( :(

Ben echt over me toeren heen
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Hoi Patricia,

Ik zie je huisarts niet zoals jij hem noemt. Het is bekend dat een depressie pieken en dalen heeft. De pil kan ermee te maken hebben, dat hoeft niet. Als je toch graag een andere pil wil nemen kan je eens proberen om het nog eens te vragen of naar een andere huisarts te gaan. En dan eens kijken of een andere vorm dezelfde effecten heeft. Er zijn ook mensen die op elke soort pil negatief reageren. Dus dat is even afwachten. Even kijken hoe dat gaat. Het is een dubbele situatie. De huisarts kan ik hierin ook begrijpen. Ook omdat een depressie meerdere vormen aan kan nemen. Hij wilt waarschijnlijk niet te snel iets anders voorschrijven en het eens aankijken. Er kunnen namelijk periodes tussen zitten. Depressie is een stiekeme schutter. Waarbij het soms een tijd beter gaat en waarbij je soms opeens naar beneden dondert. Ik vind niet dat je hem dan gelijk voor zoiets kan bestempelen. Ik kan het wel indenken, natuurlijk. Je wilt graag dat het beter blijft gaan. Daarom kan je het ook nog eens aankaarten of met een andere huisarts erover spreken. Maar deze man weet vast ook wel dat het meerdere vormen kan hebben.

Overigens ben ik het eigenlijk niet eens met het gegeven dat je schrijft dat hij je gek noemt. Integendeel. Dat kan ik nergens uit opmaken. Dat zal hij waarschijnlijk ook niet bedoelen. Maar jij reageert verward en emotioneel op de situatie en kan dat wel zo opvatten. Er zijn meerdere wegen. Waarschijnlijk wil hij niet voor niets gelijk overstappen. Dat bnetekent niet dat hij je erin niet begrijpt of dat hij je gek vind. Maar hij weet dat het waarschijnlijk soms niet zo simpel ligt.

Nogmaals eens aankaarten, dit verhaal van bovenstaande in je achterhoofd meenemen. Anders naar een andere huisarts om het verhaal voor te leggen. Daarbij zal ik het verhaal toch ook in het achterhoofd houden. Zoek met elkaar naar oplossingen en bespreek hoe je erover denkt en zoek naar het hoe en waarom er beslissingen worden genomen als dat nogmaals er zo uitkomt. Bedenk daarbij dat je emotioneel kan reageren en probeer dat binnen de perken te houden. Want dat je zegt dat hij het maar moet oplossen als je zwanger raakt, lijkt mij een emotionele reactie van jou.

Sterkte. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Haha oke.
Ik zet dit net er ook neer toen ik er net vanaf kwam.
Nu heb ik het laten bezinken en lijkt het logischer. :)
Ik wil ooj dat alles opgelost wordt maar dit kan niet allah minuut.
Ik probeer in me hoofd te houden dat ik ook terugvallen kan krijgen maar ik vind dit heel moeilijk.
Ik zit net in een depressie waar ik nog nooit van gehoord heb.
Ik dacht altijd dit kan ik aan.
En dit denk ik nu ook, als ik het wegmoffel is er niks aan de hand.

Maar ik voel me ook gewoon beter zonder de pil.
ik reageerde hierboven heel duidelijk uit me emoties! :)
Maar nu ben ik weer bij zinnen.

Ik wacht nog een paar maanden om te kijken wat me lichaam gaat doen ermee.
Ik vind het alleen moeilijk om eraan te denken dat het ook slechter kan gaan, hiermee moet ik nog leren omgaan.

Het is geen klootzak maar op dat moment kreeg ik niet te horen wat ik wilde horen hihi.
Hij heeft alles uitgelegd en alles netjes besproken.

Ik hou gewoon even vol en ik zie wel waar het op uitkomt.


Groetjes en bedankt


Nogmaals sorry van me reactie, maar zo kan je ook duidelijk zien dat ik ook radicaal kan zijn haha.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ik neem je reactie van eerder ook niet kwalijk. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

