Mallorie

Verliefd op familielid

Op dit moment (16-06) is er een programma op sbs6 over familieleden die verliefd op elkaar zijn. Het gaat vooral om familieleden die niet samen zijn opgegroeid door adoptie bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld moeders die verliefd worden op zoons, broer-zus of vader-dochter... Ik heb geprobeerd het een en ander op te zoeken maar ik kan hier weing over vinden.

Mijn vriend is geadopteerd en we hebben sinds 2 jaar contact met zijn biologische moeder. Nu ik dit programma zie denk ik ja!!! Dit lijkt heel sterk op zijn moeder richting hem. Ze zegt regelmatig dat ze 'een soort van verliefd' op hem is, ze wil steeds knuffelen en ze wordt steeds emotioneel bij hem etc... Ze zit hier heel erg mee heb ik het idee. Is er hier iemand die zoiets herkent of hier meer van weet? En hoe kunnen we zijn moeder helpen?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verliefd op familielid

Ik heb de uitzending op SBS6 niet gezien, maar ik vraag me af of je wat je gezien hebt op jullie situatie moet betrekken.
De woorden 'een soort van verliefd' drukken een heel sterk gevoel uit, en 'verliefd' klinkt uiteraard als iets wat niet in een gewone moeder/zoon relatie thuis hoort.
Maar ik kan me aan de andere kant heel goed voorstellen dat de moeder van je vriend steeds emotioneel wordt als ze haar zoon weer ziet.

Hoe help je de moeder van je vriend het beste? Misschien door duidelijk te laten zien dat hij een fijne jeugd heeft gehad bij zijn adoptie ouders en nu heel gelukkig met jou is?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Reinaart
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 mar 2013 04:40

Re: Verliefd op familielid

Dit is een bekend fenomeen: http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_sexual_attraction . Daarmee doel ik op het sbs6 programma, want ik kan niet beoordelen of dit ook voor de moeder van je vriend geldt. Dat zo'n hereniging heftige sowieso emoties oproept lijkt mij vrij logisch.
Gebruikersavatar
Reinaart
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 mar 2013 04:40

Re: Verliefd op familielid

Dat zo'n hereniging sowieso heftige emoties oproept lijkt mij vrij logisch.
Ter correctie van de woordverwarring in mijn vorige post.

Terug naar “Overige problemen”