carina45

mijn dochter krijgt een soort aanvallen

mijn dochter heeft een soort aanvallen. Wij zijn bij de psygiater geweest. die zegt dat ze het allamaal niet echt is.Ze begint eerst te bibberen.Dan verstijven haar spieren.Daarna staart ze voor zich uit en krijg je geen kontact meer met haar.Dit kan enkele minuten duren.We hebben al een eeg laten nemen' een nmr scan alles is normaal. we zijn naar een neuroroog gegaan die kan ook niets vinden. Zijn er mensen die dit herkennen. of dit ook hebben gehad,wij zijn ten einde raad. Nu mag ze ook niet naar school tot die aanvallen over zijn.Dit kan toch niet dat ze het allemaal speelt,ze gaat graag naar school,en mist haar vrienden ze is tenslotte al 17 jaar.
Respiro

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Ik herken wel iets in het verhaaal!!!! bij mezelf...
Alleen soms bij elkaar (dus die 2 dingen gepaard en soms los van elkaar)..

Ik kan soms ook heel erg gaan staren!!! Dat ik echt helemaal weg raak. zoals ik dat altijd uitlegt, dan gaan "mijn rolluiken dicht".. Alle in en uitgangen in je lichaam worden geblokkeerd/licht gedoofd. En verlies het contact met de omgeving... IK kan niet meer praten dan.. ik hoor nog wel wat er om mij heen is, maar het dringt niet tot me door en "kan er zegmaar niets mee doen" wat ik hoor, ik hoor het maar dan wordt het daarna zegmaar weg gegooid en niets mee gedaan.. En zelfde geld met zien/voelen/ruiken en dus ook horen alles..
Mijn therapeut heeft mij verteld hoe het heet en wat het is... Ik noemde het altijd staren, maar het heet officieel Dissociëren (Dissociatie).. En dat is een soort van overlevingsmeganisme, voor (voornaamlijk) als gevoelens/emoties te heftig/bedreigend zijn enzo... (het gebeurd bij mij ook wanneer iemand te dicht bij kern over vroeger komt, daar over praat, dan raak ik ook helemaal weg.. vaak kan ik het zelf stoppen (vaak als ik zegmaar, wat niet goed is, maar soms mag ik wel van mezelf, "vlucht" de dissociatie in), maar als het zover gaat kan kan ik mezelf ook niet terug krijgen naar nu... EN dan moet iemand anders dat doen. Gelukkig was dat alleen mijn therapeut, dus weet hoe hij moet handelen..

Dat was punt 1.. nu het tweede... Het verkrampen enzo... tja.. tijdens een soort van "angstaanval" dat ik niet meer weet of het nu is of vroeger is,, dan worden mijn beelden en nare gevoel van vroeger ZOOOOOO sterk, dat ik helemaal verkramp en begin te shaken enzo!!! Helemaal verkrampt in mijn stoel zit te shaken en verkramp.. En vaak is dast wachten tot dat het stopt. aangezien ik dan alleen ben enzo...


Weet niet of je hier wat aan hebt.... Als je nog vragen hebt, zijn altijd welkom..


Groetjes,
Respiro
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hallo
Bedankt voor de informatie. Wij hebben verder gezocht en het blijkt dat ze alle symptomen heeft dat er op wijst dat het dat zou kunnen zijn.
Hoe houd jij die aanvallen onder controle?

Groetjes
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Raar dat een psychiater haar niet verder kan/wil helpen en zegt dat het niet echt is. Zelfs als het niet "echt" is, heeft het dus een psychische oorzaak, dat iemand zoiets doet. En dan moet je toch iemand kunnen helpen om deze aanvallen te verminderen. Beetje vreemd allemaal.. dat ze jullie zo laten dobberen.

Ik zou toch verder zoeken (desnoods in het alternatieve circuit dan) totdat je iemand kan vinden die haar wel kan helpen hiermee.
Inzicht als Uitweg..
Respiro

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Naja onder controle houden niet.. als hert me overkomt.. afwachten dat het afzakt :?... .
PinkFloyd

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Mijn eerste gedachte was eigenlijk 'gewoon' een epileptische aanval. Maar dat is waarschijnlijk wel onderzocht?
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

ja dat is onderzocht.en er was geen een aanwijzing voor epileptie
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Carina,

Het lijkt me heel moeilijk om dit te zien bij je eigen kind.

