PuddingTime

Omgaan met piekeraar

Hopelijk heb ik het goede subforum gekozen.

Ik ben een jongen van 24 en zit ermee dat mijn even oude vriendin geregeld piekert. Als ik bij haar ben is het gezellig, maar geregeld gaat ze piekeren op haar werk en krijg ik smsjes waarin ze haar piekeronderwerpen aan de kaak stelt. Deze onderwerpen gaan altijd over mij. Ze denkt bijvoorbeeld dat ik stiekem wiet rook en daarover tegen haar lieg of dat ik op vriendinnen van mijn vrienden val. Ze zit er zelf mee dat ze vaak piekert en ze ziet het als iets dat bij haar hoort, waar ze geen controle over heeft.
Ik vind het lastig ermee om te gaan. Het stoot mij tegen het zere been dat ik mij moet verantwoorden voor onterechte beschuldigingen, maar ik begrijp ook dat het niet helpt om boos te worden. Wie heeft advies hoe om te gaan met een obsessieve piekeraar?

Radius

Re: Omgaan met piekeraar

Heb je al geprobeerd duidelijk tegen haar te zeggen dat haar wantrouwen je stoort en dat je die controleberichten niet op prijs stelt? Een succesvolle relatie zou toch gebaseerd moeten zijn op wederzijds vertrouwen.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Amanda3785

Hier een berichtje van een echte piekeraar :p ...

Ik herken heel goed wat je vriendin doormaakt. Wat denk ik wel kan helpen is als je er even goed met haar over praat. Ga eens met haar zitten en zorg dat ze alles bespreekt waar zij mee zit en leg haar dan nog een keer uit hoe het allemaal zit. Vraag ook of het nu helder is voor haar. Als dat zo is, geef dan aan dat je het daarbij af wilt sluiten en dat ze dus geen reden meer heeft om erover te piekeren.

Geen idee of dit bij je vriendin gaat werken, maar het zou bij mij (mede piekeraar) wel heel goed werken.

Groetjes,

Amanda

Levenscoach

Hallo,

Boos worden moet je zeker niet doen, dat is nooit de oplossing.
Zij is een beetje haar vertrouwen in je kwijt en daardoor achterdochtig.
De beste en makkelijkste manier om een relatie goed te houden is nog altijd praten met elkaar en open zijn tegen elkaar.

Zeg haar hoe het werkelijk is en dat zij zich nergens zorgen om hoeft te maken. En dan het zo is, wat zij vermoedt. Vraag haar af haar dat gerust stelt. Wees altijd open tegen elkaar. Als je niets te verbergen hebt,en voor alles eerlijk uitkomt, is dat vaak al een goede basis voor een standvastige relatie.

succes,

Levenscoach
Laatst gewijzigd door Levenscoach op 02 jan 2013 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd.

Felix

Puddingtime, dit zijn nou van die dingen die een relatie kapot kunnen maken. Je moet haar echt duidelijk maken dat dit niet meer kan, of je telefoon uitzetten wanneer zij op haar werk is. Je kunt het misschien ook van je laten afglijden. Het is vreselijk en op den duur verwoestend wanneer iemand op deze ziekelijke manier bezit van je wil nemen.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”