bobomelo

Re: ervaring met Amitriptyline?

hoi mickey,
ja alleen nu ik dit spul slik...
kom nu ook net uit bed, maar heb nu inderdaad even wat langer "wakker"gelegen op bed, nu kopje thee erbij, en zal zo gaan douchen...kijken of het nu niet weer gebeurd!

want moet vanaf vanavond geen 2 maar 3 pilletjes innemen!
heb vannacht trouwens wel goed geslapen
bobomelo

Re: ervaring met Amitriptyline?

voel me de hele dag beetje raar, van het minste of geringste geluidje krijg ik heel raar gevoel in me hoofd!duurt ook maar heel even, weet ook niet hoe ik dat gevoel moet omschrijven....
Mickey~

Re: ervaring met Amitriptyline?

bobomelo schreef:voel me de hele dag beetje raar, van het minste of geringste geluidje krijg ik heel raar gevoel in me hoofd!duurt ook maar heel even, weet ook niet hoe ik dat gevoel moet omschrijven....
irritatie, of iets anders?
bobomelo

Re: ervaring met Amitriptyline?

nee geen irritatie
maar meer een gevoel of zo wegvalt, ken je dat gevoel van dat je bijna zo in slaap kukelt? bv achter het stuur in de auto dat je heel moe bent, dat je dan bijna wegvalt maar dan er zo van schrikt dat er toch een bom van adrenaline door je lichaam giert?

heel raar in elk geval..

heb vannacht goed geslapen, maar heb het idee dat ik zo nog wel 3 uur kan slapen.....
Mickey~

Re: ervaring met Amitriptyline?

bobomelo schreef:nee geen irritatie
maar meer een gevoel of zo wegvalt, ken je dat gevoel van dat je bijna zo in slaap kukelt? bv achter het stuur in de auto dat je heel moe bent, dat je dan bijna wegvalt maar dan er zo van schrikt dat er toch een bom van adrenaline door je lichaam giert?

heel raar in elk geval..

heb vannacht goed geslapen, maar heb het idee dat ik zo nog wel 3 uur kan slapen.....
kan wel kloppen, van antidepressiva wordt je in het begin vaak erg suf.
bobomelo

Re: ervaring met Amitriptyline?

de huisarts zou woensdag bellen van hoe het gaat, dus ben benieuwd.....
maar gisteravond voelde het ook heel raar....had ik net die pillen gehad...en als je dan wou "slikken"dan wou het niet, maar wel als ik een slokje drinken nam, op de 1 of andere manier was het even heel angstig....had het gevoel dat ik zo zou neervallen(en dat na 10 minuten nadat ik die pillen had gehad...
en op de verpakking staat een uur voor je naar bed gaat innemen, dus kan je toch niet na een paar minuten al zo raar voelen?

nja, ik vraag het woensdag wel aan de HA....

is en blijft raar spul

als je snel met je hoofd draait dan wordt je "draaierig"
Mickey~

Re: ervaring met Amitriptyline?

Je moet uitkijken dat je ook niet teveel gaat denken dat er iets raars zal gebeuren hé, want dan gebeurt het ook! Als je vijf minuten gaat denken dat je pijn hebt in je grote teen, dan gaat ie ook zeer doen, probeer t maar eens. (Heb ik als kind serieus een keer geprobeerd omdat ik t niet geloofde :D )

Enne, van te snel met je hoofd draaien wordt je áltijd duizelig hoor! :tongue:
bobomelo

Re: ervaring met Amitriptyline?

whaha, zal het es proberen met me dikke teen :P
maar draaien met me hoofd,het is al zo als ik alleen van links naar rechts draai, dan wordt je al dizzy....heel raar....
maar ik wacht telefoontje van de HA wel even af woensdag....

en die "hartkloppingen"die ik af en toe zo heb is ook een raar gevoel....maar zolang me hart maar klopt hihi, dan zit het vast wel goed genoeg......
bobomelo

Re: Ervaringen met Amitriptyline

zo, topic is alweer oud....
maar zijn er mensen die ook ervaring hebben met afbouwen van dit medicijn?
ik denk dat ik over 4 week ofzo begin met wat afbouwen, omdat mijn psych in augustus met zwangerschapsverlof gaat, en ik dan een paar maand geen therapie heb denk ik, maar wil niet afbouwen zonder haar zeg maar....
mari

Effect afbouwen 25 mg Amitriptyline??

Hallo,

ik ben meer dan een half jaar geleden begonnen met afbouwen van amitriptyline. Al maanden slik ik nog maar 25 mg. Hier ben ik nu ook mee gestopt en de dokter en psychiater zeiden dat ik van zo'n kleine dosis niets zou merken. Maar ik ben nu ongeveer een week gestopt (eerst een wek 12,5 en toen niks) en heb de laatste dagen erg last van angsten en depressief. Is dit toeval of kan het wel van die 25 mg zijn?
Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
bobomelo

Re: Ervaringen met Amitriptyline

oh dat is heel vervelend!
denk dat je beter even een telefoontje naar je huisarts of apotheek kan doen!

ik ga rond 20augustus afbouwen, vanaf 20aug van 75mg naar 50mg, en dan na 2 week naar 25mg en dan na 2 week helemaal niks!
maar dat hangt er ook vanaf of ik 7sept goeie uitslag heb van mij MRIscan.
of te wel, heb ik MS of niet!
heb ik het wel, dan kan ik snel van die 50 weer naar 75mg
heb ik het niet! nou dan vier ik feest en kunnen die pillen de deur uit!
liz68

Re: Ervaringen met Amitriptyline

Zelf heb ik ook amitriptyline geslikt ongeveer twee jaar.
Dat was voor een depressie en migraine.

Bijwerking had ik inderdaad:
- versnelde hartslag
- duizeligheid
- gewichtstoename en dat kwam omdat ik vocht vasthield.

Ik sliep er ook heel diep van en kon mijn bed niet uitkomen (niet dat k dat nu wel kan.. :-P )
Doordat ik zwaarder werd kreeg ik andere problemen. Zoals met lopen en bewegen...
Ik voelde me er niet prettig bij in elk geval.
Ik ben ermee gestopt en de huisarts is nogal weg van dat middel, dus die vond het eigenlijk geen goed idee, maar ik heb toch de beslissing genomen.
Nu slik ik sertraline als antidepressieva.

Hopelijk werkt amitryptiline bij anderen wel, want de een is de ander niet en kan dus ook anders reageren.

Terug naar “Medicatie”