patricia22 schreef:Ik ben bij de dokter geweest hoor.
Wat een klootzak!! Hij zegt dat het allemaal dezelfde stoffen zijn die er in zitten e dat het nirt uitmaakt welke pil ik pak.
Idd: wat een ^%#@&*^% onbenul.
Gewoon: bakken en bakken vrouwen hebben de ervarng dat je humeur verandert, dat er verschil is tussen microgynon 30 en 50, dat zaken weer veranderen als je de minipil hebt, een mirenaspiraal, etc.etc.etc.etc.
(Maar nee, meneer komt een open deur intrappen, "dat er altijd vrouwelijke hormonen inzitten". Brrr.)
patricia22 schreef:Hij zei letterlijk " omdat je nu in een piek van je depressie zit ga je voor alles een oplossing zoeken" en dat kan door de pil komen maar dit lijkt me heel sterk...
Dat jij oplossingen zoekt, dat is alleen maar heel erg goed. Daarvoor hoef je niet in de piek van ene depressie te zitten - maar het is hoe dan ook positief.
Of hij het gelooft: tja, hij mag denken en geloven wat hij wil - maar punt 1 is altijd "wat zijn de feiten". Als jij je hier beter bij voelt, dan is dat zo en dat is reden tot vreugde
patricia22 schreef:Verdomme.....hij zegt dus letterlijk dat ik gek ben ...
Dat heb ik niet gelezen, maar als vrouw in de leeftijd van de overgang wil ik niets te maken hebben met iemand die zo ""denkt"" over vrouwelijke hormonen. (Ook bij de overgang luistert het nauw, welke soort vrouwelijk hormoon je slikt!!)
patricia22 schreef:Ben al een paar (1.5) weken harstikke goed in me vel.
Geen slaapproblemen meer, geen angstaanvalle meer soms nog!!!en geen spierspanningen meer.
Nou, dat is toch heerlijk!!!

patricia22 schreef:Hij zei dat ik het beste een spiraaltje moest zetten maar dit wil ik absoluut niet omdat ik gewoon veel heb meegemaakt vroegeer... :(
Oma heeft er zelf geen ervaring mee, maar het is niet voor iedereen een lichte procedure, om een spiraaltje te zetten. Een en ander hangt ook af van de ervaring van de arts (dus zou je het doen: gynaecoloog!).

Enne: neem je eigen nare ervaringen serieus (iets wat ik helaas niet hoor in het verhaal van deze arts).
Afdeling feiten: na de pil is het spiraaltje idd het voorbehoedsmiddel met de beste garanties - maar het is niet de enige optie. (En je kunt zelfs erg prettig vrijen zonder risico op zwangerschap. Dan moet je alleen het hoofdstukje "geslachtsgemeenschap" overslaan - er zijn zat andere manieren om "pret in bed" te hebben.)
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

lieve patricia
eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar en alles wat ik je wensen kan
ik heb je topick gevonden en doorgelezen
even een knuffel voor jou [AAI] omdat je toch zo veel hebt meegemaakt (alweer iemand die gekwetst achter blijft omdat anderen zo rottig doen)
verder bewonder ik ook je doorzettingsvermogen en klinkt jou vriendje echt geweldig jou steun en toeverlaat. jou huisarts lijkt je niet echt te begrijpen dus ik zou als deze jou meer energie kost dan oplevert veranderen van huisarts je bent ook hooggevoelig en dat kan je echt wel missen.
fijne avond nog en voor zometeen wens ik je een zachte nacht vol mooie dromen toe
ik ga je vanaf nu volgen en bijlezen
:knuffel:
caro
puur op het gevoel
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

hallo janneke....

Bedankt voor je bemoedigde woorden 001_rolleyes
ik vind het echt een vervelende man (hij is wel heel rustig en hij heeft veel kennis zeggen de andere mensen) maar ik vind het niet mijn type.
vooral omdat hij meteen zegt. : Het kan niet door de pil komen want de pil heeft allemaal dezelfde stoffen.
ik heb ook nooit vermeld dat het allemaal door de pil komt dat probeer ik ook te benadrukken.
Het vervelende ervan was dat deze dokter mij geen microgynon 30 wilde voor schrijven, en dit vond ik erg vervelend omdat ik dit altijd heb geslikt.

Ik heb inderdaad ook verteld over mijn vervelende ervaringen en dat het voor mij een grote stap is om dit te ondernemen en vooral bij een mannelijke huisarts (verveeld maar hier in geldrop zitten de vrouwelijke vol!! [crying] )
Ik vroeg daarom of een vrouwelijke arts dit wilde doen ... en de dokter zei hierop: nee het is gebruikelijk dat ik dit doe.
en daarmee hield het gesprek eigenlijk wel op.

ik vind het vervelend dat hij het er dik oplegde dat het toch echt door mezelf allemaal komt en dit vind ik niet eerlijk want ik heb deze meneer verteld dat ik echt zoveel verschil voel (en nee niet alles lost het op! maar ik voel me ánders".

mijn conclusie is daarom ook dat ik denk dat deze dokter me niet echt wil helpen.
want er komt steeds geen oplossing.
en ik geef toch duidelijk aan wat ik wil : ik wil een nieuwe conceptie zonder iedere dag zoveel hormonen binnen te hebben en iets waardoor ik weinig tot geen bijwerkingen heb.
dit heb ik duidelijk vermeld maar helaas ... [crying]

