yaval

Tips tegen kou

Ik heb het overdag zo ontzettend koud. Ik ben echt geen koukleum en ik heb het eigenlijk nooit koud, maar waar ik ook ben ik heb het zo koud.

Draag al mijn winterjas en in huis als vesten met blousen en zit op de bank met een fleecedeken.

Heel soms heb ik een heel warm hoofd en koude voeten.

Help mij want door de kou verkramp ik ook zo.
Wolfje

Re: Tips tegen kou

Mag ik vragen wat voor een eetpatroon je hebt?
Betty

Re: Tips tegen kou

Ik heb dat ook gehad,liep met 6 truien in huis aan en nog niet warm.

Ik las ergens om vooral te gaan wandelen en heel rustig,de meest kleine stapjes maken die je kan.
Nu is dat voor mij gemakkelijk,ik heb een hondje,dus ik liep niet voor gek.

Het was heel moeilijk ook omdat ik heel onrustig was maar het hielp mij wel.

Probeer als je wat doet je voeten te voelen,de aandacht naar je voeten te sturen en probeer te voelen inplaats van denken.

Dat noemen ze aarden,klinkt heel zweverig maar het helpt wel.

Als je 'aarden' of 'gronden' intypt bij google krijg je meer tips.
Onthaasten ook.
Drake

Re: Tips tegen kou

In de winter draag ik altijd 2 paar sokken.
Witte sokken met daarover heen geiten wollen sokken. (van die dikke grijze)
Anonymousssss

Re: Tips tegen kou

ik draag geen bijzonderheden in de winter
op mijn werk alleen een shirt met lange mouwen, en ,, afhankelijk van het werk, daarover een fleece-trui
uiteraard lange broek

geen extra sokken ofzo
mensen vragen zich wel eens af waarom ik het niet koud heb, geen idee,,,,

ik ben niet uitermate dik ofzo.

normaal postuur

naar de aanloop van de winter niet extra veel kleding gaan dragen, anders wen je niet aan de kou.

citrusvruchten voor een goede weestand
yaval

Re: Tips tegen kou

Mijn eetpatroon was in zaterdag oke, zondag niet of nauwelijks. Maandag weer opgestart met drinkontbijt (in de loop van de ochtend een halve fles), 'smiddag een boterham met kaas en beschuitje met vlokken en 's avonds een prakje (bloemkool aardappelen vlees). Tussendoortjes interesseren me niet zo.

Vandaag, glas fruitontbijt en 1 volkoren boterham met vlokken, tussendoor een plak ontbijtkoek, daarna 3 bruine boterhammen met worst en nu ben ik aan het vechten wat want ik heb geen trek. Was net aan het uithuilen bij mijn vriendin en die had een bak chips op tafel staan maar het doet me helemaal niks, normaal ben ik niet te houden. En heb nu net een sapglas fruitontbijt op.

Ga nu mijn zoon eten geven want die heeft wel honger.
Frank18

Re: Tips tegen kou

Hoi yaval

Ten eerste eet je te weinig je moet je lichaam zien als een openhaard je moet het vuur aanblijven houden and gaat vanzelf de warmte weg.

Ten tweede heb ik de vraag: beweeg je veel? en als dit niet zo is kan ik best begrijpen dat je geen honger hebt want als je toch niet zoveel beweegt heb je ook niet veel nodig.

Ten derde laat je lichaam het echt is koud krijgen door bijvoorbeeld al je truien en andere dingen waarvan jij denkt dat het je warm maakt uit te trekken omdat je lichaam
hierdoor aan de kleding wendt en zelf minder warmte hoeft aan te maken omdat het vast word gehouden laat je lichaam zelf is die warmte aanmaken laat je lichaam wat doen en niet die
truien die alleen de warmte vast houden.

je lichaam creëert die warmte vanzelf wel weer wanneer het echt te kort komt en daardoor probeert het zelf die openhaard weer aan te maken en als je dan niet zoveel eet krijg je hierdoor
misschien weer eetlust omdat je lichaam ergens voor moet werken.

groeten frank
yaval

Re: Tips tegen kou

Kan het vroege wakker worden hier ook mee te maken hebben? Dat ik niet genoeg eet.
Frank18

Re: Tips tegen kou

yaval schreef:Kan het vroege wakker worden hier ook mee te maken hebben? Dat ik niet genoeg eet.
Ja dat zou heel goed kunnen omdat je lichaam tijd heeft om op te starten en niet meteen honger heeft.

ik weet niet of je elke dag vroeg opstaat? anders zou je er wel aan wennen tenzij je je nodige slaap uren niet pakt, dus te laat naar bed gaat.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Tips tegen kou

