Het is nu 20 mei 2013 18:53

Text size
Inloggen

Ervaringen met Buscopan

Dit forum is bestemd voor vragen die gaan over gebruik van medicijnen die invloed hebben op het psychisch welbevinden.

Ongelezen berichtdoor Hawk L. » 13 maart 2012 22:56

Wie heeft, net als ik, spastische of gewoon gevoelige darmen en krijgt deze (vrij te verkrijgen) pilletjes dan voorgeschreven?

Wat is jullie ervaring?

Is jullie stoelgang "normaler?" Zijn de krampen minder? (Na verloop van tijd eventueel.)
Werkt dit medicijn ook op langere termijn of niet? Kan het kwaad op langere termijn (want er is sinds ik die pilletjes heb nog geen dag geweest dat ik er geen heb genomen)?
Een echt medicijn tegen spastische darmen bestaat namelijk helaas (nog) niet.
Hawk L.

Ongelezen berichtdoor angel12 » 06 apr 2012 19:44

Dag Hawk,

Mijn echtgenoot heeft dit. Het komt vnl. voor wanneer hij zenuwachtig is. Maar hij neemt er geen medicatie voor.

Groetjes,

Angel
angel12

Ongelezen berichtdoor Rosa88 » 19 jan 2013 23:51

Hallo Hawk,

Ik weet niet of je er nog iets aan hebt...
Maar ik heb ook spastische darmen; ofwel IBS. Voor 2 jaar terug ben ik hierdoor 3 maanden in de ziektewet beland. Ik had zoveel pijn, ik kon werkelijk niks meer. Heb toen meerdere onderzoeken gehad: coloscopie, colon-inloop, echo, ct-scan, bloedonderzoeke, feceskweken. Maar hier kwam allemaal niet meer uit dan IBS.

Inmiddels kan ik hier wel aardig mee omgaan. Ik gebruik Duspatal. Ik krijg de indruk dat mijn darmen hier 'rustiger' van worden waardoor ik minder pijn ervaar. Verder gebruik ik zo nu en dan laxantia (wanneer de ontlasting een te harde consistentie heeft). En soms gebruik ik pijnstillers.
Als ik naar mezelf kijk, dan merk ik dat ik meer last heb wanneer ik veel stress ervaar.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, Rosa.
Rosa88

Keer terug naar Medicatie & psychofarmaca