patricia22

mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Vandaag ben ik hier gekomen door mijn psycholoog.
Ik wil hier graag mijn levensverhaal vertellen, en graag tips tops of andere leuke medelingen van jullie krijgen.

Vanaf morgen zal ik hier elke dag een verhaal vertellen over hoe ik mezelf op het moment voel en wat er gebeurd is waardoor ik een angststoornis en stemmingswisselingen heb gekregen.

Ik hoop dat ik fijne reacties krijg en dat ik van me af kan schrijven...



Tot morgen.
Patricia
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Hallo Patricia,

Heel goed dat je wil beginnen aan een eigen hoekje op dit forum. Misschien dat het je heel goed zal helpen.
Het is knap dat je daaraan voor jezelf gaat werken.

:knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ik vind het fijn om van me af te schrijven en vooral omdat ik berichten terug krijg dit motiveerd me om door te zetten, ookal is het erg moeilijk.
Ik ga morgen beginnen eraan :)
Bedankt voor je positieve woorden!!
:knuffel:
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

mijn eerste berichtje hier in mijn nieuwe dagboekkie ... :)

waar zal ik eens beginnen? ik weet het niet en ik weet ook niet wat ik ga schrijven maar ik denk dat het me gaat helpen.

Ik begin bij het begin en ik vul het aan..

Ik ben Patricia ik ben 22 jaar oud en ben altijd woonachtig geweest in Nuenen bij mijn ouders.
Ik heb een tweeling zus en die heet cindy, ik ben overigens er eentje van een tweeling en ik ben de jongste.

Ik heb het nooit echt makkelijk gehad in mijn leven, ik ben geboren met zuurstof tekort en ik moest meteen aan de draden en mijn gezichtje stond ook nog eens helemaal scheef.
Ik heb toen een maand of 2 in het ziekenhuis gelegen om helemaal bij te trekken.

Helaas is toen geconstanteerd dat ik samen met mijn zus het niet kon volhouden op een rugeliere bassischool, ik ben samen met me zuster naar een speciaal onderwijs gegaan.
Ik bleek spraakles nodig te hebben en mijn concentreren op bepaalde dingen was altijd heel erg moeilijk, ik was snel afgeleid.
in allerlei vakken was ik wel goed en ik kon dus goed voorruit.
mijn zus helaas niet, ze is eigenlijk altijd het zorgen kindje geweest bij mijn ouders.
met mij is het goed gekomen, ik had veel vriendjes en vriendinnetjes en als peuter, kleuter deed ik het harstikke goed.
spraakles had ik op een gegeven moment niet meer nodig (schoolkind).

Omdat mijn school ver weg was moest ik met een busje, ik ben toen vaak gepest maar eigenlijk deed mij dit weinig tot helemaal niets.
Ik kon altijd mezelf wel beschermen, rond de schoolkind periode was ik een vegtersbaasje en had ik het niet makkelijk.
Ik had het thuis niet makkelijk, mijn vader is een man die erg voor zich opkomt.
ik heb altijd het gevoel gehad (sinds ik echt erover na kon denken ik was een jaar of 7 toen het me echt opviel).
ik ben altijd achter gesteld geweest, we hadden nooit veel vriendinnen over de vloer en dit mocht ook niet.
Ons huis was nooit verwarmt en we mochten een keer in de week douchen.
voor mij was dat toen heel normaal, als kind weet je ook niet beter.

toen ik een jaar of 13 was ben ik naar het VMBO gegaan ook hier had ik het niet makkelijk ik ben veel gepest omdat ik mager was en kort haar had.
ik heb altijd een schreeuw om aandacht proberen af te wenden naar andere kinderen maar helaas. ......
veel vrienden had ik niet, ik denk een man of 3.
deze werden overigens ook altijd gepest.
mijn opa overleed plotseling (deze was mijn vader figuur, mijn voorbeeld! mijn alles), het was een schok toen ze hem vonden in een sloot. [crying] [crying] ik heb dit nooit kunnen verwerken, en heb dus geen rouwproces gehad.
ik ben 3 keer op zijn begraafplaats geweest maar meer ook niet. ik kon het niet aan. en kan het nog steeds niet aan.