Hoi Yaval,
je bent op dit moment nogal emotioneel door elkaar 'geramme;ld' als ik alles goed begrepen heb.
Je lichaam kan daar op reageren met 'koud hebben'.
Ik heb het ook wel gehoord van mensne die intensief aan het rouwen waren "Zo lief: iemand kwam met een warme omslagdoek aanzetten, die snappen mij tenminste".
Uiteraard: zorg s.v.p. goed voor jezelf, want je hebt het gewoon loeizwar op dit moment. Dus, probeer "een beetje goed" te eten, drink (als je dat lust) warme kruidenthee (daaar zijn verwarmende kruiden bij, zoals zoethout, kaneel, gember, etc.) en rustig wat te wandelen of hoe t maar uitkomt. En vooral ook voldoende rust te nemen - overdag ontspanningsoefeningen doen, en proberen (als het lukt) voldoende te slapen 'snachts of in elk geval rustig in bed te liggen "en je gewicht mee te geven aan de zwaartekracht".
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Tips tegen kou

hoi

ik heb goeie remedie maar spijtig genoeg een dure: een infraroodcabine

Heb ook altijd koud en veel last in tja belgie meeste tijd van jaar,zelfs in de zomer met dertig graden vindt ik het lekker terwijl iedereen puft. Heb er heel lang moeten voor sparen maar is elke cent waard. Door de fibro ook stijf en stram en na dag werken vooral computer gaat het beter met pijn na halfuurtje in cabine. Het is alsof je lichaam de warmte absorbeert en nog lang van binnen uitstraalt

momo
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Dixie

Re: Tips tegen kou

Klinkt een beetje als de griep, niet? Of gewoon een behoorlijke verkoudheid. Gewoon eens een paar dagen in huis blijven, wel fatsoendelijk luchten tussen de middag, warme thee drinken en veel in bed blijven liggen en zorgen dat je het goed warm hebt, of dat het in ieder geval erop lijkt dat je het warm zou moeten hebben. Kan over een paar dagen misschien weer verdwenen zijn.

Of is dit iets wat ieder jaar terugkomt of wat je al vaker hebt meegemaakt?
catgirl

Re: Tips tegen kou

OF je bent wel degelijk een koukleum, OF je word ziek....

kruik, deken, thee, dvd, warm bad, labello en vitaminepillen. lekker!!!!!
Ankyke

Re: Tips tegen kou

hey

heb net het zelfde heel de dag kou hebben en mij niet kunnen verwarmen , het enige dat nu voor mij helpt is een warm bad nemen en als ik er uit kom goed aankleden en op de zetel zitten met een deken rond mij en dan gaat het beter , heb zelfs nachten dat ik rillent wakker word van de kou , de dr heeft mij gezegt dat het te maken heeft met mijn eet patroon ik eet bijna nieks per dag gewoon door de stress en spanningen (depressie) heb nu van de dr fost print plus voorgescheven gekregen is voedingssupplement , door minder eetlust en niet veel eten komt je lichaam vitaminen te kort die je lichaam beschermen zoals tegen kou en zo .

groetjes Ankyke ;)
sneeuwtje

Re: Tips tegen kou

Precies wat catgirl zegt :nod:
Pokemonk

Re: Tips tegen kou

Meer spekjes eten en niet zo zeuren !
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Tips tegen kou

Pardon...?
"Niet zeuren" - hoe bedoelt u dat precies?
Heel veel depressieve mensen gaan al door, tot ze er zo ongeveer bij neervallen, 'niet zeuren' is dan geen goed advies.
R00sje

Re: Tips tegen kou

Monk schreef:Meer spekjes eten en niet zo zeuren !
Deze reactie is helemaal niet terrecht.
Pokemonk

Re: Tips tegen kou

Pardon...?
"Niet zeuren" - hoe bedoelt u dat precies?
Heel veel depressieve mensen gaan al door, tot ze er zo ongeveer bij neervallen, 'niet zeuren' is dan geen goed advies.


En wat is dan de relatie van kou en depressieve mensen ? Dat volg ik dan weer niet .. .

Heb het over het gezeur over als mensen het koud hebben , niet over het gezeur van mensen met een depressie
catgirl

Re: Tips tegen kou

ik vind het eigenlijk ook een beetje een zeur topic

en ik vind het ook niets te maken hebben met psychologie....

maar ik vind je nog steeds lief hoor
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Tips tegen kou

De relatie die ik vermoed
(niet meer, maar ook niet minder)
Yaval staat stevig onder stress, stress kan (helaas) heel goed leiden tot een depressie
en wie vele stress heeft, kan het om die reden ijskoud hebben.

Terug naar “Overige problemen”