Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Ik ben wel benieuwd wanneer je geluk ervaarde ? Was het vandaag nog ? Vorig jaar of verder in de verleden tijd ?

Wat ervaarde je dan ? En wat was de situatie waar je je in bevond op dat moment ?

Waar word jij gelukkig van ?
Inzicht als Uitweg..
Zoeza

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Ik had het afgelopen zomer. Ik zat in de tuin gezellig met een vriendin wat te drinken. Het was lekker weer, de zon scheen, de poesjes waren buiten aan het spelen. We zaten tegen elkaar te vertellen hoe gelukkig we waren als suffe oude mutsen. Ik was toen echt gelukkig. Een man die van me hield, die me op handen droeg (helaas deed hij met diezelfde handen ook andere dingen), een leuk, gezellig huis, een fijn tuintje helemaal naar mijn zin, geen geldproblemen meer, mijn relatie met mijn dochter die zienderogen vooruit ging.

Het was een heerlijk gevoel. Het heeft alleen te kort geduurd. Ik hoop het ooit weer te voelen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Los van de primaire momenten van gelukzaligheid, zoals lekker eten, drinken en een prettige stoelgang (bijna niemand durft het te zeggen, maar lekker poepen is zo’n héérlijk gevoel!), ervaar ik verschillende keren per week een gevoel van tevredenheid of geluk.
Het is zó eenvoudig te bereiken. Een geintje maken met iemand in de rij bij de supermarkt, of kijken naar een koolmeesje dat in een boom zit. Ik heb niet veel nodig, wat dat betreft. Ik lijk af en toe soms bijna een simpele van geest. :lol:

Daarnaast maakt het vrijwilligerswerk wat ik doe me natuurlijk heel vaak erg blij. Als ik tevreden gezichten zie, dan ga ik zelf ook met een plezierig gevoel naar huis en ben ik blij dat ik een paar uur bezig ben geweest om het mensen met een verstandelijke beperking naar de zin te maken.

Maar voor mij ligt het geluksgevoel ook heel dicht in de buurt van arrogantie.
Vooral als ik kan denken : “Ach, flikker toch allemaal op, ik doe lekker wat ik wil!” dan kan ik dat niet anders omschrijven dan een gevoel van geluk.
Het heeft ook te maken met mijn waardering van het begrip vrijheid.
Vrijheid is voor mij bijna synoniem aan geluk.
Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat er ook geluk kan bestaan zonder vrijheid.
* Liebe Macht Frei *
Zoeza

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

en soms word ik ook heel gelukkig van lekker poepen :-)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Zoeza schreef:en soms word ik ook heel gelukkig van lekker poepen :-)
En de Vlamingen die op dit forum aanwezig zijn zullen dit kunnen beamen. :D
* Liebe Macht Frei *
noekiej2

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

volhoudertje schreef:
Zoeza schreef:en soms word ik ook heel gelukkig van lekker poepen :-)
En de Vlamingen die op dit forum aanwezig zijn zullen dit kunnen beamen. :D

hahahah vh :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja idd :)


Wat mij gelukkig maakt is de liefde voelen die van mijn vriend komen.
ik voel me ook gelukkig als ik een heel goed punt heb voor een vak.
Ik kan me ook gelukkig voelen als ik goed mijn best doe bij voetbal of zwemmen.
Zoeza

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

volhoudertje schreef:
Zoeza schreef:en soms word ik ook heel gelukkig van lekker poepen :-)
En de Vlamingen die op dit forum aanwezig zijn zullen dit kunnen beamen. :D
Even voor de duidelijkheid; ik kom uit Nederland! :)
Pebbeltje

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Mijn toppunt van geluk is geweest:

Ja gaat heel "cheesy" klinken hoor.
Toen mijn man me verkering vroeg, dat was voor mij het moment dat er voor het eerst iemand in mijn leven ( die niet tot mijn familie behoord dan natuurlijk) helemaal 100% voor mij koos.
Dat was dan ook het keerpunt in mijn leven, van het liefste dood willen naar ineens een toekomst kunnen zien en oud willen worden.
angsthaasje

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Ach VH, Vlamingen worden ook wel van andere dingen gelukkig hoor!!

