asjemenou

stress bezwaarprocedure

Hallo,
Ik heb me nog niet voorgesteld maar heb even behoefte om mijn hart te luchten.
En mijn psycholoog wil ik niet mailen want dat doe ik al genoeg. Ben in behandeling voor PTSS.
Ik overweeg om er de brui aan te geven met de bezwaarprocedure tegen het UWV. (afwijzing wajongaanvraag.) Ik raak er teveel door van slag. Ben er helemaal de kluts over kwijt. Ik heb een advocaat geraadpleegt. Maar echt contact heb ik nog niet gehad. Alleen een brief van haar gehad. En dingen besproken met de huisarts en de psycholoog erover. Maar het verward me. Ik moet het UWV op 3 punten bestrijden. Het irriteert me dat ik het niet goed snap en ik moet het eigenlijk met die advocaat bespreken, maar zie er erg tegenop. Het vraagt teveel van me. Ik heb naast ptss ook cvs en fibromyalgie waardoor ik erg weinig energie heb. Ik ben helaas snel angstig en deze situatie overweldigd me soms. Aan de ene kant wil ik graag voor mezelf opkomen hierin, maar ik wil ook niet dat ik er te gestresst van word. Dit heeft weer een negatief effect op mijn gezondheid. Pfff, wat te doen? Dat kan niet iemand voor mij beslissen, maar zelf ben ik ontzettend dubbel hierin. Voel ik me weer iets beter dan wil ik er toch weer voor gaan.
Ik ben eigenlijk vandaag zo van slag omdat ik het gewoon maar niet goed snap wat ik nou allemaal moet bewijzen aan het uwv. Het is namelijk een erg ingewikkeld verhaal. Ik zal dat hier maar niet uiteen zetten. En ik heb last van angstaanvallen aan de telefoon. Verdomd lastig in deze situatie, want ik zal toch die advocaat moeten bellen.
Ik mis het ook erg dat ik geen vrienden heb om dit mee te bespreken. Door mijn gezondheidssituatie ben ik sociaal geïsoleerd geraakt. Ik ben wel getrouwd gelukkig, maar mijn man heeft griep en is nu ook niet echt een hulp.
Het hele gedoe met dat bezwaar rakelt zoveel op waar ik echt helemaal geen zin meer in heb.
Ik heb mijn hele leven nog nooit kunnen werken en ik voel me zo boos en verdrietig dat ik me zo moet verdedigen en dingen moet bewijzen die erg ingewikkeld liggen. Moet ik het bezwaar doorzetten ten koste van mijn gemoedsrust en misschien van mijn gezondheid? Maar trek ik dan voor de zoveelste keer in mijn leven aan het korstte eind. Ik wil zo graag voor mezelf opkomen….maar niet als het teveel van mij vraagt. Maar ik weet niet of ik het toch nog voor elkaar krijg de boel te snappen en alles te regelen wat er te regelen valt….
Morgen maar alles op een rijtje zetten op papier.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: stress bezwaarprocedure

Je man heeft griep maar dat duurt gelukkig geen maand als het goed is. Als het jou zoveel stress geeft vraag dan je man om de advocaat te bellen en laat hem samen met de advocaat e.e.a. regelen, dan geeft dat jou het minste stress. Je hoeft dan alleen maar ergens een handtekening onder te zetten of je verhaal te doen. De rest gaat via de rechter neem ik aan ?
Inzicht als Uitweg..
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Bedankt voor je reactie. Ik had hier ook al aan zitten denken, maar had eerlijk gezegd even niet zo'n vertrouwen in mijn man. Maar heb het hem net gevraagd en als hij zich beter voelt wil hij de advocaat bellen. Ik ga eerst morgen alles overzichtelijk op papier zetten, als het lukt.
De advocaat is beperkt bereikbaar, hij zal dan vanaf zijn werk moeten bellen. Maar hij wilde het doen zei hij. Fijn.
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

O ja, ik vergeet nog te zeggen. Het gaat nog niet via de rechter, eerst een hoorzitting waar ik voor moet komen opdraven.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: stress bezwaarprocedure

Hoi Alsjemenou,
welkom op het forum...! En waar je momenteel dnek ik het allerhardste behoefte aan hebt: de stress NU iets naar beneden brengen.