Kun je me misschien vertellen of er dingen in het verleden zijn gebeurd? Of dat je misschien vermoedens hebt, of er iets gebeurd kan zijn, wat je als ouder nog niet weet van haar? Iets wat ze misschien achterhoud uit angst. Of iets in het verleden? Dingen waar ze moeite mee heeft?

De aanvallen kunnen als stress of als een soort van afsluiten van de werkelijkheid gezien worden. Misschien ook wel voor gevoelens of gedachten. Een soort van uitweg.

Sterkte.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

carina45 schreef:mijn dochter heeft een soort aanvallen. Wij zijn bij de psygiater geweest. die zegt dat ze het allamaal niet echt is.Ze begint eerst te bibberen.Dan verstijven haar spieren.Daarna staart ze voor zich uit en krijg je geen kontact meer met haar.Dit kan enkele minuten duren.We hebben al een eeg laten nemen' een nmr scan alles is normaal. we zijn naar een neuroroog gegaan die kan ook niets vinden. Zijn er mensen die dit herkennen. of dit ook hebben gehad,wij zijn ten einde raad. Nu mag ze ook niet naar school tot die aanvallen over zijn.Dit kan toch niet dat ze het allemaal speelt,ze gaat graag naar school,en mist haar vrienden ze is tenslotte al 17 jaar.
Hoi Carina,
begrijp ik nou, uit je antwoord aan Respiro,
dat het waarschijnlijk angstaanvallen zijn...?

Wat een zeldzaam mallotige psychiater - dat die zegt "dat het niet echt is".
Okee, het is een zegen dat het geen puur lichamelijke oorzaak heeft - maar of dat nou dus zou moeten betekenen "dat ze het allemaal maar speelt" - dat is toch wel heel erg kras.
Een angstaanval speel je niet en je kiest er niet voor - het gebeurt je.

En er is uitstekende therapie voor. Mijn favoriete aanpak heet emdr en is oa. verkrijgbaar bij de eerste lijnspsycholoog.

Als ze graag naar school gaat, waarom moet ze dan eigenlijk thuisblijven? Van wie moet dat?
(Ik snap nog, dat als 'men' vermoed dat het epilepsie is, men haar op de kappersschool - ik noem maar wat - liever niet heeft met aanvallen. Je kunt beter niet vallen met die schaar in je hand. Maar aangezien het geen epilepsie is, is het overdreven.)
Angstaanvallen gaat heus niet over door thuis te blijven - en als ze graag naar school gaat (en daar geen vreselijke angsten krijgt) waarom zou je haar dan thuishouden? (Mensen die zo bang zijn, dat ze de deur niet meer uitkomen, zijn er al "genoeg" of nu ja - te veel...)

Enne: "last but not least": gosh, wat vind ze er zelf van?
Gebruikersavatar
# Once upon a time
Berichten: 858
Lid geworden op: 27 okt 2009 02:13
Locatie: Vlissingen
Contacteer: Website

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hey!
Het zou goed kunnen dat het een conversiestoornis is denk ik.
Want ik heb dat ook, ik heb dan wel iets anders maar onder een conversiestoornis valt heel veel.
Google daar maar eens naar, misschien is dat het. Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik wist wat het was en psychologen/dokters wisten het ook allemaal niet. Ik kreeg het te horen via de moeder van een vriendin (verpleegster) en zo ben ik op internet gaan zoeken en herkende dat zo erg, dat ik daarmee naar mijn psychologe ben gegaan en inmiddels is de diagnose conversiestoornis vastgesteld.
Ik ben 16 en ga ook niet meer naar school totdat ik er geen last meer van heb. (Ik heb er dan wel alleen op school last van.)

Liefs,
Sylvana
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

hallo bedankt voor de vele reacties. mijn dochter heeft dat ook alleen maar op school.Iemand raad ons aan om met bachbloesem te werken om de stress te doen zakken.Woensdag hebben wij al een afspraak.we hebben niets te verliezen.
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Carina,

Het zou allemaal best met spanningen te maken kunnen hebben, maar ook die moeten ergens vandaan komen, dus heel goed dat je verder hebt gezocht en ik hoop dat er wat uitkomt uit dat gesprek!!