Voor mij is geluk tevreden zijn! Ik ben al van in mijn kindertijd veel alleen geweest, gevolg is dat ik mij altijd vermaakt heb met mezelf, ik ben in feite mijn eigen beste vriendin, heb niemand anders nodig om mij happy te voelen.
Geluk vind ik "iets" dat voorbij vliegt, vang je het of vang je het niet, hangt van jezelf af, ik geloof niet in altijd gelukkig zijn, geef mij maar tevredenheid, veiligheid, één zijn met de natuur en de seizoenen, meer heb ik echt niet nodig!!
Mickey~

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding ?

Gisteravond toen ik gezellig met vier vriendinnen in een restaurantje wat zat te eten en te kletsen onder het genot van een glaasje wijn.
Mickey~

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

toen ik als kind bij mijn opa en oma logeerde en allemaal leuke dingen samen met mijn oma ging doen.
en als ik in de mega-grote tuin van diezelfde opa en oma speelde.

Verder,toen ik nog zo klein was dat ik niet heel erg besefte dat ik er anders uit zag als anderen, en er ook nog niet mee getreiterd werd.
Zoeza

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Sinds mijn laatste depressie word ik gelukkig van heel veel hele kleine dingen. Dat kan echt van alles zijn. Ik kan weer genieten. Daar is niet veel voor nodig. Ik denk dat ik nu eigenlijk best wel gelukkig ben besef ik me nu.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Er is een tijd geweest dat ik dacht dat geluksmomenten iets extatisch of euforisch moesten zijn en dat mijn persoonlijke plezier om onnozele dingetjes niet goed genoeg was in vergelijking met het ‘grote’ geluksgevoel van anderen.
Dat idee heb ik gelukkig al lang laten varen.

Maar ik heb nog altijd een fors wantrouwen tegen de schaapachtige glimlach van gelukzaligheid die ik soms op gezichten van mensen meen te kunnen lezen en met even groot afgrijzen naar mensen die de wereld in kijken met glimmende Bambi oogjes.
Dat is het soort van geluk dat ik niet vertrouw. Ik zou dat niveau ook nooit willen bereiken, gewoon omdat ik het klef en fake vind.

Wat maakt me dan wel blij en gelukkig? Totale onnozelheid en niet terzake doende dingen vaak. Gisteren was ik in Duitsland, keek op mijn mobieltje en zag dat bij het overschrijden van de grens het fotootje met Hollandse molen vervangen was door een plaatje van het kasteel Neuschwanstein.
“Ach wie schön, ” zei ik lachend tegen mijn mobieltje. Niet bepaald een euforische piek, maar ik heb er de rest van de dag schik van. Te onnozel voor woorden, maar zo zien mijn geluksmomenten er vaak uit.
* Liebe Macht Frei *
Trout Mask Replica

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

geluksmomenten:

- als ik met mijn band mijn eigen muziek speel en het publiek enthousiast is
- als ik met mijn eendrijdende vrienden in de bergen zit
Mickey~

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

als ik lekker tegen mijn vriend aan genesteld lig, en me veilig, warm en geborgen voel (hoe zoetsappig dat ook klinkt) dan voel ik me gelukkig en zelfs rustig, hoeveel stress ik momenteel op alle andere momenten ook ervaar.
Thundersheep*

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Ik word van verschillende dingen héél gelukkig.
- Een avondje bankhangen met mama. Met een enorme beker thee, een paar pantoffels en onze jongetjes tussen onze benen, heerlijk.
- Ik word blij van het stagelopen/werken. Het zijn hele dankbare clienten en ze laten me even weten dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik nog kan zien/lopen.
- Tevens, deze mensen laten me lachen. Ik word 'kleintje', 'dwergje', 'krullie' genoemd, ook door collega's. Het feit dat ik dan jong ben en nog veel van deze generatie kan leren, maakt altijd dat ik moet glimlachen.
- Als één van mijn hondjes, met veel gekreun en gezucht, naar boven klimt, alleen om even 'gedag' te zeggen.

