Erik

Verkoeling in de warmte

De lente is qua weer nog haast niet eens begonnen maar de zomer staat ook al voor de deur. Tijd voor warmte! Heerlijk buiten in het zonnetje zitten met lekker glas koud drinken erbij, voor mij nog een sigaretje erbij, en gezellig BBQen!

Alleen de warmte heeft ook nadelen, voor mij in ieder geval. Heb heel erg last van de warmte zomers. De temperaturen beginnen nu al op te lopen en begin er nu al wat last van te krijgen maar de zomers zijn echt niet te doen. Overdag kan ik me wel redelijk staande houden maar voor mij is slapen het ergste. Vandaar het volgende..

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie je beschermen tegen de warmte als je gaat slapen? Ik zit er namelijk aan te denken om een mobiele airco te kopen zodat het tenminste in m'n slaapkamer afkoelt want heb geen zin zoals het vorig jaar ging. Hebben jullie ervaring met mobiele airco's?
Volgens mij moet er meestal ook een slang naar buiten voor afvoer. Aangezien ik beneden woon, met balkon en daarna gelijk stoep vind ik het niet fijn om mijn raam open te hebben. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer en weet niet zo goed waar op te letten.

Vorig jaar deed ik s'avonds nog wel eens het raam open en de voordeur om de koude lucht door de woning te laten racen alleen zodra ik de deur weer dicht die zie ik op mijn thermometer dat het binnen een paar minuten de oude temperatuur weer is. Ook haal ik altijd zomers het deken eruit.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
TheEmperor85

Re: Verkoeling in de warmte

'

Elke airco heeft enige vorm van afvoer nodig. Mocht je slangen door je raam en buitenunits e.d niet zien zitten, google dan even op monobloc airco's.
(is geen merknaam maar een type airco). Zijn wat prijziger, maar een afvoerslang in/onder je gootsteen voor het water is dan voldoende.

Overigens geldt voor airco's altijd: goedkoop=waardeloos. Die aanbiedinkjes bij bouwmarkten e.d koelen je huis ongeveer evengoed als een krop sla dat zou doen.
Mocht je een goed systeem willen, investeer er dan wel even in, om teleurstellingen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Verkoeling in de warmte

Na een hete zomerdag is het binnenshuis vaak moeilijk om de temperatuur op een aangenaam niveau te krijgen. Ook is slapen op een matras niet erg prettig als je hevig transpireert. Probeer daarom eens buiten in een hangmat te slapen (uiteraard op een beschutte plek, ook 'szomers kan je door tocht verkouden raken). Het schijnt ook nog goed te zijn voor je rug, en heeft geen nadelige effecten op het milieu (zoals airconditioning).
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Verkoeling in de warmte

Mobiele arco's zijn prut. Lawaaiig heel lawaaiig als in je word er snel gek van en je verstaat elkaar niet als hij een beetje koelt en bent de hele tijd water aan het bijvullen. Het enige wat echt lekker werk zijn die kasten die je buiten op het dak monteert vanwege de herrie inderdaad, maar goedkoop is het niet. Heb je geen geld spaar dan voor wat goeds.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Verkoeling in de warmte

Wij hebben een plafondventilator die draait dan zachtjes en we slapen dan onder een dun laken of niets. Een airco is een optie maar is lawaaierig, duur en vreet stroom. Daarbij word je er vaak ziek van (verkouden door de veel te koude lucht, de grote overgang tussen warm en koud telkens en er blijven bacterien in de roosters/filters zitten). Een airco een hele nacht laten draaien kost veel centjes aan stroom een plafondventilator niet. Daarbij hoor je zo'n ventilator nauwelijks en je hoeft geen gaten voor door je buitenmuur te boren.

Verder is het een kwestie van wennen aan de warmte. Meestal wordt het minder erg naar verloop van tijd behalve als het erg vochtig is.
Inzicht als Uitweg..
Erik

Re: Verkoeling in de warmte

Dat is inderdaad ook een goede optie, zo'n plafondventilator. Voor de airco en stroom hoef ik me niet druk te maken. Op de woonvorm waar ik woon is alles incl.
Leeuwtjuh

Re: Verkoeling in de warmte

Geregeld lekker heet douchen! Dan stap je de douche uit en dan vind je de buitentemperatuur 'lekker koel'.
Ik kan het zomers nog vaak koud hebben ook... Vooral in dit land. Hoe benauwder en heter, hoe beter cheerqd5
Apologize

Re: Verkoeling in de warmte

Ik heb een airco op mijn slaapkamer :)
Erik

Re: Verkoeling in de warmte

Apologize schreef:Ik heb een airco op mijn slaapkamer :)
Kijk dat is het betere werk! Een mobiele airco of anders?
Apologize

Re: Verkoeling in de warmte

Geen idee. Een ingebouwde.

Terug naar “Overige problemen”