Ik voel me gewoon niet serieus genomen door deze dokter en daarom heb ik besloten om vanaf 10 februari een kennis making te hebben bij een vrouwelijke arts buiten geldrop ... [027]

Bedankt janneke nogmaals love3
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

eithnec schreef:lieve patricia
eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar en alles wat ik je wensen kan
ik heb je topick gevonden en doorgelezen
even een knuffel voor jou [AAI] omdat je toch zo veel hebt meegemaakt (alweer iemand die gekwetst achter blijft omdat anderen zo rottig doen)
verder bewonder ik ook je doorzettingsvermogen en klinkt jou vriendje echt geweldig jou steun en toeverlaat. jou huisarts lijkt je niet echt te begrijpen dus ik zou als deze jou meer energie kost dan oplevert veranderen van huisarts je bent ook hooggevoelig en dat kan je echt wel missen.
fijne avond nog en voor zometeen wens ik je een zachte nacht vol mooie dromen toe
ik ga je vanaf nu volgen en bijlezen
:knuffel:
caro
eithnec schreef:lieve patricia
eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar en alles wat ik je wensen kan
ik heb je topick gevonden en doorgelezen
even een knuffel voor jou [AAI] omdat je toch zo veel hebt meegemaakt (alweer iemand die gekwetst achter blijft omdat anderen zo rottig doen)
verder bewonder ik ook je doorzettingsvermogen en klinkt jou vriendje echt geweldig jou steun en toeverlaat. jou huisarts lijkt je niet echt te begrijpen dus ik zou als deze jou meer energie kost dan oplevert veranderen van huisarts je bent ook hooggevoelig en dat kan je echt wel missen.
fijne avond nog en voor zometeen wens ik je een zachte nacht vol mooie dromen toe
ik ga je vanaf nu volgen en bijlezen
:knuffel:
caro
Heej lieve eithnec!!
dankjewel hoor jij ook! maar dit heb ik volgens mij al gedaan op je pic!! 011
oohw dankjewel :knuffel: terug hoor, super lief en respectvol.
Helaas is het zo en moet ik het allemaal een plek gaan geven (wat niet mee valt, want letterlijk 'het valt rouw op me dak'.

Mijn vriend is inderdaad mijn alles (ook al is onze relatie nu onder spanning door alle problemen die ik heb [crying] )
maar hij zegt dat hij me voor altijd trouw blijft en dit vind ik erg fijn.

Ze denken inderdaad dat ik hooggevoellig ben (ik kan soms van een afstand voelen, hoe mensen zich voelen en dit kan ik dan overnemen).
dit moet ik gewoon nog leren om dit niet te doen, maar dit vind ik nogal moeilijk.
waardoor ik op het einde van de dag helemaal doorgebrand ben door alle binnen gekomen emoties en gevoelens.
ook heb ik last van geluiden, (vooral harde geluiden!) en licht dat heel fel brand).
Hier krijg ik hoofdpijn van ....

Ook is het voor mij heel moeilijk om alleen te zijn, ik 'voel me dan niet op mijn gemak'.
dit had ik vandaag weer eens (ik werk in de avond uren bij op een kantoren complex) , ik heb dan de hele tijd het gevoel of ik niet 'alleen' ben, want ik ben dan heel druk in me hoofd en erg onrustig en ongemakkelijk hierbij.
ik wil namelijk absoluut niks weten van het boven aardse dit heb ik altijd geprobeerd te vermijden.

(ik ben ervan overtuigd dat het een goede geest is hoor,... ik wordt namelijk ook vaak gestuurd door ingevingen etc...).
het is alleen erg moeilijk en beangstigend om hiermee om te gaan.

Verder kan ik me niet concentreren op dingen dit heb ik altijd al gehad !! hihi 011 vooral in de tijd van school....

ben jij ook hooggevoellig ? :)
en zo ja, kan dit op latere leeftijd pas tevoorschijn komen?

Ik ben wel spiritueel en gelovig maar ik vind het niet leuk om over verschijningen etc te hebben dit vind ik éng'.

Ik zou graag eens met je willen praten over hoe ik het aan kan pakken en er beter mee om kan gaan :)
Gevoelens zijn voor mij nogal een struikelblok ....