Het zijn voor mij geen periodes, maar meer momentopnames.
Zoeza

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Als ik zomaar uit het niets van iemand een lief sms-je, mailtje, pb-tje, krabbel of zo krijg.





en terwijl ik dat zat te typen besef ik me dat ik dus gelukkig word van aandacht. Goh, verrassend alweer...... :roll:
Thundersheep*

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Zoeza schreef:Als ik zomaar uit het niets van iemand een lief sms-je, mailtje, pb-tje, krabbel of zo krijg.





en terwijl ik dat zat te typen besef ik me dat ik dus gelukkig word van aandacht. Goh, verrassend alweer...... :roll:

Daar wordt toch iedereen gelukkig van? love3
Remmyio

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Ik ben altijd gelukkig als ik heel veel inspiratie heb omdat dan lekker kunst kan maken !,. Zoals vandaag had ik veel zin om aan mijn kunstwerk te werken
Zoeza

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Ik was van de week echt even gelukkig terwijl ik in mijn bikini de was aan het ophangen was. Ik een lekker koud glaasje cola had, de poezels lekker lagen te luieren in de zon, ik leuke sms-jes kreeg, ik een beetje vakantiegevoel had. Het was fijn om me dat ook bewust te beseffen.
Audrey

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Als mensen uit zichzelf interesse in me tonen love3!
Fred Haché

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Toen ik een paar maanden geleden met een groep ging wandelen. Ik voelde mij goed en het was een fijne dag. Verder heb ik veel uitjes, maar erg goed voel ik mij er niet bij.

Vrgr. Fred
Minded

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

De tijd voor mijn ziekte was ik vaker gelukkig omdat ik me kon verheugen op uitgaan, sporten, studeren, zomaar bij vrienden hangen en vakantie.

Nu ik te maken heb gekregen met ziekte zijn het andere gelukkige momenten. Ik kan gelukkig zijn met helemaal niets. Buiten zitten met een kriebelend gevoel in de onderbuik omdat de anti depressiva begint te werken. Gelukkig van een glas spa citroen. Gelukkig omdat ik eindelijk eens een dag geen constante depressie heb gehad.

Mijn leven dat eigenlijk compleet is omgedraaid. Het minste of geringste van positieve dingen dat me gelukkig kan maken. En dan die kriebels in het lichaam omdat ik me weer wat beter voel. Vroeger wist ik niet wat depressie was. Dus ik wist ook niet wat het was om me beter te voelen omdat het altijd beter voelen was.

Sinds 3 weken slik ik nu cipramil tegen depressie en het middel begint te werken. Die kriebels dat er weer een vleugje positiviteit in me zit en ik voel me als het ware in de zevende hemel om het maar eens overdreven uit te drukken. De zin in het leven die weer aanwezig is na super lange tijd van neerslachtigheid.
Minded

Re: Wanneer was/ben jij gelukkig en wat was/is de aanleiding

Een vredig bestaan. Sociale contacten zonder conflicten. Op dezelfde golflengte zitten. Een soort van extase bij omgang met mensen omdat er een of andere sfeer heerst. Dan ligt zoiets ook aan mezelf want als ik intern een storing in mijn hoofd heb zitten dan erger ik me al aan het fluiten van een vogel dus dan is het eerst rust en vrede in mijn hoofd en daarna buiten me om.

Dat was het dan qua gelukkig zijn. Nu een glas spa citroen en straks hopelijk lekker slapen wat ook gelukkig kan maken als het een nacht zonder nachtmerries gaat zijn :)

Terug naar “Positieve verhalen en tips”