Ik ging me steeds meer afzetten van mijn vader en moeder, en dit was geen gemakkelijke tijd, hier begon ook het mishandelen, het vernederen etc.
Ik ben vaak geslagen, of mijn haren uit me hoofd getrokken gehad of dergelijke.
Ik probeerde steeds minder thuis te zijn, ik ging naar vriendinnen en was vaak op straat te vinden daar had ik het altijd wel gezellig ..
Toen leerde ik de hardcore scene kennen, de gabbers en de feesten en partijen en natuurlijk de drugs.
Vanaf mijn 16e ben ik gabber geworden, en ging ik naar elk feest wat ik maar kon. of het nu duur of niet duur was ... het was voor mij een toffe tijd... ik kon zoveel drugs pakken als ik wilde (PEP! LEES: Snelle, Ketamine).
Ik kon alles vergeten en ik voelde me wel moe na 3 dagen wakker te zijn geweest maar ach......zolang ik maar niet thuis was.
mijn zus en mijn moeder en zelfs mijn vader merkte veel veranderingen aan me ... maar ik kon wel iets verzinnen ... als ik zei dat het goed was ... dan was dat het ook ... maar het liefst had ik gehoord: kom eens hier meid ... het gaat niet goed he!!. ..

toen ik 15 was leerde ik mijn huidige vriend kennen marijn....DE rots in de branding .... mijn soulmate .... mijn alles ...

Ook hier werd ik nog vaak uitgescholden en zelfs een keer toen marijn erbij was ben ik in mijn gezicht gespuugd, mijn pa at brood en spuugde dit in mijn gezicht.
heel erg vernederend!
DIt was ook de tijd dat ik er klaar mee was, en ben toen een tijdje bij marijn gaan wonen, hier kon ik niet tot me rust komen.
ik werd vaak opgebeld of mijn vader kwam langs.
nee het was geen gemakkelijke tijd voor me. ..

toen ik 17 was kreeg ik dan eindelijk het verlossende nieuws.....
ik mocht gaan wonen in een studentenwoning ....
mooi wegwezen en me spullen pakken dus.
Ik heb het daar nooit echt naar me zin gehad, je moest alles delen en alles was er redelijk vies.
maar goed, ik ben in die tijd erg zelfstandig geworden nog meer als voorheen.
tussen mij en marijn ging het harstikke goed en ik kon mijn steun bij hem vinden [AAI] ...
ik heb hier 4 jaar gewoond.. ook in deze tijd gebruikte ik veel drugs ...

vanaf Juli 2012 ben ik met marijn samen gaan wonen in een flatje hier in brabant..
het was heel zwaar om alles op te starten, we hadden veel geld problemen.. en ik verloor mijn geliefde baantje ...
ook raakte ik afgestudeerd in de kinderopvang en heb tot op heden niks kunnen vinden.

in augustus werd het me teveel en ben ik helemaal ingestort ... de muur die ik had opgebouwd was gevallen.
Ik was LETTERLIJK helemaal op... ik heb dagen geslapen ... en vaak de dokter gebeld ... deze zei dat alles goed kwam en dat marijn maar bij me moest blijven. .
zo gedaan ... het rusten hielp me ...
Ik ben toen ZELF naar een psycholoog gegaan omdat het niet zo verder kon...

Vanaf vandaag ben ik nog steeds in behandeling bij mijn psycholoog. en ik moet zeggen dat ik niet meer zulke aanvallen heb gehad als in het begin (lees: Schokken, trillen en niet op de benen kunnen staan. letterlijk met je hoofd tegen de muur lopen).

Het gaat steeds beter me me ...
alleen hou ik de angst nog steeds om in drukke, overvolle, open. of juist dichte ruimtes te zijn.. ook vind ik het eng om alleen te zijn. ...
als ik hieraan denk slaan me gedachtes op hol, en denk ik soms wel eens aan de dood.
ik vind het leven heel lang duren, maar gelukkig kan ik me hier in herpakken.
Ik denk veel aan kinderen, en marijn is nog steeds mijn steun en toeverlaat.

