Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

nog banger...

Soms lijkt er geen eind aan te komen... Dan voel ik me weer heel erg goed en opeens slaat het weer om en voel ik me een week heel slecht en dat zal voornamelijk komen, denk ik doordat ik de lat te hoog legt en teveel druk op mezelf uitoefen...
Ik ben 2 weken geleden nog alleen met de bus weggeweest en nog meer leuke dingen... en ik dacht zie je wel dat ik het kan.... Maar opeens sinds deze week voel ik me raar, veel stress, wel goed slapen, maar moe wakker worden, en lichtelijke hoofdpijn en raar gevoel in mijn maag, op het moment dat ik dit voel, ben ik zo bang om flauw te vallen, terwijl het waarschijnlijk toch niet gebeurt.... maar mijn gevoelens maken me heel erg bang... ik durf bijna niet meer naar buiten, maar afgelopen maandag ben ik toch naar het cntrum geweest met al mijn krachten... Soms lijkt het, zoals nu dat er nooit een eind aan komt, en dat ik er nooit ga komen...

Aankomende vrijdag was ik van plan om een dagje naar Duitsland te gaan, ook daar zie ik erg tegen op, omdat ik nu doods en doodsbang ben en nauwelijks nog dingen durf te ondernemen, door de gevoelens die ik op dot moment voel, en dan denk ik vaak is het nu nog niet over?? het kan me soms echt niet lang genoeg duren en weet niet wat ik hier mee aan moet want mijn gevoelens zorgen ervoor dat ik negatief denk.... op dit moment lijkt het alsof ik niks meer aan kan en niet meer durf.....
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: nog banger...

helaas gaat angst met ups en downs en ik denk dat dit zo blijft tot dat je je angst begrijpt en er mee om leert gaan. Die down punten zijn altijd heel erg. Ik ken ze nog heel goed, Heb het nu nog wel eens, maar heel licht. Voor mij was de enige optie om met mijn angst 'mee' te gaan, want onder die laag angst lag iets verborgen dat ik had weggedrukt.

heel veel succes

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: nog banger...

heel vaak denk ik, het gaat de goede kant op, ik kan het, maar dan opeens, zak ik weer naar beneden, en dan lijkt het soms echt dat er dingen gaan gebeuren, maar het zit allemaal in mijn hoofd, maar daardoor denk ik negatief, en voel ik me ook zo.
Altijd denk ik, nu snap ik hoe angst werkt, ik snap het ook wel, maar blijkbaar nog niet genoeg, omdat ik dan weer in paniek raak als ik iets in mijn lichaam voel... en ik heb dit gevoel zo veel vaker gehad, zoveel ups en downs, dat ik wel weet dat ik er weer uit komt, kan soms een tijd duren, soms niet, het hangt er maar net vanaf hoe ik er zelf mee omga...
Vanavond wil ik even naar de supermarkt toe, en zit te twijfelen om het te doen of niet, maar dan leer ik er wel mee om te gaan, en wat is er ergste wat er kan gebeuren?? Misschien krijg ik dan wel een angstaanval, maar wat dan nog;) daar kom ik ook nog wel door heen..
Maar heb nog een hele weg voor me, en vindt het altijd moeilijk om beter met mijn angsten om te gaan, en heel vaak denk ik, ja ik snap het, maar dan val ik weer in een soort kuil... Maar we gaan gewoon door..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: nog banger...

Hoi Famke,
rot hoor! Heb je een idee, welke triggers je hebt...? (Zo klinkt het me in de oren: alles gaat goed - tot er dus opeens iets - maar wat dan - mis gaat.)
Als je weet, wat de trigger is, kun je met bijv. emdr die specifieke angst de nek omdraaien. (En als je dta niet weet, kan het ook met emdr, maar is het iets lastiger. Dan kun je de situatie nemen, "dat alles goed is - en dus opeens dan niet meer".) Idem dito: een sessie op het hebben van een angstaanval zelf.
En uiteraard kun je ook een sessie doen op "iets in je lichaam voelen" - en daarvan dan paniek voelen.

Dat je negatief denkt, lijkt me een logisch gevolg. Verder is het niet zo interessant - je gedachten volgen op de paniek, niet andersom.
Zolang je nog stress hebt op het hebben van een angstaanval, lijken gedachtespelletjes van "Wat is er ergste wat er kan gebeuren?? Misschien krijg ik dan wel een angstaanval, maar wat dan nog, daar kom ik ook nog wel door heen" mij nogal zinloos.
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: nog banger...

Ik heb even een therapeut gemaild of ik daar snel terecht kan, want doe ik dat vorig jaar had, voelde ik me erg goed, doe het alleen maar om aan mezelf te werken positiever te denken zodat ik ook meer kan genieten en minder last van angsten heb..
En elke keer dat ik daar vandaan kwam, voelde ik me erg goed en trots... dat heeft me toen wel degelijk geholpen dus ben benieuwd..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: nog banger...

Nu ja, fijn, dat je je toen zo goed voelde en telkens trots de deur uit kwam -
en het is balen dat het niet beklijft.

Maar het is natuurlijk wel mogelijk, om te maken dat het alsnog beklijft...!
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: nog banger...

Ik kan morgen terecht bij de therapeut, wat snel! Heb er nu al zin in! komt vast helemaal goed!
Kim1

Re: nog banger...

Veel succes!!! Ga er vooral vanuit dat het sowieso zal lukken!!
Kim1

Re: nog banger...

Veel succes!!! Ga er vooral vanuit dat het sowieso zal lukken!!
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: nog banger...

Dat komt zeker goed, deze therapeut ken ik gelukkig al, en voelde me er wel goed bij, toen ik vorig jaar dacht ik kan het wel alleen! maar deze therapie richt zich meer op mijzelf, en daar heb ik zin in!

Morgen lekker een dagje naar Duitsland, daar heb ik echt zin in! Voel me vandaag wel een stuk beter,
Kim1

Re: nog banger...

Héééééééééééééééééééééééél vééééééééééééééééééééééééél plezier morgen!! Geniet ervan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:knuffel:
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: nog banger...

thnx, KOmt goed, heb er onwijs zin in, kom net van mijn therapeut vandaan, en het voelt goed, we gaan nu mijn angst aanpakken want het komt toch ergens vandaan en daar gaan we aan werken. Ik valt nu zoveel last van mijn schouders dat ik echt ontzettend veel zin heb in morgen! Even echt ontspanning en afleiding.
Kim1

Re: nog banger...

Hopelijk is je dagje verlopen zoals je wou!!
Groetjes
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: nog banger...

Mijn dagje is wel verlopen zoals ik wou, tuurlijk had ik nog wel angst en kon ik op een moment echt bang worden voor wat ik voelde en in paniek raken, gelukkig is het niet zo ver gekomen en dacht ik wle eens he bahm straks moeten we daar nog heen ik hoop maar dat het niet meer gebeurt, en toen bedacht ik me het kan geen kwaad, na een tijd nergens last van gehad. het was een zeer geslaagde dag.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”