Liefs Patries
fijn dat je me volgt!!
:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Hoi Patricia,
begrijp ik nou, dat je tijden microgynon 30 slikte en dat dat goed ging - toen naar 50 ging en klachten kreeg;
en hij nou niet weer opnieuw dertig wil voorschrijven...?
:eek: :eek: :eek:
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Janneke schreef:Hoi Patricia,
begrijp ik nou, dat je tijden microgynon 30 slikte en dat dat goed ging - toen naar 50 ging en klachten kreeg;
en hij nou niet weer opnieuw dertig wil voorschrijven...?
:eek: :eek: :eek:
nou luister ... hihi ...

ik heb nog een tijd bij me vader en moeder gewoond toen heb ik microgynon 30 en 50 gehad!
eerst 50 maar dat was niks ... toen naar 30 .. en die was PERFECT!!
maar dit was bij een andere huisarts!

dus dit vertelde ik hem .... en hij wilde geen micro voor schrijven inderdaad ...
ik was al best boos dus ik heb me netjes ingehouden en ben naar huis gegaan .. zonder enige oplossing ..
Leeuwtjuh

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Microgynon is niet meer. Als het goed is geven ze je nu een vergelijkbare pil mee van een ander merk.
Toen ik er bijna mee stopte, was er al sprake dat die merknaam eruit ging!!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

ik wil erg graag met je praten
ik zal me nu effe in de chat zetten zie ik je nu niet dan kan je me laten weten wanneer je graag eens met me praat dan hoor ik je wel

:knuffel:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

...hm - dan is hij dus:

OF een hork, die vindt dat jij per se *insert nieuwe naam microgynon* 50 moet slikken (klachten of niet)
OF een nitwit, die de nieuwe naam niet kent en het dus niet ''kan'' voorschrijven (noch 30, noch 50).

Idd: :eek: :eek: :eek:
Leeuwtjuh

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ieder half jaar wordt er door de verzekeringsmaatschappij en de apotheek gekeken welke medicijnen wel/niet gedekt worden en wegen dat op tegen de kosten (preferentiebeleid; heet dat). Het kan maar zo zijn dat jouw verzekeringsmaatschappij de microgynon niet dekt, de apotheek het niet langer inkoopt en je in plaats daarvan Ethinylestradiol/Levonorgestrel voorschrijft. Het verschil is omdat het geen merknaam is en daarbij dus veel goedkoper qua inkoopsprijs. Voor de rest is het praktisch hetzelfde, al lees je op internet verschillende verhalen. De vrouwen bij wie het goed gaat, lees je minder omdat nou ja - geen nieuws, goed nieuws!

Heb je daar iets over gehoord bij je huisarts?
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Leeuwtjuh schreef:Microgynon is niet meer. Als het goed is geven ze je nu een vergelijkbare pil mee van een ander merk.
Toen ik er bijna mee stopte, was er al sprake dat die merknaam eruit ging!!!


Dat klopt die pil heb ik gehad en dat was dus de pil waar ik gek van werd.
Op dit moment heb ik niks.....
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

eithnec schreef:ik wil erg graag met je praten
ik zal me nu effe in de chat zetten zie ik je nu niet dan kan je me laten weten wanneer je graag eens met me praat dan hoor ik je wel

:knuffel:

Morgen overdag?
Heb nu migraine 025
Leeuwtjuh

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Bel anders eventjes met je apotheek of ze toch microgynon hebben liggen voor je - ALS je de pil nog wilt slikken - vaak kan dit tegen betaling als nog geregeld worden. Kunnen ze dit niet - dan bel je een tweede of derde apotheek.
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Leeuwtjuh schreef:Ieder half jaar wordt er door de verzekeringsmaatschappij en de apotheek gekeken welke medicijnen wel/niet gedekt worden en wegen dat op tegen de kosten (preferentiebeleid; heet dat). Het kan maar zo zijn dat jouw verzekeringsmaatschappij de microgynon niet dekt, de apotheek het niet langer inkoopt en je in plaats daarvan Ethinylestradiol/Levonorgestrel voorschrijft. Het verschil is omdat het geen merknaam is en daarbij dus veel goedkoper qua inkoopsprijs. Voor de rest is het praktisch hetzelfde, al lees je op internet verschillende verhalen. De vrouwen bij wie het goed gaat, lees je minder omdat nou ja - geen nieuws, goed nieuws!

Heb je daar iets over gehoord bij je huisarts?
Klopt.....maar ik snap het niet....
Voor micro 30 ging t super....

En nu die levigostrel en bam .....:(
Leeuwtjuh

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

de Microgynon heeft een roze gekleurd pilletje met een suikerlaagje dus daar zit rode kleurstof doorheen, de merkloze variant heeft geen kleurstof en is dus wit. Ook de concentratie werkzame stof is precies hetzelfde. BEIDE pillen bevatten Ethinylestradiol/Levonorgestrel. Het is inderdaad mogelijk om bijwerkingen te krijgen, maar dit heeft dan te maken met de hulpstoffen/kleurstoffen die deze pil bevat, en niet die twee hoofdstoffen - zeg maar. Hou die twee dingen uit elkaar!

Het zijn 'maar' 2 minimale stofjes die verschillen.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”