Rimson

Vraagje

Hey,

Ik voel me zelf niet echt slecht, maar heb de enorme rare gewoonte dat zaken na een aantal maand (meestal 6)
me enorm saai beginnen te lijken.

MMO spelletjes, gelijk welk spel, na 6 maand is het gedaan en kunnen ze me niet meer boeien.
Herpetology : na 6 maand kan ik nog moeilijk interesse opbrengen voor dit
Astronomie : Na ....
In de tuin werken, na enkele maanden is het opnieuw van dat.

Mensen om me heen beginnen dit enorm moeilijk te vinden, omdat ik telkens geld spendeer aan een nieuwe hobby en dan na enkele maanden alle interesse verlies.

iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vraagje

Welkom op het forum, Rimson. :)

Waarschijnlijk ben je iemand die gauw graag nieuwe uitdagingen zoekt en daar voor wilt gaan. Je vraagt je telkens af of er nieuwe dingen op je pad komen en wil deze graag uitproberen. Daar is niets mis mee. Je geeft jezelf de ruimte om nieuwe dingen te leren en er plezier in te hebben. Je bent telkens toe aan vernieuwing. Je zoekt waarschijnlijk vaak naar nieuwe interesses om je hersenen te blijven perikelen. Dat is prima. Het zijn uitdagingen die jij nodig hebt en dan weer aan de kant wil leggen. Je kan altijd de andere hobby's weer oppakken maar telkens nieuwe dingen proberen geeft je ook weer een nieuwe lading kennis. Dat neemt niet weg dat je oude hobby's altijd terug kan nemen of ermee verder kan gaan.

Je familie moet er waarschijnlijk mee leren omgaan. Dat geld waarschijnlijk ook voor de anderen om je heen. De reacties zijn echter wel te begrijpen. Zij zien jou telkens van de hak op de tak springen en zien eigenlijk niet veel wat eruit ziet als standvastigheid. Maar als het jou voldoening geeft en het loopt niet uit de hand, dan is er niets bijzonders. Waarschijnlijk ben je iemand die graag van alles bijleert en dingen probeert te begrijpen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vraagje

Rimson schreef:Hey,

Ik voel me zelf niet echt slecht, maar heb de enorme rare gewoonte dat zaken na een aantal maand (meestal 6)
me enorm saai beginnen te lijken.

MMO spelletjes, gelijk welk spel, na 6 maand is het gedaan en kunnen ze me niet meer boeien.
Herpetology : na 6 maand kan ik nog moeilijk interesse opbrengen voor dit
Astronomie : Na ....
In de tuin werken, na enkele maanden is het opnieuw van dat.

Mensen om me heen beginnen dit enorm moeilijk te vinden, omdat ik telkens geld spendeer aan een nieuwe hobby en dan na enkele maanden alle interesse verlies.

iemand enig idee?

Wie heeft hier nu een probleem mee ? De mensen in je omgeving of jijzelf ?

Het lijkt me dat het jouw geld is wat je spendeert ? En dat jij na 6 maanden weer een nieuwe hobby zoekt, lijkt me ook niet echt iets waar je een ander mee lastig valt ?
Inzicht als Uitweg..
Bowie22

Re: Vraagje

Dan heb je waarschijnlijk de dingen gewoon te vaak gedaan en raak je er op uitgekeken. Ik heb dat ook vaak zat gehad. Denk zelf niet dat het bij een stoornis hoort. Gewoon meer afwisseling zoeken denk ik.

Terug naar “Map 'Psychologie'”