xavier2203

Daten met minder boeiende mensen

Ik ben erg kritisch geweest als het aankomt op mensen leren kennen. Ik kon al weggaan vanwege vrijetijdsbestedingen die mij totaal niet interesseerde. Maar dat heb ik helemaal ineens opzij geschoven en ben gewoon omgegaan met mensen van allerlei.

De date mensen waren en bleven dan al niet boeiend genoeg om een super goede vriendschap, laat staan liefdesrelaties, te creeren, maar....je kan ook sommige mensen 4 x per jaar zien en nog steeds goede kennissen blijven. En wat ook goed is....zij brachten mij weer in contact met vele andere.

Ik hoefde niet per se 3 beste vrienden te hebben die ik elke week zag als enigste vrienden. Ik heb nu ruim 20 goede kenissen erbij.
Betty

Re: Daten met minder boeiende mensen

Wauw,dat vind ik nu eens een positief bericht.

En zomaar ineens komt er iets op je pad waar je je gewoon fijn bij voelt,zonder die gesprekken,kan ook toch?
Of je komt met die mensen in een boeiende situatie.
Leeuwtjuh

Re: Daten met minder boeiende mensen

Ik ben erg kritisch geweest als het aankomt op mensen leren kennen. Ik kon al weggaan vanwege vrijetijdsbestedingen die mij totaal niet interesseerde. Maar dat heb ik helemaal ineens opzij geschoven en ben gewoon omgegaan met mensen van allerlei.
Wow, good for you.

Waarom deed je dat in eerste instantie wel dan?

Ik ken een meisje (zal niet teveel in details treden) en die heeft als hobby iets met dieren. Die praat continu over haar huisdieren, en die heeft verder nooit iets zinnigs/nuttigs te vertellen dan dat bobby weer eens een leuk kunstje deed op de hondentraining. Ook leeft ze een beetje in het stenen tijdperk en stuurt ze mij nog steeds handgeschreven brieven, omdat ze geen behoefte heeft aan internet. In die brieven staan negen van de tien keer dezelfde dingen. Ze heeft ook verder weinig vrienden, woont nog thuis etc. In die brieven staan natuurlijk alleen maar niet boeiende dingen. Waarom zou ik niet met haar omgaan? Ze is toch ook een mens? Vind het een heerlijk rustig stil meisje en nee, van haar spannende kant moet je het niet hebben. Het spannendste wat ze ooit gedaan heeft is een week naar centerparcs. (en dat zal ik de komende tien jaar nog wel moeten horen, hoe gezellig dat was) Maar dat is toch niet zo'n ramp eigenlijk? Als ik met haar wil kletsen, doe ik dat. Kan me niet schelen eigenlijk dat het niet zo boeiend is. Tis een lief mens. Ik weet wat ze waard is. Who died and made you God? Ben jij eigenlijk wel boeiend? Beetje herhalingtv is best wel tof, beetje stabiel mens tenminste :P

Waarom nu pas de eyeopener? Je hoeft niet op 1 lijn te zitten and it won't kill you to be friendly.
Jasmine

Re: Daten met minder boeiende mensen

Wat een mooie gedachtengang zit er achter dit bericht. Mensen accepteren zoals zij zijn...ontzettend belangrijk. Soms cruciaal om problemen te voorkomen. En wie heeft bepaald wat 'perfect' is? Dat oogverblindende uiterlijk? Die mega-baan? Die ellenlange titel? Die enorme lijst van prestaties? Enz. enz...

Mooier zou zijn om mensen gewoon te accepteren zoals zij zijn, gewoon onvoorwaardelijk. Maar ja, de media helpt niet mee...de maatschappij helpt niet mee...zucht...het enige wat we kunnen doen is vanuit onszelf dit wel na te streven, right? Iemand moet toch beginnen? :)
Remko

Re: Daten met minder boeiende mensen

Ook mensen die geen spannende verhalen vertellen vind ik erg boeiend.. misschien is dat ook wel de reden dat ik veel vrienden heb, enige wat ik wel altijd had was dat ik moeite had met dames om te gaan.. ik weet niet waarom, maar vergeleek ze altijd met het ideeelbeeld wat ik van een vrouw had..

Later ben ik dat wel gaan doen, maar toen kwam ik er al vrij snel achter dat dit ook vervelende zaken met zich mee brengt.. o.a verliefdheid van de andere zeide terwijl ik daar niet altijd op zit te wachten.

Wel een goede stelling! je kunt wel negatief blijven over mensen om je heen, maar dan word het nooit wat.
lientje1969

Re: Daten met minder boeiende mensen

het leuke van het 'hebben'van meerdere vrienden is,
dat ze juist zo verschillend zijn.
Met 1 van mijn vriendinnen kan ik bijna overal over praten
ze weet van alles van mij,
begrijpen doet ze het allemaal niet, en ik vertel ook niet altijd alles, omdat ze er gewoon weg niets mee kan, maar dat ze 'weet'is voor mij genoeg.

met mijn andere vriendin heb ik veel herinneringen, ik ken haar mijn leven lang al
kan met haar ook over erg veel dingen praten,
maar van mijn bepaalde 'hobby's ' weet zij niets

en ik heb nog een babbel vriendin, daar babbel ik alleen maar mee over koetjes en kalfjes en over onze kinderen...heerlijk géén diepgaande gesprekken!!!
en ze zijn alle 3 even belangrijk voor mij.
myra

Re: Daten met minder boeiende mensen

Dit vind ik ook erg leuk om te lezen... Fijn dat jullie zo open minded zijn. Iedereen heeft inderdaad wel iets interessants, en verschillende soorten mensen maken de wereld ook boeiend... :knuffel:
Drake

Re: Daten met minder boeiende mensen

Het is ook heel belangrijk dat je allerlei verschillende soorten vrienden hebt. :)
g-wit

Re: Daten met minder boeiende mensen

ja vind het ook eigenlijk alleen maar leuk, iedereen is anders, gelukkig maar. Heb ook veel verschillende vrienden, en met de ene heb ik serieuze gesprekken, met de ander heel veel lol, de andere is weer heel rustig, iedereen heeft zo zijn eigenschappen. Sommige mensen doen er ook langer over om zichzelf te kunnen zijn. Er was een jongen op mijn uitwisseling die ik leerde kennen en die vond ik heel arrogant over komen. Later had ik hem dit verteld, in een goed gesprek, en daar baalde hij heel erg van, want hij zei dat hij helemaal niet zo was. En dat was ook zo, want later dat ik hem beter leerde kennen bleek ie meer verlegen te zijn dan arrogant en het was echt een spontane, gezellige jongen. Sommige zeggen een eerste indruk is belangrijk, vind ik ook wel, maar ik geef mensen altijd meerdere kansen. Als ze na 5 keer afgesproken te hebben nog steeds hetzelfde zijn, dan weet je dat, maar vaak is het dan ineens heel anders, ze kennen jou ook beter en weten ook beter hoe ze met jou om kunnen gaan.

Terug naar “Positieve verhalen en tips”