Bram

relatie

Hoi,

Ik ben 20 jaar getrouwd en ik heb sterk het vermoeden dat mijn vrouw een relatie buiten de deur heeft.
Ze chat veel waarna alles wordt verwijderd, gaat eerder naar haar werk en komt later thuis.
Heb haar bij toeval gezien toen ze van haar werk kwam, waarna ze een bospad in reed, ruim anderhalf uur later kwam ze thuis.
haar gevraagd waarom ze zo laat was, en ze gaf aan dat het druk was en dat ze nog wat langer heeft door gewerkt.
Mobiele telefoon wordt verstopt en ze voert gesprekken buiten de deur van een uur tot 1,5 uur.(waarna alles op de telefoon wordt verwijderd)
enkele chat gesprekken zijn open blijven staan op haar laptop het betreft chats met een ander vrouw.
Als je de teksten leest die hier in staan denk je aan verliefde Pupers die aan het chatten zijn, en elkaar aan het ontdekken zijn (op seksueel gebied)
Als ik haar hiernaar vraag ontkent ze alles en zie ik dingen die er niet zijn.
Ze geeft de ene keer aan dat het een collega is en de andere keer is het een oud collega van vroeger, maar uit de enkele chatberichten lees je dat ze elkaar op het werk soms zien.
Ook bijzonder vindt ik dat er pasfoto's via mail zijn uitgewisseld en hierna op de mail verwijderd.
ze zoekt uitvluchten om weg te kunnen om te kunnen sms en te bellen, dit wordt afgesproken via de chat.
ik ben haar verschillende malen gevolgd (misschien niet goed) maar zag haar bezig met de telefoon sms en bellen.
ook dit heb ik aangegeven bij haar me ze ontkend alles en ik zie dingen die er niet zijn.
Ik heb haar telefoon gevraagd toen ze een keer thuis kwam die kreeg ik niet want dat ging me niets aan.
Ik heb verschillende gesprekken met haar gehad hierover, maar ze geeft aan dat er niemand anders is, om vervolgens
weer verder te gaan met dit gedrag.
Ik ben stapel gek op haar en en mijn kinderen en ik wil alles doen om om huwelijk in stand te houden.
Zijn er hier mensen met deze soort gelijke ervaring en wat ik hiermee aan moet.
ideeën en suggesties zijn welkom.
Leeuwtjuh

Re: relatie

Oke, je hebt dus meer dan genoeg 'bewijs' dat ze vreemd gaat en je vermoed dat het om een vrouw gaat. Ik zou persoonlijk de hel laten losbreken en er een streep onder zetten, maar je zegt dat je er alles voor over hebt om het huwelijk in stand te houden. Dan denk ik dat er maar 1 ding op zit.

Ken je het spreekwoord: If you can't beat them, join them?

Ik denk dat het beter is om niet defensief of controlerend te doen tegen haar, maar je juist begripvol op te stellen, ook naar die andere persoon toe. Zeg haar dat het niet erg is haar seksuele verlangens te gaan experimenteren met een ander, nodig die andere vrouw anders een keer erbij uit, en kijk wat er van komt. Wees de vent waar ze ooit verliefd op is geworden en wees op je superbeste gedrag. Laat haar weten dat er geen reden tot wantrouwen is en dat je het samen uit wilt werken met haar. Je kunt dit prima winnen.
Azaroth

Re: relatie

Sluit me wel aan bij Leeuw eigenlijk.
In mijn relaties is er doorgaans altijd wel sprake geweest van overspel door de ander en gevoelsmatig heb ik daar altijd erg veel moeite mee gehad, maar ik zit niet in het gevoel van de ander en kan ook niet bepalen wat er gezocht wordt in een minnaar(es). Blijkbaar heeft de pleger een gevoel van gemis wat ze niet bij jou kan/durft te halen.
In eerste instantie ben ik er altijd frontaal tegenin gegaan (volgen, heterdaad betrappen etc), maar dit heeft altijd tegen me gewerkt en gezorgd voor een directe breuk van de relatie.

Veel later ben ik dat gaan omdraaien en "mogen" anderen van mij overspel plegen onder voorwaarde dat ze er eerlijk over zijn. Kost mij nog steeds dezelfde pijn en moeite, maar resulteert meestal wel in begrip en versterking van een relatie (geestelijk dan, lichamelijk ben ikzelf niet meer in staat me te geven aan de ander en in mijn geval hoe dan ook een dooddoener in de relatie al duurt het dan wat langer).

Zoals je terugleest hebben beide situaties gevoelsmatige consequenties, maar steeds twijfelen en in onzekerheid blijven zitten gaat zeker weten tegenwerken (al dan niet op langere termijn).

Het is aan jou, jouw gevoel en morele denkwijzen hoe je hiermee om wilt gaan. De een kan goed overweg in een "open" relatie de ander wat minder. Toch duurt eerlijkheid het langst.

En wie weet is het een onwijs lekker ding (als het idd een vrouw mocht blijken te zijn) en niet onmogelijk een prettige aanwinst in het gezin.
crypt0read

Re: relatie

Als je zoiets al vermoed, is het vaak ook waar. Het zit in ons natuur om dat soort dingen al vroegtijdig aan te voelen. Ik zeg: open relatie of gewoon wegwezen.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: relatie

Je kan eventueel een professional (prive detective) inschakelen om het bewijs voor jou te regelen. Zodra je dat hebt kun je waarschijnlijk makkelijker de keus maken ermee te leven of de relatie te beëindigen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Microwagon

Re: relatie

Ik ben 21 jaar en mijn vader heeft 2 jaar geleden ook verteld dat hij vreemdging...
De hel brak los en de spullen vlogen door het huis.

Al met al zijn we nu 2 jaar veder en mijn ouder zijn nog bij elkaar.

Wat ik wil zeggen : speel open kaart met elkaar, als je echt van elkaar houd overwin je alles.
Ik heb wel eens gelezen dat 74% van de gehuwde stellen wel eens vreemd zijn gegaan. Je zal echt niet de enigste zijn met dit probleem.

Ik kan voor de rest niet veel nuttig vertellen op 1 ding na.

Vermijd ruzies als je kinderen erbij zijn, en vertel eerlijk onder 4 ogen wat er aan de hand is.

Mijn ouders hebben het zolang mogelijk geheim gehouden en op een gegeven moment hadden ze elke dag flinke ruzie.
Alle voorwerpen vlogen door het huis en ruiten braken.

Ik ben een harde gozer, maar dit heeft bij mij toch een trauma achtergelaten.
Dus praat erover met je kinderen! Mocht het zover komen.

Succes!
angel12

Re: relatie

Misschien stel je de vragen op een aanvallende manier waardoor je nul op je request krijgt.

Waarom zeg je niet wat je voelt ?

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”