Ik ben nu echt opzoek naar mezelf, wie ik nu eigenlijk ben en waar ik ECHT gelukkig van wordt,,,
Hierbij komen de angsten nog steeds om de hoek kijken, en dwalen mijn gedachten nog steeds veel af .... maar het gaat steeds beter.
Volgende week de 7e januari moet ik naar de psychiate, mijn psycholoog heeft me er naartoe gestuurd want misschien heeft hij een middeltje voor mijnonrust in mijn hoofd.
zoals ik al zeg ... als deze onrust er eens niet is, dan voel ik me perfect, prima en toppie!! en kan ik de wereld aan ...
maar als ik weer teveel nadenk en er teveel onrust is word ik somber, verdrietig en denk ik dat ik het leven niet aan kan.

maar ik ben van nature een doorzetter, en ik hou mezelf voor dat alles op een dag goed komt, en dat er dan iets moois staat te gebeuren.
ik geloof erg in : karma is een bitch ...
Ik doe veel goed voor andere...

Ik wilde dit aan jullie kwijt omdat ik vanuit hier elke dag een dagboekje ga bijhouden.
ik wil graag jullie informatie. steun en dergelijke. :knuffel:


ik hoop dat er respectvolle reacties komen en zo niet dan verwijder ik het weer.

Bedankt Patricia love3
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Zaterdag 22 december 2012,

Vandaag een goede dag!
ik was om 9 uur wakker, en ben toen nog even samen met marijn in slaap gevallen.
tot half 10.
marijn ging naar zijn werk en ik viel toch weer in slaap.
uiteindelijk ben ik OOPS pas om half 12 wakker geworden.
ik moet echt leren om een vast schema te volgen.

Daarna ben ik lekker gaan douchen, en ben toen met de hond gaan wandelen.
ik kan veel steun uit me hondje halen, als hij vrolijk is ben ik dit ook 011

ik ben daarna mijn kerstinkopen gaan halen in een DRUKKE winkel...
ik merkte al meteen dat ik erg kriebellig en pijn in mijn schouders kreeg.
maar ik bleef rustig en kalm.
ik heb netjes mijn spulletjes gepakt en ben toen weer gegaan.
ik voelde me eigenlijk wel trots want ik had geen last van zweverigheid of zweethandjes!! cheerqd5 cheerqd5

Daarna heb ik lekker rustig aan gedaan en ben ik dit forum eens gaan bekijken.

Vanavond ga ik met me vriend marijn lekker een film kijken op de bank.

Morgen wordt het een drukke maar gezellige dag.
onze vrienden komen met de hondjes langs en we gaan lekker de bossen in, ik woon namelijk samen met mijn vriend in een groot bos!! 008

daarna gaan we voor kerst lekker gourmetten, ik ben erg benieuwd en heb er veel zin in!!
als ik thuis iets leuks organiseer merk ik dat ik veel meer op mijn gemak ben als bij andere mensen .....

Ik zal morgen eens schrijven hoe het is gegaan.

Op dit moment ben ik erg moe ,,, dit komt ook mede door mijn laptop. dus ik ga zo mooi afsluiten en aan het eten beginnen.

bedankt Patricia love3
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Knap dat je na zo'n heftige jeugd toch een positieve instelling hebt. Je hebt al vroeg harde levenslessen geleerd en je lijkt daar ondanks dat er nog werk aan de winkel is kracht uit te putten. Klasse! Verder wens ik je veel sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ik ben een doorzetter en weet precies wat ik wil...
Ik wil alles verwerken en me goed voelen.
Dit heeft alleen tijd nodig.
Ik heb veel geleerd en dit heeft me gemaakt en gebracht zoals ik nu ben.

Dankjewel hoor :)
Ka-yicka

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Het verwonderd me dat je ondanks je heftige jeugdjaren toch nog zo sterk en positief overkomt.
Ik zou willen dat ik een beetje van jou wilskracht en doorzettingsvermogen bezat.
:knuffel: :knuffel:
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ik kom heel sterk over maar soms zit ik er ook doorheen hoor.
Daarom ben ik nu bij de psycholoog, het verdriet en de pijn moet er toch een keertje uit.
Ik heb het doorzettingsvermogen van me opa die zei altijd: kom op rug recht en geloof in jezelf.

