Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

HELP!!

Ik heb sinds gisterenmiddag last van duizeligheid, bij iedere beweging die ik met mijn hoofd maak. Nu heeft mijn osteopaat wel aan mijn hoofd zitten prutsen gisterenmorgen, maar normaal helpt het, nu helemaal niet!!
Daarbij kom nog, dat ik voor mijn eindstudeeropdracht veel achter mijn laptop moet zitten en dit al steeds onderbreek, maar ik zie de lettertjes voor mijn ogen dansen!!
Het lijkt alsof ik de hele dag zweef!! Dat ik niet in de realiteit sta!!
Wat kan dit zijn?
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: HELP!!

Bel de arts of de osteopaat.

Iets met je evenwichtsorgaan (oor)?
Of oververmoeid, toen ik een week niet sliep voelde ik me ook niet van deze wereld
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: HELP!!

De optelsom van alles wat er speelt, dat lijkt me het meest voor de hand liggend. Spanning, herinneringen, weinig kunnen slapen,
niet te weinig als je het bij elkaar optelt ..
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Mijn osteopaat heb ik al gebeld, en hij houdt het ook op stress. Ik heb hem gezegd dat ik hem niet meer zal lastigvallen en dat ik het zelf wel uitzoek!! Wat heb ik daar nu aan?
Ik weet het ook niet meer, kan mijn huisarts wel weer gaan lastigvallen, maar die zal het ook wel aan de stress wijten en wat kan ik dan?
Het voelt gewoon niet goed, zo heb ik me nog nooit gevoeld!! En natuurlijk komt er heel veel bij elkaar, maar dat kan toch niet zulke sterke gevoelens geven, dat ik me voel zweven, alsof ik er ff niet bij ben?

Het was beter geweest als ik niet geboren was, denk ik, dan had niemand problemen gehad door mij en ik zelf ook niet ! :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: HELP!!

Die sterke gevoelens zijn helemaal niet vreemd, zweven, het idee hebben er niet te zijn etc. Je beschrijft niet iets wat ik onherkenbaar vind.

Het was niet beter geweest dat je niet bestaan had, patsas, er zijn mensen die blij zijn dat je bestaat. :knuffel:
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: HELP!!

wat VH zegt ja, de mensen hadden ook wel zonder jou problemen gehad, dat ligt heus niet aan jou!

:knuffel:
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Audrey

Re: HELP!!

Ik ben geen dokter, maar de dingen die jij zo noemt, die heb ik ook met perioden. Ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die heeft mij vertelt dat het symptomen van oververmoeidheid zijn. Hij heeft mij toen aangeraden om veel te rusten, vaste tijden naar bed, vaste tijden opstaan etc. Proberen stressvolle gebeurtenissen te ontwijken (dat gaat natuurlijk het lastigst) en ik moet toegeven dat het wel werkt. Als ik dat patroon een tijdje volhoud, heb ik nergens last meer van. Helaas kan ik dat niet en tja, dan moet ik de gevolgen daarvan maar ondervinden.

Ik raad je dus aan om dat eens te proberen :nod:
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Lieve mensen,

Bedankt voor jullie lieve woorden, het doet me op zich wel goed, maar ik blijf me zorgen maken. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt en natuurlijk zal het te maken hebben met oververmoeidheid, en ik wil best proberen om wat meer mijn rust te nemen, maar er spelen momenteel zoveel dingen die ik niet los kan laten, het blijft maar door mijn hoofd cirkelen allemaal. Hoe zou ik dat moeten doen? Ik weet niet waar ik moet beginnen en zie het allemaal ook echt niet meer zitten, heb zin om het bijltje erbij neer te gooien. Maar dan wel goed raak!! :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: HELP!!

Patsas probeer bovenstaande adviezen ter harte te nemen. Je bent volgens mij oververmoeid en kan daardoor niet meer focussen. Je lichaam en geest protesteren tegen het gebrek aan rust en ontspanning. Je zult meer dienen te rusten en te slapen. Ik weet dat je nogal een nachtbraker kan zijn en dat breekt je nu letterlijk op. Probeer snachts eens gewoon te gaan slapen en te rusten ipv achter een pc te hangen telkens. Als ik zo zou doen dan zou ik het ook niet meer trekken op den duur.. en ik denk dat dat voor veel mensen geldt.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Als ik 's avonds bijtijds naar bed ga, dan heb ik slaaptabletten nodig, want ik heb het natuurlijk al vaker geprobeerd, maar ook mijn schildklier speelt dan op, ik ben dan gewoon klaarwakker. Verder vind ik het heel moeilijk om te gaan slapen, omdat ik nogal regelmatig nachtmerries heb en dat is helemaal geen pretje!!
De uren die ik slaap, slaap ik heel vast, zonder problemen. En 's morgens voel ik me altijd wel uitgerust.
Maar de laatste tijd ligt er zoveel op mijn bordje, dat ik het niet meer kan behappen!! Wil vaak het bijltje erbij neergooien. Zie het dan gewoon niet meer zitten! De hele dag blijft alles maar malen en dat gaat 's nachts gewoon door.
Het is geen excuus hoor, om achter de laptop te blijven hangen, maar het is de realiteit!!
En natuurlijk wil ik de adviezen ter harte nemen, dat doe ik altijd, maar nu lukt me dat gewoon echt even niet!!
Sorry!! :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: HELP!!

