Hoi,
Zoals bijna alle ad(h)ders ben ik zo vergeetachtig als het maar kan zijn. Inmiddels ben ik 37 en heb al veel geprobeerd.
Agenda: altijd vergeten een agenda mee te nemen, en wie neemt er nou een agenda mee naar een verjaardag.
Papiertjes: Shit papiertje zit nog in mijn andere broek die nu in de was zit
Planboard: Moet je wel kunnen onthouden wat je allemaal wil plannen
en ga zo door.....
Wat ik (bijna) nooit vergeet is mijn telefoon.
Al een paar jaar zorg ik ervoor dat ik een telefoon heb met een volledig qwerty toetsenbord. Daarnaast moet er een groot scherm op zitten zodat ik de agenda van een hele week in 1x kan zien. Een alarm voor afspraken moet snel en makkelijk toe te voegen zijn.
Er zijn inmiddels veel telefoons op de markt die deze eigenschap hebben.
Zelf heb ik een iphone waar ik ook de app things op heb staan. Things is een todo app waar je heel makkelijk alle dingen die je voor die dag moet doen kan plannen. Maar ook een weekplanning maken is geen probleem. Als je iets op tijd moet doen geeft hij een seintje.
Voor mij werkt dit super goed, ik heb maar 1 discipline nodig en dat ik afspraken ed meteen in mijn telefoon noteren. (dus niet aan het eind van de dag of zo ) Op het moment dat ik een afspraak maak, noteer ik hem in mijn tel met een alarm die een uur en een half uur van tevoren af gaat.
Ook zit er op de iphone handige apps om boodschappenlijstjes te maken.
Belangrijk is dat je een goede toegankelijke telefoon hebt, waar je zonder veel moeite je zaken kan invoeren en die overzichtelijk is. Anders werkt het (in ieder geval voor mij) niet
Groeten,
Marcel