Daarom ook een tattoo op me rug met een engel en erbij: in te ipsum crede ( geloof injezelf).
Dat geeft me veel kracht en doorzetting.

------> zend een beetje van me wilskracht en doorzetting naar ka-yica!! love3

Keep your head up and your heart strong!!
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Oh mijn god.....vanacht wilde ik seks hebben met me vriendje...
Sorry ik ben er heel open in hihi....maar ik was de pil vergeten en ik dacht ik ga eens mijn bijsluiter lezen....

Ik kwam op hele enge bijverschijnselen uit!!
Depressief voelen. Angstaanvallen. Krampen, negatief en down voelen., en duizellig ervan worden!!

Ik schrok me een ongeluk want al deze dingen heb ik nu ook sinds eind juli!!!!!!!!
En ik slik deze pil nog maar 1 jaar.

Ik ben vanochtend op onderzoek gegaan en wat blijkt meer mensen hebben er last van.
En ook nog eens erger.

http://www.mijnmedicijn.nl/anticoncepti ... strel.aspx

Lees deze reacties maar....ik kreeg een angstaanval, want als ik hierdoor zo in de put ben gekomen zal de pil wel eens een oplossing zijn.

Ik moet donderdag naar de psycholoog en tot doe tijd slik ik de pil nog dooor.
Als ik er geweest ben en ze geeft me als tip om ermee te kappen dan doe ik dit per direct!!!!
Ik weet dan tenminste waar het misschien aan kan liggen..
confused5

Oh mij god ik ben zo in shock.... [crying]
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Vandaag een leuke dag gehad!
Vrienden van me zijn langs gekomen en we zijn met zijn alle naar buiten gaan wandelen.
De honden hadden zich goed vermaakt zo in de regen.
Na 1,5 uur gewandeld te hebben zijn we lekker naar huis gegaan

We zijn daarna alles gaan voorbereiden voor het gourmetten.
Onder het wandelen en gourmetten was ik een beetje in mezelf gekeerd en ook erg onrustig.
In de bossen had ik ook moeite met ademen maar ik heb me goed herpakt vind ik.

Ik ben de hele dag al goed in me vel en dit motiveerd me heel erg.

Vanochtend was ik al redelijk vroeg wakker namelijk om 9 uur.
Ik heb veel research gedaan over de pil die ik slik.
Ik ben er erg bang van geworden en het doet veel met me.
Ik ga morgen om er zeker van te zijn eens langs bij de dokter en ik hoop dat ze eens bloedprikken.
Ik ben wel per direct met de pil gestopt ik zie wel wat de dokter zegt.
Het is niet een medelevende dokter maar ik ga me daar eens even laten zien.

Jullie horen morgen wel hoe het is afgelopen.
Op dit moment ben ik erg moe en ik hoop dat de mensen zo vertrekken.


Tot morgen
Patricia
Ka-yicka

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Wat mooi om te vernemen dat je een gezellige dag hebt gehad.
Als je je niet goed voeld bij je huisarts en hij/zij net erg meelevend overkomt kan je mss beter opzoek gaan naar een huisarts die je beter kan begrijpen.
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Vandaag ga ik het uitleggen over de pil.....en dit is zijn laatate kans :)
Jullie horen het wel zo dadelijk.


Patricia :knuffel:
Leeuwtjuh

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Nou ik ben wel eens even benieuwd naar wat hij te zeggen heeft!!!
Laat je niet zomaar afschepen hoor!
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Helaas heeft hij geen tijd meer het wordt dus pas donderdag.
De assistente zei dat ik gewoon kon stoppen met de pil.
En dan zoude ze me donderdag terug bellen.

Vanacht ALWEER slecht geslapen, ben eigenlijk harstikke moe dus ga nog even een uurtje slapen.
Heb last van steken.....in me buik en bij me borst...
En ik heb het gevoel dat ik mega veel gegeten heb....
Nog geen last van psychische dingen.
Ook veel spanningen en erg veel zweten.

