Djarno

keuze tussen vriend/ marginale vrienden

Dit is een situatie waar ik zelf niet in betrokken ben, maar ik wil een vriendin raad geven.
Ik heb al jaren een goede vriendin waar best wel verstand in zit, maar het gekke eraan is: ze trekt heel vaak met een groepje marginale mensen op. Mensen die keer op keer in dezelfde problemen raken ( diefstal, drugs, alcohol, vuile spelletjes, roken,....). Ze is wel slim genoeg om zelf niet in drugs en consoorten te doen, maar ze spendeert veel tijd aan die mensen.

Nu heeft ze via een datingsite een deftige man leren kennen. Iemand uit een deftige familie, gestudeerd, verzorgd uiterlijk, manieren, intelligent.

Ze spraken al een keer af en er komt een vervolg. Volgende week organiseert een persoon van die marginale bende een fuif en ze heeft besloten die deftige man mee te nemen. Ik zei haar: dat is geen goed gedacht.

Ook is er iemand van die marginale groep amoureus in haar geïnteresseerd en gaat ze daarbij werken ( iemand die in louche zaken doet, maar zij denkt geld = geld).
Ik vrees dat ze op termijn zal moeten kiezen tussen 1) mensen die zij om de één of andere reden al jaren kent, maar die haar telkens weer in de problemen brengen of 2) een nieuw leven beginnen met iemand deftiger.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: keuze tussen vriend/ marginale vrienden

Heeft ze jouw advies gevraagd of wil jij ongevraagd advies geven?

In geval van het laatste niet doen, als er iets is waarmee je iedereen op de kast krijgt is het ongevraagd advies geven. Daarmee zeg je eigenlijk jij bent in mijn ogen dom dus ik ga jou nu even vertellen wat jij moet doen. Jij kan niet voor jezelf denken dus doe ik dat nu even voor je.

Gezien je situatie wil ik voorkomen dat je voor de tweede keer in elkaar wordt geramd binnen twee weken. En als je me niet geloofd ga je gang :badgrin:
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Djarno

Re: keuze tussen vriend/ marginale vrienden

Heet dit forum eigenlijk "psychologie" want ik vind hier weinig psychologisch inzicht.
Ik merk gewoon dat een vriendin al jaren met de foute vrienden omgaat en ik wil haar raad geven, zeker nu ze een deftige jongen leren kennen heeft en verder ben ik in deze situatie in niemand amoureus geïnteresseerd. ik wil enkel iemand kunnen adviseren.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: keuze tussen vriend/ marginale vrienden

Djarno, maakt het eigenlijk wat voor jou uit wat wij denken en erover neerschrijven?
Zoals ik jou topic lees lijkt het me duidelijk dat je jouw adivies al klaar hebt.
Net zoals er jou advies gegeven werd op jouw vorig topic...

Ja, je kan je zorgen maken over die vriendin en haar raad willen geven omdat je bang bent dat het verkeerd zal uitdraaien.
Verder kan je in haar plaats haar leven niet leiden of domineren.
Je hebt haar al duidelijk gemaakt dat je het geen goed idee vindt, wat wil/kan je nu nog meer doen?
Hen tegenhouden om naar die fuif te gaan?
De ingang barricaderen als ze voor de deur staan?

En dan nog...het zijn twee volwassen mensen die kunnen best voor zichzelf uitmaken met wie ze omgaan toch?

Weet je nog wat ik schreef op je vorig topic toen je vertelde over verhuizen?
Dat het mss geen slecht idee was, maar dat het probleem zich mss opnieuw terug zou voordoen indien jij je zo blijft opstellen.
Nu dit is een andere situatie maar ergens komt het op hetzelfde neer : het lijkt alsof je opnieuw iemand anders leven wil domineren.
Dat is geen verwijt, maar denk er misschien eens over na in hoeverre je daar jouw grens voor jezelf en je omgeving niet best eens wat aanpast.
crypt0read

Re: keuze tussen vriend/ marginale vrienden

Geef haar raad, en laat het haar lekker zelf ondervinden.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”