Je hebt het dilemma heel helder beschreven:
asjemenou schreef:Ik moet het UWV op 3 punten bestrijden. Het irriteert me dat ik het niet goed snap en ik moet het eigenlijk met die advocaat bespreken, maar zie er erg tegenop. Het vraagt teveel van me. Ik heb naast ptss ook cvs en fibromyalgie waardoor ik erg weinig energie heb. Ik ben helaas snel angstig en deze situatie overweldigd me soms. Aan de ene kant wil ik graag voor mezelf opkomen hierin, maar ik wil ook niet dat ik er te gestresst van word. Dit heeft weer een negatief effect op mijn gezondheid. Pfff, wat te doen?
Heb je van je psycholoog tips gehad om te ontspannen...?
Op zich lijkt het me toe, dat je gewoon recht hebt op die uitkering - en er dus voor "moet" gaan. (Maar daar moet dan wel energie voor zijn...)
asjemenou schreef:Ik ben eigenlijk vandaag zo van slag omdat ik het gewoon maar niet goed snap wat ik nou allemaal moet bewijzen aan het uwv.
Daar zeg je nou idd iets.
Dat hoort het uvw duidelijk te kunnen maken, zodat in elk geval je advocaat het snapt.
(Wat ik niet snap: als je nooit hebt gewerkt, dat je dan niet bij de sociale dienst terecht komt maar bij het uvw. Enne: maakt het qua geld veel uit, of krijg je dan bijstand die wajong heet...? Hoef je niet op in te gaan, hoor.)
Wat ik me goed kan voorstellen is:
asjemenou schreef: Moet ik het bezwaar doorzetten ten koste van mijn gemoedsrust en misschien van mijn gezondheid? Maar trek ik dan voor de zoveelste keer in mijn leven aan het korstte eind. Ik wil zo graag voor mezelf opkomen….maar niet als het teveel van mij vraagt.
En als bellen erg lastig is, kun je je advocaat dan mailen...?
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: stress bezwaarprocedure

...en nog wat tips, die je psycholoog wellicht niet weet, maar waarje mbt. je fibryo wel iets aan kunt hebben...

Reuma kan in het bloed worden aan getoond en daar baseert een reumatoloog de behandeling op - fybromyalgie zie je niet of nauwelijs in het bloed...
Maar er valt wel meer over te vertellen.

Zo zijn er een serie wetenschapelijke onderzoeken gedaan - en een van de belangrijke waarnemingen daaruit is: mensen met fybromyalgie komen nauwelijks in wat men noemt de delta slaap. Delta is een bepaalde variant, van de ''hersengolven'' die je 'snachts prduceert. "Hersengolven" is jargonnees voor de plaatjes die je op een machine ziet, als je de hersenactiviteit meet met electroden. Die golven hebben verschillende namen, afhankelijk van hun vormen. Betagolven gaan samen met denken, praten, lezen, etc. ofwel: als je hersens fiks aan het werk zijn.
Ontspannen en/of wat suffen: alfagolven. Meditatie of beginnende slaap heet theta en diepe slaap heet delta.
En: tijdens de deltaslaap geven je hersenen het zogenaamde groeihormoon af aan het bloed. Nou vermoed ik, dat 47 je leeftijd is en dan groei je niet meer ;) maar het groeihormoon zorgt voor regeneratie.
Ofwel: mensen met fybromyalgie regenereren nauwelijks meer... Dan krijg je idd wel spierpijn, vermoeidheid en noem maar op... Brrr.
1) Er zijn CD's in de handel, die maken, dat je hersenen alsnog deltagolven gaan aanmaken. (Of, als je dat wilt ivm. de stress, alfa of theta).
Je ene oor (via de koptelefoon) krijg een heel klein beetje ander geluid dan je andere oor.
Met je bewustzijn hoor je het niet, maar je hersenen reageren er wel op.
Door het verschil in geluid tussen links en rechts kan een CD (waar dat effect in zit gebouwd) je hersens naar deltagolven 'sturen'. Je kunt naar zo'n ding luisteren vlak voor het slapen gaan, als je al in bed ligt - of overdag (bijv. 'smiddags rond siesta tijd).