Ik ben benieuwd wat de dag me vandaag brengt.
Zo maar eens uit bed en een kado kopen voor vriendje lief.


Bedankt

Patricia :knuffel:
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Zelfs op kerstavond wilde ik jullie even vertellen hoe het met me gaat.
ik kan jullie zeggen SUPER!!!!!!
ik ben gestopt met de pil sinds gisteren, ik heb wel dat ik echt heel erg moe ben en vooral in de ochtend.
ook heb ik pijnlijke borsten.
ik ga voor de zekerheid een testje halen om het uit te sluiten......je weet maar nooit hihi...

ik ben vandaag door een winkel centrum gelopen waar het heel druk was, ik kreeg geen angstaanval zoals ik die kende.
maar ik had het wel warm en ik begon een beetje te zweten.
maar dit heb ik hiervoor ook altijd gehad, ik ben helaas niet een mens die ervan houd om tussen veel mensen te staan.

ik heb besloten om donderdag na de kerstdagen eens naar de dokter te gaan en te kijken voor een oplossing, eerlijk gezegd wil ik geen hormonen meer in mijn lichaam hebben......

ik kijk nu per dag aan hoe het gaat en ik geniet van de momenten dat het goed gaat...

donderdag ook weer een bezoek aan de psycholoog en die ga ik alles laten lezen....ik wil ook graag haar mening voordat ze dadelijk zegt dat ik toch aan de AD moet!!


ik ben erg benieuwd hoe het me allemaal begaat....voor vandaag is er een een wereld voor me open gegaan die ik nog niet heb gekend ... ameezing ..
maar zoals ik al zeg ik geniet nu per dag.....

fijne feestdagen lieve mensen.
love3
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Zelfs op kerstavond wilde ik jullie even vertellen hoe het met me gaat.
ik kan jullie zeggen SUPER!!!!!!
ik ben gestopt met de pil sinds gisteren, ik heb wel dat ik echt heel erg moe ben en vooral in de ochtend.
ook heb ik pijnlijke borsten.
ik ga voor de zekerheid een testje halen om het uit te sluiten......je weet maar nooit hihi...

ik ben vandaag door een winkel centrum gelopen waar het heel druk was, ik kreeg geen angstaanval zoals ik die kende.
maar ik had het wel warm en ik begon een beetje te zweten.
maar dit heb ik hiervoor ook altijd gehad, ik ben helaas niet een mens die ervan houd om tussen veel mensen te staan.

ik heb besloten om donderdag na de kerstdagen eens naar de dokter te gaan en te kijken voor een oplossing, eerlijk gezegd wil ik geen hormonen meer in mijn lichaam hebben......

ik kijk nu per dag aan hoe het gaat en ik geniet van de momenten dat het goed gaat...

donderdag ook weer een bezoek aan de psycholoog en die ga ik alles laten lezen....ik wil ook graag haar mening voordat ze dadelijk zegt dat ik toch aan de AD moet!!


ik ben erg benieuwd hoe het me allemaal begaat....voor vandaag is er een een wereld voor me open gegaan die ik nog niet heb gekend ... ameezing ..
maar zoals ik al zeg ik geniet nu per dag.....

fijne feestdagen lieve mensen.
love3
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Hoi hoi...

Gisteren eerste kerstdag we gingen uiteten.
Een heel drama waar ik tegenop keek! Want we zouden naar een restaurant gaan waar het super druknos.....
Eenmaal daar aangekomen voelde ik me niet zoals het moest zijn, erg kriebellig en ik kon me niet concentreren op de gezelligheid.
Ik had het gevoel dat ik in me eigen zat.....wel lekker gegeten maar ik merkte dat ik na 3 uur ook echt naar buis wilde...eenmaal thuis viel er veel shit van me af.
Lekker op de bank gelegen en santa clous gekeken.
We gingen om half 1 slapen....

