Jessy

Continue switch van Ludiomil naar Prothiaden

Heb Ludiomil 25mg voorgeschreven staan, maar probleem is dat dat nu al een hele poos niet te krijgen is (men vaste apotheker doet ontzettend veel moeite om het te kunnen verkrijgen maar voorlopig kan ze me zelfs geen richtdatum geven)
Aangezien psychiater al hele tijd op verlof is (of in ieder geval onbereikbaar en wanneer ik men afspraak had ik in crisisopname was) heb ik men huisarts gevraagd of ik dan zolang Prothiaden mocht nemen (had zelf opgezocht dat het er wat op leek) Hij vond dat goed en schreef me dan dat voor. Hoewel ik Ludiomil 25mg neem wilde ik eigenlijk liever Prothiaden 25mg, maar huisarts wilde 75mg.

Zoals ik al aanhaalde kende ik een korte gedwongen crisisopname, in dat ziekenhuis hadden ze blijkbaar dan wel Ludiomil en gezien dat hetgene is dat eigenlijk is voorgeschreven zette ze me terug op Ludiomil 25mg. Weer die aanpassing! Nu ben ik uit die opname en Ludiomil nogsteeds niet te krijgen dus terug naar de Prothiaden. Dat continu switchen voelt echt niet goed! Ik ben al instabiel, heb 't probleem dat er misschien nog 8 AD's zijn die ik nog niet heb uitgeprobeerd. Psychiater van ECT trekt er z'n handen van af als ik advies vraag met een 'contacteer je eigen psychiater' (die dat dus niet te bereiken is), huisarts helpt me waar kan maar is ook beperkt in kennis daarover en schrijft ook maar voor wat ik hem vraag. Ik was heel erg slecht (afkick en opnieuw instorten wanneer ik men laatste Ludiomil nam), de Prothiaden is iets minder maar ik verdraag het wel. Ben dus beter geweest in die crisisopname, maar voel me nu gewoon terug wankelen...

Medicatie aanpassen is toch mijn taak niet?! Fijn als ik inspraak krijg maar heb liever beetje professioneel advies... Vraag ik dan werkelijk teveel?
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Continue switch van Ludiomil naar Prothiaden

Hoi Jessy,
rot allemaal hoor...! Dat een middel wat je is voorgeschreven niet leverbaar is, is toch eigenijk, ergens te zot om los te lopen...! (Okee, sommigen hebben al last van het verchil tussen pil X commerciele naam en pil X generieke naam - maar ier gaat het om een andere pil uit dezelfde "groep".)

En vooral, dat mensen dan ook nog eens een keer zo bot doen.
:knuffel:
"Vraag het je eigen psych" (die er niet is) - grrrr!!!!
:knuffel:
En een ziekenhuis met een beeetje hart voor de patienten zou een rgeling verzinnen, dat je gewoon via het ziekenhuis je pillen kunt krijgen, maar dat schijnt ook al weer te veel moeite ofzo te zijn.
:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

...en dat dus, terwijl j eal wankel bent en dus gewoon een steunende omgeving goed kunt gebruiken!
:knuffel:
Jessy

Re: Continue switch van Ludiomil naar Prothiaden

Dank je Janneke!
Ondertussen kan ik met enige vreugde melden dat ik met veel omwegen toch aan de Ludiomil geraakt ben. Heb de fabrikant aangeschreven, zo kreeg ik een telefoontje dat ik via IP Farmacie of zoiets eraan kon geraken met bijgevoegd telefoonnummer. Die nummer dan doorgespeeld aan men apotheker en die heeft dan gezegd dat ze het via Nederland konden krijgen. Maar ineens 2 dozen besteld!
Heb er nog een dag of 10 op kunnen wachten maar da's niet zo belangrijk, vrijdag was het er en kon ik 't halen. Zeker met men huidige crisissen is dat geen dag te vroeg. Prothiaden nam ik al niet meer, kreeg ik bewegingsonrust van.
Enige nadeel was dat gezien het vanuit het buitenland moest komen ik de volle prijs moest betalen en ook mutualiteit komt niet tussen (13.50 euro ipv 2 euro per doos schilt wel wat), maar in vergelijking met het zonder te moeten doen neem ik dat er wel bij en 't is zoals apotheker zegt er zijn der die veel meer moeten betalen voor hun geneesmiddelen.

Xx

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”