Queenie2002

Moeizame relatie van 17 jaar beëindigd. Graag uw advies!

Ik heb een (moeizame) relatie achter de rug van ruim 17 jaar! Vanaf het begin had hij 'hoofdpijn' en kreeg ik nauwelijks een aai over mijn bol. Altijd heb ik geroepen: als ik het thuis niet krijg ga ik het elders zoeken. Want ik snackte naar aandacht, liefkozing en sex! Hij had geen drang naar seks, noch naar romantiek! Alleen als ik het initiatief nam maar dan nog werd het 9 van de 10 x afgerafeld. Hij had/heeft voor iedereen tijd behalve voor mij. Alleen in de vakanties hadden wij het leuk want dan had ik zijn aandacht!

Toen heb ik inderdaad twee jaar geleden daad bij woord gevoegd! Ik vond de aandacht bij een 13 jaar oudere man! Een geweldige man, die heel veel van mij houd en mij alle aandacht geeft die ik zo tekort ben gekomen! En deze man wil voor mij gaan, hij wil de rest van zijn leven met mij delen!

Mijn ex-partner heeft een zoon (toen 4 jaar) die ik grotendeels heb opgevoed omdat hij dan op de voetbal zat of een wedstrijd ging bekijken! Financieel kwam ik niets tekort (nog steeds niet) maar lichamelijk heel veel! Alle jaren heb ik daarover geklaagd, zowel mondeling, mooie kaarten, gedichtjes en zelfs boeken over: red uw relatie ect ect ect... En relatietherapie! Altijd beloofden hij beterschap om toch echt meer aandacht aan mij te besteden! Ik heb in al die jaren de relatie wel 88 x willen verbreken, maar hij smeekte en huilden dan om het alsjeblieft niet te doen! Dus begonnen we weer van voor af aan om wederom weer in herhaling te vervallen!

Al stond ik (bijv.) in een gifgroene bikini, rode naaldhakken en paars hoog haar voor de t.v. dan nog zei hij: schat ga ff op zij want ik zie het voetbal niet! Hij is ook nooit verliefd op mij geweest.

15 jaar heb ik het volgehouden om hem en zijn zoon te vertroetelen in alle opzichten. (zelfs toen ik 12 jaar geleden een psychiatrische aandoening kreeg.) En toen was ik op! Iedere avond masseerde ik zijn voeten, knipten zijn nagels ect ect ect.. Ik haalde om het weekend zijn zoon uit school en ging (bijv.) naar zwemles! Ik kleed het kind, ging naar de kapper ect ect ect… Zij kwamen beiden nooit iets te kort! Ik paste voor zijn zoon zelfs mijn werktijden en vakanties aan!


Half november barste de bom! Mijn ex-partner wist al heel lang van mijn buitenechtelijke escapades maar deed er eigenlijk niet zoveel mee! Hij gaf te kennen dat hij vier weken weg wilden! Toen ben ik met mijn (buitenechtelijke) vriend op vakantie gegaan (hij wist dat) zodat hij thuis kon nadenken over de stand van zaken. Na 10 dagen kreeg ik het Spaans benauwd en wilden z.s.m. terug naar huis. Terug naar mijn vaste (nu ex-partner) Bij thuiskomst bleek het halve huis leeg te zijn en ik ben mij kapot geschrokken! Sinds 26 november doe ik er van alles aan om hem terug te krijgen! Hij is van het ene moment op het ander bij een vrouw ingetrokken die hij net 48 uur kenden (van de voetbal) Hij woont daar nu vanaf 26 november 2012. Ik ben gaan bellen, aan de deur gestaan ect ect ect hem gaan zoeken ik raakte volledig in paniek! Hij heeft mij ruim 3 weken aan het lijntje gehouden en gezegd dat hij na moest denken! Maar hij wilden mij straffen! Zijn zoon is heel boos! Hij woont nu 1 hoog achter met een vrouwelijke tokkie, tussen allerlei andere tokkies! Hoewel wij zelf absoluut geen tokkies zijn! De schaarse momenten dat ik hem spreek kan ik alleen maar huilen, huilen en hem smeken dat hij terugkomt! Hij weigert mij een nieuwe kans te geven! Ik word onderhand gek van de eenzaamheid en het gemis! Ik stuur kaarten, brieven, gedichten en complete liefdesverklaringen. Laatst zei hij door de telefoon zij is een heel anders soort vrouw zo lekker rustig! Nu kan ik eens vergelijken, vergelijken zei ik?? 4 weken met ruim 17 jaar??? Dat kan toch niet? Ik weet dat ik fout ben geweest absoluut! Maar ik heb gesmeekt, ben op mijn knieën gegaan en om vergeving gevraagd maar hij weigert terug te komen! Hij zegt nog steeds: ik moet nadenken! Maar dat kan toch niet bij een andere vrouw in huis of ben ik helemaal achterlijk? Hij blijft maar roepen: het is je eigen schuld had je maar niet vreemd moeten gaan! Hij geeft mij nu overal de schuld van! En zegt standaard: dat komt door je bordeline. Bordeliners gaan allemaal vreemd! De afgelopen 4 weken heeft hij ook alles aan elkaar gelogen! Want hij had mij wijs gemaakt dat hij bij een vriend in huis zat! Maar vanaf dag 1 zat hij bij haar. Ik vertel hem steeds weer maar jij heb ook zo vaak bij mij gesmeekt, gehuild en dan gaf ik ook toe, maar hij weigert nog steeds!