Waar gaan je nachtmerries over dan ?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

In mijn nachtmerries, komen alle beelden naar boven van hoe ik misbruikt ben door mijn broer en vaak als ik daar last van heb, word ik badend in het zweet wakker en heb ik het idee dat ik geen lucht meer krijg. Dit is zo vermoeiend, dat ik eigenlijk niet eens durf te gaan slapen en blij ben dat mijn schildklier niet naar behoren functioneert, zodat ik gewoon nog klaarwakker ben en pas ga slapen wanneer ik zeker weet dat ik ook echt diep zal slapen. Alleen dan heb ik geen last van die uitputtende nachtmerries! :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: HELP!!

Je zal er uiting aan moeten geven Patsas. Alles wat snachts zich wreekt en niet is uitgesproken of is geuit, blijft je anders maar achtervolgen in je slaap. Je lijdt er nog steeds onder maar kennelijk druk je het weg en komt het je snachts lastig vallen als de remmingen er af zijn van het waakbewustzijn.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Ik zou het wel willen, maar zover ben ik nog niet!! Ik vind het al heel wat dat ik het voor mezelf erkend heb en dat ik er met mijn tweelingzus over kan praten. Verder is mijn jongste zus op de hoogte en die gelooft ons, dus dan zijn we in ieder geval al weer wat verder. Nu de rest. Heb van de psych een brief moeten schrijven aan mijn broer, dat is ook gebeurd, brief is klaar en ik moet vrijdag weer naar de psych, dus dan kan ik hem daar bespreken.
Ik ben wel van plan om de brief ook te sturen, alleen zal het nog de nodige tijd kosten eer ik zover ben dat ik het ook echt doe!1

Het is zo verwarrend allemaal, er komt zoveel los, weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen met verwerken. Ik ben het overzicht kwijt en krijg dat op dit moment niet meer te pakken!! :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Blijf me eigenlijk afvragen, wat ik hier nog doe!! Wat heb je nou aan mij? Wat draag ik bij, waardoor mensen mij die kans willen geven? Waar verdien ik dit aan?
Ik verdien toch gewoon niets? Wat heb ik nou gepresteerd in het leven, alles waar ik me voor ingezet heb, wordt me afgenomen of het zorgt in ieder geval voor de nodige pijn, het nodige verlies, de nodige ellende!! Ik ben het echt niet waard, echt niet!! :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Audrey

Re: HELP!!

patsas schreef:Ik ben het echt niet waard, echt niet!! :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Hiermee zeg je precies het tegenovergestelde van wat je wilt horen van anderen. Mijn indruk van dit topic is dat je gewoon een beetje aandacht en waardwering wilt van anderen voor het werk dat je hebt vericht. Komaan, Sas, zo ken ik je niet. Waar is de volhouder en de sterke vrouw gebleven die ik me nog kan herinneren van een tijd geleden? Je bent al zover gekomen met alles, wil je nu ineens opgeven? Je doet dit voor jezelf en voor je dochter, maar vooral voor jezelf, vergeet dat niet. Je kunt altijd oppgeven, maar stel jezelf de vraag: wordt alles er dan beter of alleen maar slechter op?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Nee, Audrey,

Dat zie je toch echt verkeerd. Jij kent me echt niet!! Ik ben niet iemand die in het middelpunt wil staan, ik ben niet iemand die zomaar aandacht nodig heeft, zo ben ik niet en zo wil ik niet eens zijn. Ik zit met een probleem, lichamelijk (en natuurlijk mentaal)en daar vraag ik hulp voor en ik ben blij dat er mensen zijn die mij daarbij willen helpen, en ik neem dan ook alle advies ter harte, maar op de een of andere manier ben ik er nog niet klaar voor om alles zomaar even te kunnen doen. Ik wil ook graag dat ik goed slaap, ik heb ook mijn rust nodig, ook dat weet ik, maar als je door incestproblemen zo'n chaos in je hoofd hebt, last hebt van nachtmerries, dan piept een mens wel anders.
Inderdaad zien jullie mij allemaal als die sterke vrouw die al zoveel heeft doorstaan met een positief resultaat. Maar dat ben ik op dit moment ff niet, zo voel ik het ook niet. Natuurlijk heb ik ook mijn goede momenten, zo erg is het nu ook weer niet, maar ik vraag me de laatste tijd gewoon erg veel af, komt misschien ook wel door de opleiding die ik doe, maar goed, ik kan me niet voorstellen dat dat verkeerd zou zijn.