Mijn ervaring is dat ik goed slaap op CD's met alfa en/of theta en dat CD's met delta bij mij weinig doen als het gaat om inslapen. (Kennelijk is die afstand voor mij te groot, maar ik heb geen fybromyalgie.) Ik vind ze wel heerlijk om te ontspannen.
Kosten: via het internet kun je bijv. bij de firma brainsync voor plm. 15 dollar 1 CD kopen. (Je hebt een creditcard nodig en het ding moet over de oceaan worden gevlogen, of je doet een dowload op MP3 - maar het hoeft dus geen honderd euro te kosten.
(In NL had je ooit, in Amsterdam, de winkel egosoft, die ook een aantal van dit soort dingen had.)

Er daar zijn wel min of meer lichamelijke "kruiden tegen gewassen".
2) Natriumbicarbonaat. Dat kun je kopen bij de echte drogist. Koop een pot van een kilo oid. Ga in een ligbad liggen, het water hoort 37 graden te zijn, 100 gram natriumbicarbonaat er in en dan een half uur lang weken. Het mag elke dag. Het helpt erg goed tegen spierpijn. Dwz.: het melkzuur, dat je spieren pijnlijk maakt, verdwijnt.

3) Er zijn vele manieren om de pijn te stillen. Behalve pijnpillen van de reguliere arts, kun je ook natuurlijke middelen krijgen via een othomoleculaire arts of kun je via een acupuncturist je lichaam aan het werk zetten om haareigen opiaten aan te maken. (Geloof het of niet - je lichaam kan jou erg pijn doen, maar kan ook die pijn zelf stillen.)

4) Ander lichamelijk onderzoek: als er via een pulsoximeter (zuurstofmeter) via bijvoorbeeld de vinger het zuurstofgehalte in het bloed wordt gemeten dan zie je bij fibromyalgie mensen tijdens het inhouden van de adem een fenomeen dat je helemaal niet zou verwachten: het zuurstofgehalte in het bloed daalt niet, (wat logisch zou zijn, er komt geen zuurstof meer binnen). Er is dus kennelijk wel zuurstof genoeg in het bloed, alleen wordt het niet naar het weefsel getransporteerd.
In feite: je hebt niets aan die zuurstof. Ook dat zorgt voor spierpijn!!
(Je krijgt spierpijn van "anearobe inspaning'': harder hollen dan je longen kunnen bijsloffen - waardoor 'zuurstofschuld' ontstaat. Mensne met fybromyalgie hebben zogezegd constant zuurstofschuld... Ook dit kan de orthomoleculaire arts helpen oplossen in conbinatie met de pillen die je al slikt.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: stress bezwaarprocedure

asjemenou schreef:Bedankt voor je reactie. Ik had hier ook al aan zitten denken, maar had eerlijk gezegd even niet zo'n vertrouwen in mijn man. Maar heb het hem net gevraagd en als hij zich beter voelt wil hij de advocaat bellen. Ik ga eerst morgen alles overzichtelijk op papier zetten, als het lukt.
De advocaat is beperkt bereikbaar, hij zal dan vanaf zijn werk moeten bellen. Maar hij wilde het doen zei hij. Fijn.
Goed zo ! Probeer wat hulp te krijgen vanuit je omgeving. Mensen die je kunnen helpen, bijstaan of ondersteunen. Dan hoef je het niet alleen te doen. En wellicht dat wij je nog bruikbare tips of een luisterend oor (lezend oog in dit geval ;)) kunnen bieden.
Inzicht als Uitweg..
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Heb besloten het niet door te zetten. Ben vannacht helemaal in paniek geraakt en voel me nog steeds angstig. Er gebeurt teveel bij me waar ik geen grip op heb. Deze hele situatie triggert teveel dingen uit het verleden.
Heb verder geen hulp uit mijn omgeving. Dat is vooral mijn probleem. Ben door mijn ziekte teveel sociaal geïsoleerd geraakt. Ik kan heel weinig op een dag. Lig veel op bed.
Moet nu eerst weer rustig zien te worden.
Hawk L.

Re: stress bezwaarprocedure

Waarom ben je in paniek geraakt? Waar voor?
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Dat weet ik niet. Ik heb er geen grip op. Ik ging naar bed en had het juist een beetje losgelaten, dat wil zeggen, ik dacht er niet meer zoveel aan. Maar net toen ik in slaap dreigde te vallen, kreeg ik een golf van angst en dat bleef tot vannacht. Ik kan mijn vinger er niet opleggen. Maar het is niet de eerste keer. Heb dit vroeger vaker gehad.
Hawk L.