Mis ik mijn ex-partner? Of mis ik de geborgenheid, de gewoontes en de zekerheden? Het rare is dat ik hem vreselijk mis maar ik de laatste 2 jaar geen seks meer met hem wilden! Eigenlijk vond ik hem zelfs heel vaak irritant! Hij handelt altijd met zijn verstand en nooit en te nimmer met zijn hart! Nooit! Iemand zei tegenmij: wat er niet in zit komt er ook niet uit met de beste wil van de wereld niet!

Ik heb de meest vreselijk december maand achter de rug die een mens zich maar kan voorstellen!


Groetjes, een verdrietige Queenie2002


P.s. mijn gewezen buitenechtelijk vriend wacht geduldig op mij… hoe bizar is dat!
Leeuwtjuh

Re: Moeizame relatie van 17 jaar beëindigd. Graag uw advies!

Dit verhaal komt me zo bekend voor - niet als in dat ik jou persoonlijk ken of iets - maar als iets waar ik in het verleden mee geconfronteerd ben. Ik ken dit verhaal van mijn vaders eerste vrouw - ruim dertig jaar geleden. Het lijkt wel een exacte kopie van gebeurtenissen. Jullie verdienen allebei geen schoonheidsprijs. Jij niet vanwege het vreemdgaan en de manier van (zijn) aandacht zoeken en hij niet omdat hij je gelijk inwisselt voor een andere vrouw. Feit is wel dat dat op dit moment orde van de dag is. Wat ik kan zeggen is dat sommige mannen een vrouw nodig hebben, die enkel klaar staat om er een beroep op te doen en dat zij dat voldoende vinden. Verder geen passie, hartstocht of romantiek, maar een saai rustig leven waarbij niets gebeurd en er enkel sprake is van samen zijn om het samen zijn. Jij hebt daarentegen meer nodig, zoals je zelf ook zegt. Ik denk - en dat is mijn gekleurde mening, dus dit hoeft geen waarheid te zijn - dat jullie niet bij elkaar passen. Ondanks de 17 jaar geschiedenis die jullie hebben samen. Ik denk dat je buitenechtelijke vriend meer voor jou kan betekenen en dat jij en je ex-partner zonder elkaar beter af zullen zijn. Wat die persoon zei over 'wat er niet in zit, komt er nooit uit', vind ik daarom ook zeer treffend. Het gaat niet gebeuren dat hij dusdanig veranderd om jou tevreden te houden en zelfs áls jullie weer samen komen, zal het - MIJN INZIENS - met de beste wil van de wereld niet gaan lukken.

Count your loss. Je gaat nu door een moeilijke periode heen, want zeventien jaar is niet niets. Wees er verdrietig over, wees kwaad of wat je ook nodig hebt, en probeer het uiteindelijk een plek te geven en het los te laten. Ik denk dat jullie gelukkiger af zijn zonder elkaar. Sterkte ermee!
johan799

Re: Moeizame relatie van 17 jaar beëindigd. Graag uw advies!

Ja, ik deel de mening van leeuwtje hierin. het doet vast veel pijn. maar de realiteit is zoals die is. en ik denk dat jij dat ook wel weet. Mensen gaan nu eenmaal uit elkaar..

Sterkte met het accepteren van dit alles. En blijf vriendelijk tegen elkaar. omwille van jullie zoon vooral.
piotr

Re: Moeizame relatie van 17 jaar beëindigd. Graag uw advies!