Ik had tintel vingers, en had erge buikpijn.....ook ben ik nog steeds redelijk moe als ik uit bed kom maar dit word steeds minder merk ik....
De pil moet denk ik nog wel een tijd uitwerken.
Ik heb dit sinds ik met de pil gestopt ben.
Ik ben wel minder druk in me hoofd en ben niet meer zo heel duizellig.
Ik ben benieuwd morgen bij de dokter.
Misschien krijg ik wel iets zonder hormonen.

Voor nu...
Prettige 2e kerstdag allemaal
Patricia
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Gister tweede kerstdag....lekker thuis gezeten en wat lekkers besteld...
Had er geen zin in om vanalles te gaan doen...


Vandaag ging het eifenlijk super, gewoon lekker mijn ding gedaan en gewabdels met se hond samwn...

Lichamelijkbgaatbhet ook goed....nog wel redelijk moe vooral savonds....
Ik ben daar niet helemaalbgerust op want eigenlijk ben ik nooit echt heel moe geweest.....

De dokter kon helaas vandaag niet dus ik mag maandagvdan einselijk komen haha....


Ik ga ook maar meteen voorleggen dat ik vaak tintel benen en voeten heb.
En me vinger niet normaal....
Bloedpeoppen hen ik ook vaag gehad in mijn bloed...

Een algeheel nieuwjaarsonderzoek dan maar?!


Fijne dag allemaal...
Ka-yicka

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Het lijkt erop dat u huisarts je aan het lijntje houdt.
Maandag had die geen tijd!Kom dan maar donderdag.Dan is het donderdag heeft die weer geen tijd en moet je weer maandag.
Heb echt mijn twijfels over deze huisarts.
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Ja ik weet het....wordt er zelf ook niet goed van....
Nog even en ik zal eens aankloppen daar!! Grrrrrrr


Je hoeft geen u te zeggen ik ben 22 noem me maar jij!

Thanks je hoort het
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

vabdaag naar de psycholoog geweest weer eens een keer.
en ik heb haar alles verteld wat ik wilde zeggen voor vandaag.
ook over de pil, gelukkig gaf ze me gelijk en gaan ze misschien een protocol maken zodat dit iedere keer gevraagd wordt bij hun kliniek.
dit is het enige puntje waar ik me vooral een beetje op irriteerde, want verder heb ik niks te klagen op dit instituut!
wat een fijne mensen en mijn psycholoog (lianne) is gewoon echt een topvrouw.
ze is nog jong en ik kan goed met haar praten, ze neemt niet alles op in vakjes want daar hou ik niet zo van.


we hebben het vooral over mijn tijdlijn gehad en over de psychiater.
dit blijf ik nog maar eng vinden, maar dit komt misschien omdat het woord psychiater heel groot kan zijn....
voor mij is dat woord heel groot en heel eng.
gelukkig zei lianne dat ik zelf mocht weten of ik aan de medicijnen ging of niet en dat ik daar ter aller tijden zelf een keus in heb.
op dit moment voel ik me moe en draaierig dit kan komen omdat ik vroeg uit me bed moest haha!
maar ook zeker door het praten!
ik merk dat ik wel steeds beter na kan denken en dat ik niet meer van die drukke gedachtes heb in mijn hoofd en dit lucht me vooral op.
we hebben wel besproken dat ik gewoon van dag tot dag moet leven en dit doe ik ook.
ik kijk nu per dag hoe het met me gaat en hier pas ik me dan aan.

we hebben ook besproken hoe het was in de stad de vorige keer,
ik merk dat ik het toch altijd fijn vind om naar een uiteindelijk doel te kijken en daarheen te lopen,
gisteren heb ik trouwens boodschappen gedaan zonder maar een aanval te hebben goed he?!?! cheerqd5 cheerqd5

voor nu: ik ga nog even een wierrookje op steken en lekker gooische vrouwen op de bank kijken....
en rond 2 uur maar eens met de hond (doedel) de bossen in, wat is het toch fijn om midden in het bos te wonen!!
alle rust die ik maar hebben wil kan ik terug vinden in de bossen en dit lucht me heel erg op.

voor jullie: fijne jaarwisseling alvast lieverds!!
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Vandaag had ik niet egt een geweldige dag.
Ik kwam om half elf uit me bed en met veel moeite ben ik gaan wandelen met doedel mijn hond.
Daarna boodschappen gedaan en dit ging redelijk goed, alleen soms duizellig.