Re: stress bezwaarprocedure

Aan wat denk je op zo'n moment? Wat gaat er door je heen?
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

tja..
dat ik het niet aan kan en dat ik niet zwak wil zijn o.a.
maar er zit heel wat meer aan vast....weet nog niet wat.

ik had die dag een gesprek gehad met de huisarts en daarna begon het. De huisarts had hulp toegezegd en was wat aan het terugkrabbelen. Niet uit onwil, maar omdat hij zich afvroeg of hij mijn zaak wel goed deed. Maar ik raakte er van in de war. Eerst had hij gezegd dat hij mijn hele dossier wilde doorspitten en het leek dat hij zich 100% wilde inzetten voor me, hij kwam erg daadkrachtig over de vorige keer. Maar nu was mijn dossier er maar voor de helft en hij had het nog niet bekeken en hij deed wat vaag. Ik moet erbij zeggen dat ik in het verleden veel negatieve ervaringen heb gehad met bepaalde artsen, dus dat hij me zo wilde helpen hierbij deed me veel. Maar nu snapte ik het niet meer zo goed.
Ik heb sowieso zo'n moeite alles te begrijpen. Ik ben vergeleken met vroeger niet meer zo snugger.
Ik raak snel de kluts kwijt, kan iets snel niet meer volgen. En bij de huisarts raakte ik
ook in de war. Ik heb ook veel last van brainfog en dat maakt het denken moeilijk.
Onder andere hierdoor vind ik het moeilijk de advocaat te bellen. Alhoewel mijn man het dus wel wilde doen nadat ik dat vroeg.
Misschien voelde ik me wel in de steek gelaten en had ik het gevoel dat ik er weer alleen voor stond. In het verleden heb ik erg veel ergens alleen voor gestaan, zal ik maar zeggen. En omdat ik het zelf niet goed begrijp overweldigd het me. En mijn man is niet echt een steun hierin voor me.
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Huh, vreemde advocaat. Heeft zonder verder overleg het bezwaarschrift en een verzoek tot herziening al ingediend. Jemig. En aan mij de mededeling dat ik weinig kans maak. Voel me een beetje vreemd nu.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: stress bezwaarprocedure

Hoi Alsjemenou,
ik ben eignelijk heel blij met jouw advocaat. Denkbaar: een jurist, die niet gaat voor topsalarissen, maar die 'recht doen' hoog in het vaandel heeft staan...

Misschien klink ik hard, maar wellicht is 'doorzetten' het beste wat je doen kunt.

Ooit zat ik in een hele goede vrouwen. therapie groep - en 2 andere incestvrouwen hebben tijdens die groep een rechtszaak gevoerd. Dat was zwaar - maar daar stond onze steun tegenover.
En nadat de rechtszaak naar behoren was afgewikkeld (dader achter tralies, na een indrukwekkend requisitoir van de officier, namens de vrouw) gaf het ook heel veel kracht, genoegdoening en letterlijk het gevoel, "recht te zijn gedaan."

OP zich snap ik bijv. het getwijfel van je huisarts wel: een rechtszaak is zwaar. Dat klopt - en de vraag 'wat het beste is' is ingewikkeld. (Wat nou net weer geen reden is, om terug te krabbelen! Want dat was, wat jou verwarde, als ik het goed begrijp.)

Verder: heb je ooit van iemand tips gehad tegen brainfog...? Daar is heel veel tegen te doen. (Vraag bijv. iemand, die touch for health heeft gedaan, of volg samen met je man zo'n cursus.)

Hetzelfde geldt voor dingen zoals angstaanvallen, als je op een punt staat, om in slaap te vallen. (Dat IS altijd een apart moment: nog niet in slaap, niet meer echt wakker.)
Er zijn oefeningen, om daarna alsnog makkelijk(er) in slaap te vallen. (Kijk bijv. eens bij http://www.youtube.com/watch?v=qHWFel8yYo0 of http://www.youtube.com/watch?v=nj2NOsiM ... re=related)
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Hoi Janneke,