Toch vind ik dat altijd de makkelijek oplossing, zo van mensen passen toch niet bij elkaar. Kom op zeg. 17 jaar samen wonen betekend echt welk iets. Tegenwoordig is het maar al te makkelijk om uit elkaar te gaan. Dat is een voorrecht ten oopzichte van vroeger, maar ik ben van mening dat er echt te weinig wordt gedaan om iets te herstellen of te veranderen. Hoezo zou iemand niet iets kunnen leren op latere leeftijd? Geef die man zijn tijd en ga zelf te rade wat je nu precies wilt.Wil je hem terug of wil je inderdaad alleen maar de geborgenheid en de zekerheid terug. Deze rtijd kun je daar voor gebruiken lijkt mij. Komen jullie samen tot de conclusie dat het niet verder kan dan kun je dat alsnog beslissen binnen nu en afzienbare tijd. Maar om nou ook direct te zeggen dat de man in kwestie saai is vind ik ook wel wat grof. Wat is saai. Omdat iemand anders een andere levensstijl heeft die niet past bij die van een ander, betekend dat helemaal niet dat iemand saai is. Dat is maar hoe men er tegenaan kijkt. Wat voor een ander saai is is voor een ander juist geweldig. Misschien wil je ex je wel straffen inderdaad (kan ik me ook nog best voorstellen in zijn geval), maar dan zou dat betekenen dat hij je eigenlijk juist wil houden. Nou ja, in ieder geval het is niet makkelijk maar praten en contact houden en ondertussen dus denken wat je nu echt wilt is het enige wat je kunt doen. Wel een heel vervelende siutuatie voor je overigens lijkt me. Daarom wens ik je ook veel succes.
Queenie2002

Re: Moeizame relatie van 17 jaar beëindigd. Graag uw advies!

Beste forumleden,

Dank jullie wel voor de reacties. Even voor de duidelijkheid: wij hebben geen kind samen! Maar ik heb zijn zoon grotendeels opgevoed omdat hij niet zo'n zorgzame moeder had. En zijn vader (mijn ex-partner) het vooral erg druk had met de voetbal en de daarbij behorende kantine.

Zijn zoon is nu 22 jaar en vanaf dat mijn ex-partner hier de deur dichttrok heb ik niets meer van zijn zoon vernomen!

Ik heb ruim 4 weken van alles gedaan om mijn ex terug te krijgen (echt alles) maar het lukt mij niet om nu nog aardig te zijn of te blijven! Wat ik ook heb gedaan geloof mij dit heb ik niet verdient! Ik ben echt geen slecht mens! Ik vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan zodat ik van diverse mensen een mening krijg.


Maar ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat iemand zomaar ruim 17 jaar kan uitgummen voor een vrouw die hij nauwelijks kent! Ik heb de meest vreselijke decembermaand achter de rug die wens je echter niemand toe. Dus nee, ik kan nu niet meer vriendelijk zijn want mijn verdriet is omgeslagen in haat!

Natuurlijk moet ik de draad oppakken maar mijn sociale leven is ook 180 gr gedraaid. Mijn sociale leven lag voornamelijk op het voetbalveld. Omdat ik niet werk (ik ben afgekeurd) heb ik geen collega's of iets in de strekking. Het enige wat ik nu nog over heb is een handjevol familie die al heel veel voor mij gedaan hebben en er ook zijn als ik ze nodig heb!

Mijn twee beste vriendinnen die ik een tiental jaren van alles heb gegeven in geld en cadeaus! (want ik ben erg vrijgevig en zij hadden en hebben het niet zo breed) en ik gunde het ze ook hoor begrijp mij niet verkeerd! Ik had en heb het nog steeds goed. Maar ook zij zijn uit mijn leven verdwenen omdat ik een buitenechtelijke relatie had en zij zo'n medelijden hadden met mijn ex-partner want hij was zo lief.

Hij/zij die zonder zonde is gooit de eerste steen!

Ik heb mijn ex geschreven dat ik hoop dat hij ooit dezelfde pijn mag voelen die ik in de maand December heb gehad. Een pijn die niet te bescrhijven is maar continue snijd door hart en ziel.


Ik weet ook wel dat het niet altijd makkelijk om met mij te leven of om te gaan i.v.m. mijn bordeline maar dat maakt mij absoluut geen slecht mens!


Dank jullie wel voor het lezen en reageren!

Met vriendeijke groetjes, Queenie2002
angel12

Re: Moeizame relatie van 17 jaar beëindigd. Graag uw advies!

Is dat de man met wie je de rest van je leven wil delen ? Is dat wat je nodig hebt ?

Groetjes,

Angel

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”