Heel veel sterkte en hopelijk laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

love3

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

ze is nu in behandeling met kruiden maar de aanvallen komen nog.ze is wel minder moe en opgewekter dus afwachten zeker
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Carina,

Hoe gaat het nu met je dochter? Is er al nog meer vooruitgang merkbaar?
Is er al uitslag over de aanvallen die ze krijgt? Heb je nagedacht over het feit conversiestoornis?

We horen het wel van je.

:knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

hallo.we werken nu nog juist met bachbloesem en st janskruid.ze gaat ook om de 14 dagen naar een psygologe die haar helpt om gaan met die aanvallen.Als de dag van vandaag goed verloopt zou het toch al een 4tal weken zijn dat ze nog een aanval geeft gekregen cheerqd5 .het ziet er toch niet zo slecht uit voor het ogenblik.Maar een ding is zeker voor haar geen psygiaters meer. gr carina
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi,

Oh, dat is heel goed nieuws! Hopelijk blijft het zo goed werken.
Voor iedereen is de hulp anders, dus als een psychiater bij haar niet werkt, of dingen oproept die alleen maar tegenwerken nu, dan moet je daar niet aan beginnen.

Je mag haar best een knuffel van mij/ons geven.
Hopelijk knapt ze gauw nog verder op.

3some
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Carina.,
hartstikke fijn!
Zoeza

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Goed van je dat je dingen uitprobeert en zelf actief probeert om de klachten te verminderen. Zo te zien met resultaat! 3some
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

na enkele weken heeft ze maandag weer een aanval gekregen.weer op school.ze is de rest van de dag behoorlijk verwart als ze zo een aanval krijgt.gelukkig is ze op school mogen blijven'anders bellen ze altyd en moet ik haar gaan halen.'
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Corina,
jammer, dat het niet allemaal perfect van een leien dakje gaat...!
Maar eens in de 4, 5 weken - het kon erger.
Denkbaar kwam die aanval, omdat er iets gebeuerde, dat somehow belangriks was...?
(Hetzij iets op school, dat erg moeilijk is - hetzij dat ze mnet met haar therapeute iets lastigs aan het bespreken is...?)
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

de vakantie is weer voorbij .maandag naar school.weer aanval gekregen.ze voelde niet aankomen.heeft blijkbaar lang geduurd,als ze thuis kwam was ze zeer moe.had geen honger ,enorme spierpijn.Ze is het zooo moe en vraagt wanneer het eens stopt.We weten het zelf niet
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Carina,
Rot hoor, weer bingo, zonder dat ze het voelt aankomen.
Maar het lijkt mij nu een patroon: weer op maandag, weer op school na de vakentie. Gosh - denkbaar dat ze daar toch om wat voor reden tegen op ziet...?? (of nare herinneringen aan heeft, of...???)
Veel sterkte!
dela0

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

heeey

ikzelf ben 16 jaar en heb ook zulk soort aanvallen gehad
zonder duidelijke oorzaak tot wel 8 keer per dag. ineerste instantie werd aan epilepsie gedacht
maar na uitgebrijd onderzoek nooit aangetoond niet geheel uitgesloten omdat het ook zou kunnen dat de afwijkingen alleen tijdens een aanval te zien zijn. het heeft verschillende namen gehad van gewoon epilepsie tot pseudo epilepsie en nog veel meer.

momenteel heb ik er geen last meer van alleen na te veel inspanning (heb cvs/me) hoop dat jullie er snel achter komen wat ze heeft en er iets aan kunnen doen.

groetjes
carina45

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

bedankt voor de reactie.Ze krijgt het ook als ze moe is.Nooit thuis altijd op school. gr carina
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: mijn dochter krijgt een soort aanvallen

Hoi Carina,

Kun je dit niet verder uit laten zoeken, ik kan me voorstellen dat je dochter dit helemaal niet prettig vindt.
Zou het epilepsie kunnen zijn, of heb je dat al laten onderzoeken?
Ik hoop toch dat ze iets kunnen vinden, want dit is natuurlijk niet prettig als je dochter het niet voelt aankomen!!

Heel veel sterkte in ieder geval!!

love3

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”