Bedankt voor je reactie.
Ik wil even eerlijk terug reageren. Ik word geïrriteerd als ik adviezen krijg over wat ik zou moeten doen aan bepaalde klachten. Heeft verder niks met jou te maken. Ik snap helemaal dat je het goed bedoelt en behulpzaam wilt zijn, en dat maakt ook dat ik het niet eenvoudig vind om te zeggen dat het me irriteert.
Ik heb namelijk enorm veel behandelingen geprobeerd. Niet op 2 handen te tellen. Zonder resultaat of slechts tijdelijk. (ben vanaf mijn zestiende ziek en ben nu 40) Ik heb er een enorme dosis energie, geld en doorzettingsvermogen ingestoken. En ik ben op een punt aan beland dat ik amper nog iets nieuws wil proberen. Toch ben ik momenteel nog in behandeling bij een homeopaat die op een specifieke manier werkt en hier heb ik ietwat verbetering door op sommige vlakken en ik hoop heel erg dat dit door kan zetten. Er spelen ook wat ongewone dingen (fibromyalgie is maar een etiket) zoals zenuwuitval, hetgeen door een ongebruikelijke hoeveelheid vit B12 te spuiten in de loop van 3 jaar is verbeterd.

Ik heb mezelf nu voorgenomen om niet teveel bezig te zijn met ziekte. En dus ook niet met zoeken naar genezing. Ik wil me zoveel mogelijk focussen op positieve dingen, bv wat op een dag toch gelukt is en op ontspanning. Een van deze dingen is schilderen en tekenen waar ik goed in ben.
Helaas is het dus niet eenvoudig voor me om ontspannen te blijven bij het bezwaar tegen het UWV. Maar ik voel me nu wel weer beter. Dit weekend gaan mijn man en ik het nog bekijken en dan zal ik weer contact opnemen met de huisarts. Wegens veel medische kosten die ik verder nergens vergoed krijg (o.a. de injecties die uit italie moeten komen, is methylcobalamine, in nederland is hydroxocobalamine gebruikelijk, maar daar reageer ik niet op.) zou een wajonguitkering heel erg fijn zijn. Maar goed, we zien wel.

Ik heb je berichten maar oppervlakkig gelezen, omdat ik dus niet meer zo bezig wil zijn met zoeken naar genezing. Ter zijner tijd lees ik het misschien wat aandachtiger. In ieder geval wel bedankt voor je interesse en de moeite
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik hoop dat ik je niet beledigd heb. Wat ik me wel voor kan stellen. Maar zo is mijn reactie helemaal niet bedoeld.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: stress bezwaarprocedure

Oh please, wees gerust: ik ben nietbeledigd, verre van.

Het lijkt me heel erg frustrerend: heel veel proberen, terwijl niets helpt..!!!
(En daar reageerde ik vooral op: "ik raak in de war, er is brainfog, ik heb geen grip, zo ging het vroeger ook" - dus vroeg ik, of je daar tips voor gehad had. Nou, als je al zo lang bezig bent met "dokteren", zal dat idd heus wel. Heel naar!!!)

En op zich een verstandig besluit: je richten, op wat je wel kunt, je richten op ontspanning en positieve dingen.
(Wat uiteraard op gespannen voet staat met en srijd met het UVW.)
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

okidokie, dan is het helder.

Ja, heel dubbel met dat bezwaarschrift. Aan de ene kant voor mezelf op willen komen, en aan de andere kant mijn vaste voornemen om toch vooral ontspanning te vinden en dan juist zo in de stress te schieten.
En...wat ik nu merk....gezondheid gaat hierdoor weer achteruit....Dat beetje verbetering waar ik de afgelopen maanden zo mee bezig ben geweest is weer weg. En dit is het eigenlijk niet waard. Ik droom ervan om met mijn man toch weer wat dagjes uit te kunnen. En vooral samen te fietsen. O dat wil ik zo graag. En straks word het lente en zomer....
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: stress bezwaarprocedure

Ik denk dat juist het gevoel van "geen grip hebben" voor jou die angst reactie triggert. Op het moment van in slaap vallen krijgt je onderbewuste de regie en dan zijn de remmingen weg die angsten onderdrukken. Het geen grip hebben, de controle kwijt zijn, zijn issues die veel mensen erg benauwen en angstig maken. De hele toestand rond het UWV etc. is best een behoorlijke bestaansaantasting en ik kan me zo voorstellen dat je daar van panikeert.
Inzicht als Uitweg..
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

Ik ben dit weekend weer helemaal tot rust gekomen.
Heb eind van de middag een mail gestuurd aan de huisarts met de vraag of hij het toch zo wil doen zoals we in het eerste gesprek hebben afgesproken. En dan stuur ik die brief nog achterna aan het uwv.
Hopelijk blijft de paniek weg.
Het heeft toch te maken met de bar slechte basis die ik in mijn jeugd heb gehad. Plus dat ik al eerder een dergelijke bezwaarprocedure heb gehad, waarbij ik volledig aan het kortste eind trok. Dit is een grote angst van mij merk ik, heb veel van dit soort situatie's gehad. Proberen voor mezelf op te komen, maar wat vervolgens erg nare gevolgen heeft.
Hawk L.