Ik ben zo moe de laatste tijd en ik vind het moeilijk om een vaste structuur qua opstaan te doorbreken.
Kan iemand me hier mee informeren?
Wat doen jullie tegen die vermoeidheid?

Verder heb ik een taart gemaakt en heb hier van genoten.
Daarna ben ik maar eveb gaan liggen want ik merk als ik me druk maak dat ik dan duizellig wordt.
Ook mijn gedachtes komen erdoor dat ik duizellig wordt.

Vanavond heb ik weinig ondernomen want ben redelijk moe steeds.
Ik ben blij als ik maandag naar de dokter mag om me bloed te controleren...deze vermoeidheid kan nirt goed zijn hoor ........


Fijne avond en tot morgen...

Willen jullie tips tops aangeven?
Dit werkt erg motiverene voor me......
:knuffel:
Liefs patries
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Hoi Patricia,

In dit geval is het belangrijk om vaste bedtijden te nemen waarbij je naar bed gaat. Als je dan op bed ligt nog even wat doen wat niet zoveel energie kost maar waar je uiteindeliujk wel vermoed door raakt en op tijd inj slaap valt. Denk aan puzzelen, lezen, een beetje muziek luisteren. Weinig inspanning maar genoeg om vermoed door te raken. Zorg er dan voor dat het wel een boek is die positief voor je uitvalt. Begin de dag met een goed stevig ontbijt. Het ontbijt is het belangrijkste van de dag. Daar haal je het meeste energie uit. In de morgen niet te lang blijven liggen. Vaste tijden ook voor in de ochtend. Ook voor het weekend. Hooguit een half uur langer in bed om er niet zo af te wijken. Duizeligheid kan vermoedheid zijn, te weinig vocht, te weinig voedsel op een dag.

Eigenlijk heb je al een dagbesteding. Je loopt met de hond. Een vaste prik. Je hebt je vermaakt met taarten maken.
Blijf ervoor zorgen dat je een dagbesteding hebt. Voldoende dagbesteding.
Je zou kunnen gaan leren om te mediteren. Letten op de ademhaling. Te hoge ademhaling is niet goed, verkeerde ademhaling ook niet. Daar kan ook duizeligheid van komen. Gebruik je buik bij de ademhaling.

Je kan altijd naar de dokter gaan natuurlijk. Nooit verkeerd. Maar houhdt deze tips en mogelijkheden ook voor ogen.

Fijne jaarwisseling en alvast een goed 2013. [AAI]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
patricia22

Re: mijn dagboek over mijn angst en stemmingswisselingen....

Dankjewel.
Dit probeer ik ook echt te doen maar ik denk na een tijdje weer: waarom blijf ik niet liggen hoef er voor niemand uit....en eerlijk gezegd juist op doe dagen ben ik zo extra moe ala ik uitslaap.

Ik zit vaak te rommelen met mijn telefoon en dit is ook niet goed zo voor het slapen.
Een boek lezen lijkt me een goed idee :).
, dat zal ik eens gaan proberen.

Ok denk dat de duizelligheid echt komt door het verkeerd ademhalen.
Ik heb het vooral heel erg als ik 'druk' bezig ben en mezelf 'vergeet'...
Maar mijn angst licht hier ook....dus ik werk hier ook echt aan.

Ik ben een tijd zo depressief geweest dat ik me niet kon concentreren op mediteren, hier ben ik nu wel aan toe en ga dit zo elke ochtend eens doen.

Ik ben altijd wel bezig geweest en ik hou me hoofd omhoog.
Ook al heb ik veel wisselende periodes....
Mijn hondje is mijn alles en hier haal ik veel kracht uit.
Verder ben ik vaak creatief bezig als invulling en savonds werk ik van zes tot acht uur..
Ik heb dus een redelijke indeling.
Maar herken je het als ik zeg dat het per dag verschilt of ik 'zin' heb om iets te ondernemen....?

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”