Berenklauw

Hoezo assertief?

De afgelopen maanden sinds ik een hond heb, een geweldige lieverd overigens moet ik regelmatig mensen op straat verzoeken om hun hond aan te lijnen. In het begin vond ik dat eigenlijk doodeng want ik was bang dat iemand misschien agressief zou worden maar tot nog toe doen ze keurig hun hond aan de lijn. In een woonwijk laat je toch je hond niet loslopen, hebben die mensen dan geen weet van dat honden elkaar ook niet allemaal mogen...in ieder geval loop ik vrij relaxed over straat....heerlijk!
De aanhouder wint ;)
Zoeza

Re: Hoezo assertief?

Kijk, dat zijn de mooie berichten! cheerqd5
Goed gedaan. Dat moet je toch wel een overwinningsgevoel geven.
Berenklauw

Re: Hoezo assertief?

Hoi Soeza,

Ja, dat geeft me wel een goed gevoel 8)

thanks, Berenklauw
Denkertje

Re: Hoezo assertief?

Vandaag begon er een collega op het werk te huilen omdat het haar tot dáár zat. Reeds geruime tijd wordt ze door verschillende mensen als boksbal gebruikt, en dit om hun eigen incompententie en totale onkunde te verdoezelen.
Een collega en ikzelf hebben haar wat getroost, en haar ook gezegd dat ze wat harder moet worden. Dat ze zichzelf niet moet laten gebruiken.
Ik had haar ook nog willen zeggen dat het leven één groot spel is, waaraan alle mensen deelnemen. Sommige mensen spelen fair, maar de meesten mooi niet. We kunnen enkel overleven als we dit spel aanvaarden, en er onze weg in zoeken ....

Terug naar “Positieve verhalen en tips”