Re: stress bezwaarprocedure

Goed dat je jezelf weer rustiger voelt! [045]
leekelief

Re: stress bezwaarprocedure

Ik ben ook bezig met een bezwaar tegen een beslissing van het UWV en ik kan me voorstellen dat het stressvol is!

Even over je paniekaanvallen... Die zijn heel herkenbaar! Ik heb het ook een tijd gehad, als ik dan bijna in slaap viel gebeurde het. Angst, hartkloppingen, duizelig, tintelingen.. bij mij was het hyperventilatie! Nu heb ik er controle over, door ademhalingstechnieken. Duren die aanvallen bij jou ook een paar uur? Misschien werkt het dan voor jou ook!
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

inderdaad herkenbaar. Ben op zich getest op hyperventilatie. Van die test zou je nog hyperventilatie krijgen zeg. Tjee. Maar het was het niet. Maar als ik een angstaanval krijg aan de telefoon dan heb ik zeker heel erg problemen met mijn ademhaling. Mijn keel knijpt dicht en kan haast niet meer praten. Dus ik denk dat ik het op zich soms wel heb. Maar ik word ook duizelig, tintelingen en
hartkloppingen als mijn ademhaling goed is verder en wel die angst dus. Maar deze symptomen zijn ook een onderdeel van mijn ziekte. Ik merk ook dat als ik meer last heb van de neurologische symptomen dat ik dan gauwer angstig ben. Dus wat is nou wat he. Maar kun je iets meer vertellen over je ademhalingsoefeningen?

Ik heb trouwens bericht gehad van de huisarts, die gaat zich vanavond over mijn dossier buigen wat nu eindelijk helemaal bij elkaar is. En dan gaat hij brief maken. Top.
Ik ga ook nog een brief op de bus doen naar de specialist in Gent. Ik woon aan de grens, dus even kijken of ik belgische postzegels kan halen en op een belgische bus kan doen. Dan is het er sneller.
leekelief

Re: stress bezwaarprocedure

Hoi hoi!

Nog nooit van zo'n test gehoord maar het klinkt toch echt als hyperventileren. Ik heb namelijk ook nooit zichtbaar last van mijn ademhaling, maar wel zweten, trillen, hartkloppingen, duizelingen en tintelingen. Als ik het op voel komen ga ik er lekker voor zitten en doe ik 3 tellen inademen en 6 uit. Dit houd je gewoon vol tot het zakt. Waarschuwing: het lijkt hierdoor alsof je stikt, dat is niet zo!! Gewoon doorzetten dus.
En ook de bezwaarprocedure, zijn ze helemaal gestoord daar bij dat uwv?!
asjemenou

Re: stress bezwaarprocedure

hoi leekelief,

Ik had al zoiets in gedachten wat je beschrijft over de ademhalingsoefening. Ik doe zoiets ook gewoon wel eens als ontspanning. Ik zal het in gedachten houden verder.
Die test heb ik een keer in het ziekenhuis gedaan. Moet zeggen dat ik het beangstigend vond. Ze forceren dan een hyperventilatie bij je aan een apparaat. Echt niet aan te raden zo'n test. Het was meer om te kijken of de duizeligheid die ik veel heb hiervandaan komt. Maar dat is niet zo, het is een neurologisch probleem. Maar staat dan waarschijnlijk los van de angstaanvallen zeg maar.

Vervelend dat jij ook te maken hebt met een bezwaarprocedure. Ik moet zeggen dat ik helemaal de kriebels kreeg van die arts die ik de vorige keer had bij het uwv. Ik heb vroeger ook al eens een fijne man gehad hoor. Ze zijn er wel ;) Maar deze...brrr...had eigenlijk zin hard weg te lopen toen ik hem zag. Je word behandeld alsof je een klein kind bent.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”