ikkie1990

angst uitgekomen vriendschap is over

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen.

12 jaar geleden kwam ik mij (ex) vriendin tegen. Ik hielt erg van paarden en ik zag haar rijden in de bak en ben toen gaan kijken. Van het een kwam het ander en ik ben de paarden van haar gaan verzorgen. Bij het verzorgen ook leuke praatjes gemaakt en zo groeiden we naar elkaar toe. Zo ging ik steeds vaker wat leuks doen met haar.
Ik merkte aan mezelf dat toen zij een relatie kreeg en ging trouwen ik moest delen. Dit vond ik vanaf dat moment al moeilijk maar probeerde mijn best te doen dit niet te laten merken.
Zij bijna alles van mij. Door veel familieomstandigheden waar ik goed met haar over kon praten werd ik steeds minder mijzelf en kreeg ik ook angst om haar kwijt te raken.
Zij kreeg een hond en ging hier mee op training. Ik vond het erg leuk om mee te gaan en kon moeilijk afstand doen. Nu heeft ze sinds 2 jaar een zoontje en moest ik nog meer gaan delen en ik merkte aan mezelf dat ik dit erg moeilijk vind. Alle leuke dingen die zij deed wilde ik ook.
Ik had nog een vriendin en die maakte me eigenlijk meer en deel gek. Deze vriendschap is sinds september weer hersteld naar een lange tijd geen contact met haar gehad te hebben maar helaas ging deze weer stuk in maart (de reden zet ik liever niet op het forum). Doordat ik met haar nog een vakantie geboekt had staan ben ik wel met haar op vakantie gegaan maar nu vind mijn ex vriendin dat ik dat niet had moeten doen vanwege wat ze mij heeft aangedaan. Dit is ook de reden waarom de vriendschap verbroken is.
Ik heb hulp in Altrecht om verschillende dingen. Nu wil mijn exvriendin (waarmee ik 12 jaar contact had) mee om te weten wat hier besproken word en misschien kan ik daarmee de vriendschap terug winnen. Mijn gevoel zegt dat ze alleen maar mee wil om te kijken waar we over praten en wat ik daar heb gezegd over haar. Niet dat dit heel veel bijzonders is maar als ze alleen hiervoor mee wil hoeft het van mij niet. Mijn gevoel is enorm dubbel want wil haar ook niet kwijt.
Ik zit in Altrecht om mezelf terug te vinden die ik al enige tijd kwijt ben waardoor ik aan de antidepressieve zit. Nu de vriendschap kapot is zit ik er gewoon doorheen. Ik weet er niet mee om te gaan. Ik heb morgen weer gesprek in Altrecht maar vraag me af waarvoor ik er nog heen zal gaan. Zij heeft me al die tijd gesteund in alles en nu sta ik er alleen voor. Ik heb wel een super lieve moeder die me in alles steunt maar zij kan de plek niet innemen wat mijn exvriendin voor mij deed.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Wilde het gewoon even van mezelf afschrijven.
Ka-yicka

Re: angst uitgekomen vriendschap is over

Hallo ikkie 1990,
Wat dapper om je verhaal hier al te plaatsen.
:knuffel: 3some
Leeuwtjuh

Re: angst uitgekomen vriendschap is over

Als de vriendschap over is, waarom wilt ze dan nog steeds mee?
Daar heeft zij dan toch niets mee te maken?
ikkie1990

Re: angst uitgekomen vriendschap is over

Leeuwtjuh schreef:Als de vriendschap over is, waarom wilt ze dan nog steeds mee?
Daar heeft zij dan toch niets mee te maken?
Zij hoopt dat ze daan mee duidelijkheid krijgt. Ik heb gezegd dat ik dit niet wil en gezegd als ze dit wil dat het dan vanaf mijn kant helemaal over is. Heb niet het idee dat ze begrijpt dat als ik daar heen ga ik het al moeilijk genoeg vind. Misschien als ik meer mezelf ben ik der mee had genomen maar ik ben er niet klaar voor om haar mee te nemen.
Ik ben zelf ook enige tijd opgenomen geweest en hier weet zij vanaf (zij weet eigenlijk alles wel) ben nu alleen bang dat straks iedereen dit weet.
Vol goede moed was ik begonnen om alles voor mezelf op een rijtje te zetten maar vraag mezelf nu af waarom ik dit nog doe als degene die altijd achter je stond er niet meer staat.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: angst uitgekomen vriendschap is over

Hoi Ikkie,
goede nick heb je gekoezen...!
Want in je verhaal proefde ik, dat je geleideik aan jezelf steeds meer kwijt aan hetraken was - dus prima keuze!
Zoals het voor mij voelde, was jouw exvriendin bijna alles voor je, terwijl dat voor haar niet zo was: ze kreeg een vriend, trouwde, kreeg kinderne, er kwam een hond. En ik vermoed, dat die allemaal belangrijk waren voor jou, omdat ze bij haar hoorden.
En dat je daarin steds meer jezelf kwijtraakte.
Heel erg pijnlijk!!

En nog een tip: vriendschap 'terugwinnen', ik geloof daar niet zo in. Zo van: "zij wil graag mee naar Altrecht, als ik haar haar zin geef, zijn we misschien weer goed met elkaar..." doe dat NIET...!
Als zij helderheid wil, dan is dat ten eerste haar goed recht (=om dat te willen - of en wanneer jij daar op in gaat is een 2e). En geef haar de duidelijkeid, als dat wat jou betreft goed voelt. (Niet eerder.)
(...en zou zij [AAI] daar niet al te veel om geven, dat jij het wilt doen op joouw tijd, in jouw tempo - dan is de vriendschap simpelweg over.) :knuffel:
ikkie1990 schreef:Ik heb morgen weer gesprek in Altrecht maar vraag me af waarvoor ik er nog heen zal gaan. Zij heeft me al die tijd gesteund in alles en nu sta ik er alleen voor. Ik heb wel een super lieve moeder die me in alles steunt maar zij kan de plek niet innemen wat mijn exvriendin voor mij deed.
[AAI] Liefesverdriet doet gemeen zeer...
;) Maar: je gaat morgen gewoon naar Altrecht voor jezelf. Belangirjk genoeg, al voelt dat nu niet zo!!
De eerste fasen van een therapie kunnen heel confronterend zijn "dit is er dus allemaal mis gegaan" en het kan gemeen zeer doen, om daar naar te kijken. :knuffel: Maar toch maar doen!! Je hebt veel ketens te verliezen en een wereld te winnen!
ikkie1990

Re: angst uitgekomen vriendschap is over

Ik heb 4x in de week therapie en had besloten vandaag af te bellen en kijken hoe ik me morgen voel. Zag het vandaag niet zitten. Zit ook met de vraag waarvoor ik het nog zal doen. Misschien moet ik morgen wel de stap zetten maar heb er tot nu toe geen behoefte aan om te gaan. Op dit moment is alles weg, het vertrouwen, de vriendschap en mijn paardenmaatje. [crying]

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”