gefrustreerd

Totaal niet in staat tot relaties

Ik ben een man van 43, en eigenlijk nooit echt in staat geweest tot relaties.
Toch is het niet zo dat ik totaal onknap ben, maar er scheelt precies nogal wat met mij.
Zo stilletjesaan denk ik dat ik een 'cunt tease' ben, het mannelijk equivalent van een cocktease dus.
Niet dat ik superknap ben of dat ik er op uit ben om vrouwen de indruk te geven dat ik op hen val, en er een relatie of seks gaat van komen terwijl het niet zo is.

Alleen lijkt het er in de praktijk vaak tot zoiets te komen.
Is het mogelijk dat ik verslaafd ben aan suspens ?
De eerste keer dat ik in nieuw vrouwelijk gezelschap ben, ben ik vaak heel geïnteresseerd, kan ik er soms lang mee babbelen en voel ik mij ook fysiek opgewonden.
Als ik dan thuis ben kan ik er zelfs over fantaseren hoe het zou zijn om er seks of een relatie mee te hebben.
Maar vanaf daar gaat het precies bergaf, ik weet niet goed of ik het dan verder wil laten gaan of niet, en de opwinding die ik eerst voel vermindert, hoewel ze nog wel wat aanwezig is.
Maar zelf ga ik niet verder dan wat geflirt.
Uiteindelijk komt het tot een anticlimax.
Zelf ga ik feitelijk nooit verder dan conversaties en interesse tonen, van mijn kant komt er dus eigenlijk geen verdere stap.
Het kan zijn dat de vrouw in kwestie dan bijv. zich naast mij zit en met haar been tegen het mijne wrijft, maar op dat moment voel ik mij precies niet meer zo opgewonden, en dus reageer ik er niet op.
En ik voel mij dan tegelijk heel stom en ook een smeerlap omdat ik lichamelijke boodschappen uitstuur die ik uiteindelijk niet waarmaak.
Vroeger fantaseerde ik vaak van vrouwen die mij verkrachten (tot seks dwongen).
Kan het zijn dat ik onbewust die fantasie wil waarmaken en daarom dat soort gedrag vertoon ?

Ik weet niet, ik word eigenlijk gek van mijn eigen gedrag.
Ik voel mij niet in staat tot het hebben van een relatie, en voel mij regelmatig eenzaam.
Tegelijk verknoei ik alle kansen die ik krijg, en denk ik dat ik vaak anderen ook een slecht gevoel bezorg.
johan799

Re: Totaal niet in staat tot relaties

Wat houd je tegen om verdere stappen te ondernemen als je een kans zag?
gefrustreerd

Re: Totaal niet in staat tot relaties

In het verleden ben ik wel soms verder gegaan, maar ook in een relatie zelf bleef ik mij onzeker voelen, en ook als ik het tot een relatie liet/deed komen had ik het gevoel dat het tegelijk opbouwen en afbouwen was.
Misschien denk ik ook teveel aan het seksuele aspect, toch kan ik mij niet voorstellen dat ik mij goed zou voelen in een puur seksuele relatie, waar totaal geen gevoelens aan te pas komen.

Ik denk dat faalangst zeker een rol speelt in mijn gedrag.
johan799

Re: Totaal niet in staat tot relaties

hoe denk, dacht je over het sexuele aspect? heb je dit ook gezegd, besproken met die vrouwen?
zo ja, wat zeiden ze erover?
gefrustreerd

Re: Totaal niet in staat tot relaties

johan799 schreef:hoe denk, dacht je over het sexuele aspect? heb je dit ook gezegd, besproken met die vrouwen?
zo ja, wat zeiden ze erover?
Vroeger dacht ik eerder dat het een kwestie van twijfelen aan de eigen geaardheid was (hetero of niet), maar ik merk toch op bepaalde momenten dat ik wel opgewonden word, maar van zodra dat het wat langer duurt (van zodra de kans van succes er dus inzit), begin ik mijzelf ongemakkelijk te voelen.

In die jaren dat ik het daarin zocht, heb ik er soms wel over gepraat met de vrouwen waar ik iets voor voelde.
Het resultaat was wisselend, de ene keer had ik het gevoel dat de deur onmiddellijk dichtsloeg, andere keren kreeg ik wel een kans.
Maar zelfs als ik die kans kreeg had ik het gevoel dat ik mijn onzekerheid als het ware had overgedragen, de vrouw in kwestie begon zichzelf dan ook heel onzeker te voelen, en dan had ik het gevoel dat ik het beter niet gezegd had.
Het probleem is dat je eigenlijk alle spontaniteit wegneemt, in de plaats van iets positiefs aan het begin van een relatie (ik voel iets voor je), maak je er iets negatiefs van (ik weet niet, ik heb een probleem,...), en de ander verandert van mogelijke partner algauw in een halve psycholoog.
johan799

Re: Totaal niet in staat tot relaties

maar wasje wel echt verliefd op die vrouwen?? of 'voelde' je enkel wat?

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”