Ik heb vannacht weer last gehad van een nachtmerrie, dus misschien komt wat hierboven staat een beetje bot over, dat is zeer zeker niet mijn bedoeling, maar zo is het hopelijk wel duidelijk!!

:oops: :oops:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Audrey

Re: HELP!!

Die reactie klinkt al stukke beter :cool:

Watvoor nachtmerrie had je?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Ik droomde dat mijn broer mijn kamer binnen kwam en allerlei handelingen met mij deed die het daglicht niet kunnen verdragen. Dat hij bovenop mij lag en dat ik geen lucht meer kreeg, enz., enz. :oops: :oops:

Ik heb deze weinige uren van slaap niet echt als prettig ervaren en was ook erg onrustig. Na de nachtmerrie ben ik wel blijven liggen, iets wat ik normaal eigenlijk niet doe. Dit was ook mede omdat ik mijn rust hard nodig heb, alleen heb ik de rust niet echt gehad, omdat ik alleen maar heb liggen draaien en woelen, dus niet echt goed geslapen, helaas en dat terwijl ik op dit moment wel wat nachtrust kan gebruiken!! :confused:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: HELP!!

Zelfs al ben je geen middelpunt of wil je dat niet zijn, iedereen heeft wel eens aandacht nodig als het niet gaat, om welke reden dan ook.En niet slapen breekt de sterksten op,geloof me vrij :-s

Als je de adviezen nog niet ter harte kunt nemen, wees dan gewoon blij dat iedereen toch blijft schrijven en je kleine duwtjes in de rug geven.

Zo weet je dat je iets betekend en wees gerust, je vindt ooit die kracht weer, want die zit gewoon in je, dat heb je al bewezen.Het is gewoon een lawine van emoties die je nu krijgt en dan is het inderdaad effe graven eer je terug het daglicht ziet.

Maar elke stukje dat hier staat is een deel van je rietje naar de oppervlakte,zodat je blijft geloven en ademen in die serene bovenkant,ook al zit je diep.

:knuffel:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: HELP!!

Als we je niet waardevol vonden of niet om je gaven lieve Sas dan zou niemand hier jou proberen wat mee te geven. Je weet best wel dat je wel degelijk het waard bent. Alleen om wie je bent en wat je betekent voor anderen in jou leven (je dochter, dat jongetje, je zussen) en voor veel mensen hier op het forum die je in goede tijden een hart onder de riem weet te steken. Nou zijn wij er voor jou.. en vertel ons maar wat wij voor je kunnen doen of betekenen. :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP!!

patsas schreef:Lieve mensen,

Bedankt voor jullie lieve woorden, het doet me op zich wel goed, maar ik blijf me zorgen maken. Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt en natuurlijk zal het te maken hebben met oververmoeidheid, en ik wil best proberen om wat meer mijn rust te nemen, maar er spelen momenteel zoveel dingen die ik niet los kan laten, het blijft maar door mijn hoofd cirkelen allemaal. Hoe zou ik dat moeten doen? Ik weet niet waar ik moet beginnen en zie het allemaal ook echt niet meer zitten, heb zin om het bijltje erbij neer te gooien. Maar dan wel goed raak!! :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Hoi Patsas,
tegen oververmoeidheid zijn wel letterlijke kruiden gewassen.

Niet doen: zelf al te veel gaan prutsen als je schildkleir moeilijk doet. (Okee, van extra vitamine B en C slikken zul je niet slechter worden. Dat kun je vandaag al doen. Bcompex zoals op het potje staat en vitamine C kun je vrijwel onbeperkt slikken, 1000 mg per dag is prima, 2 of 3 gram mag ook heus als je bekaf bent.)

Zodra je er puf voor hebt, stap naar en orthomoleculaire arts. Die kan gericht je oververmoeidheid aanpakken en kent een serie kruiden etc. die je in deze loeizware periode kunnen ondersteunen.
(Incest verwerken is nu eenmaal een proces. Nou is het anno 2010 niet meer nodig, dat de tijd met de nachtmerries lang duurt - maar die tijd IS wel zwaar. En er zijn kruiden en vitaminen etc. etc. die jou daarbij kunnen helpen.)
Leeuwtjuh

Re: HELP!!

Melatonine?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: HELP!!

Lieve mensen, natuurlijk waardeer ik jullie steun enorm en ben ik heel blij met alle goedbedoelde adviezen, dat is ook de reden dat ik het hier heb neer kunnen zetten!! En natuurlijk haal ik heel veel uit jullie kennis, daar gaat het op dit moment ook helemaal niet om!! Ik weet echt wel dat ik rust moet nemen, dat ik fatsoenlijk moet slapen(heb de melatonine al in huis en in gebruik), alleen door al deze zaken lukt het me ff niet. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komt, alleen het kost me op dit moment heel veel moeite om daar geloof in te hebben en vooral te houden. Sorry! :oops:
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: HELP!!

;)
eh, how about: "moeten moet weg...?" ;)

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”