blitzkrieg

Relatie? Vrienden?

hallo ik ben 20 jaar, ben nog steeds single, ik word elke x geconfronteerd met je bent al 20 nog steeds geen vriendin enz.... nu ben ik in het begin als ik iemand leer kennen best onzeker wat na beter leren kennen weg gaat, elke keer als ik dan wat met een meisje heb afgesproken knappen ze daar dus op af net of ze de tijd niet nemen :(
uitgaan is al geen optie meer bijna al me vrienden hebben al een relatie en gaan niet meer uit, en dan komt er ook nog eens bij dat ze verhuizen ver hiervandaan
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Relatie? Vrienden?

Hoi,

Ik zeg altijd: Liefde laat zich niet dwingen. Ik ken mensen die al ouder zijn en geen relatie hebben. Natuurlijk is het begrijpelijk dat het je ergens pijn doet. Want zoals je immers zegt: Al mijn vrienden hebben een relatie.

Maar dat betekent niet dat je niet meer welkom bent! Je bent vast een heel leuke jongen. Er zijn zeker meiden die vallen op onzekere jongens. Daar is niets mis mee.

Probeer toch weer een keertje uit te gaan. Ik begrijp dat het eng en moeilijk is in het begin.
Maar misschien vind je wel weer een leuk meisje waar een klik mee ontstaat. Niet iedere meid is hetzelfde. Jij verdiend het ook om uit te gaan. Er is niets mis met je.

Het komt wel goed. Ook jij vind de ware. Probeer je niet te vergelijken met de rest. Dat herken ik. Dat heb ik ook gedaan. Maar je kan niet vergelijken, iedereen is anders.

:knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
blitzkrieg

Re: Relatie? Vrienden?

maar ik vind in je eentje uitgaan zo sneu staan (ieder geval ik denk dan dat ze denken waarom kom je in je eentje o hij heeft geen vrienden enz...) en ik durf niet zomaar op een meisje aftestappen en ik begin daar een hekel aan te krijgen de laatste keer dat ik verkering heb gehad is wel 4 jaar geleden maar toen was ik nog helemaal niet zo onzeker.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Relatie? Vrienden?

In je eentje uitgaan staat helemaal niet sneu hoor.
En als mensen zouden denken dat het komt omdat je niet genoeg vrienden hebt, dan laat je ze dat toch lekker denken?
Tja, je moet natuurlijk wel ergens beginnen om contact en nieuwe vrienden te maken.
Je hoeft je ook niet meteen te focussen op het 'hoofddoel', maar via een omweggetje proberen om een meisje te ontmoeten als je uitgaat. Misschien dat je in het begin makkelijker een praatje maakt met een paar jongens? Als je de volgende keer uitgaat hoor je dan al 'ergens bij'. Vandaar kan het balletje verder rollen.
Niet gelijk de 'Blitzkrieg' strategie dus, maar langzaam te werk gaan. ;)
* Liebe Macht Frei *
Mickey~

Re: Relatie? Vrienden?

Je kunt eventueel ook beginnen met internet, bijvoorbeeld relatieplanet ofzo.
Je kunt dan eerst iemand via de mail leren kennen en als het lijkt te klikken iets afspreken. Misschien is dat iets makkelijker voor je?

Overigens moet je niet denken dat je op je 20e een relatie 'hoort' te hebben. Ik heb vanaf mijn 20e wel wat dates gehad maar het werd nooit wat, klikte toch niet, etc. (weet achteraf trouwens wel zeker dat dat door mijn problemen is gekomen waar ik sinds vorig jaar mee bij de psycholoog ben, maar dat had ik toen nog niet in de gaten) Ik ben nu 26 en heb pas mijn eerste serieuze relatie. Ik wil maar zeggen: het is nooit te laat! Neem gewoon lekker de tijd.

:knuffel:
blitzkrieg

Re: Relatie? Vrienden?

bedankt voor de reacties maar op internet dat vind ik maar niks... ik wacht wel af en het komt zoals het komt
blitzkrieg

Re: Relatie? Vrienden?

nou ik ga vanavond voor het eerst alleen uit.... maar heb gehoord dat het zusje van een maat van me ook gaat en ik denk als ik die tegenkom dat ik me ga schamen :doubt:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Relatie? Vrienden?

Jezelf schamen is een manier van doen, die enkel tegen je werkt. Je zult je door te schamen alleen nog maar onzekerder voelen en jezelf omlaag halen wat dan weer tot gevolg heeft dat je dingen doet of nalaat die je nou juist niet of wel had willen doen.

Probeer te kijken waarom je je zo makkelijk schaamt. Is dat wel realistisch ? Besef dat schaamte gevoelens onterecht zijn en slechts blokkeringen zijn in gedrag en denkwijzen. Ze helpen je niet om datgene te zijn en te bereiken wat je zou willen.

Als je tijd hebt.. lees dit eens. Beginnen met Hoofdstuk 22.

http://www.youtube.com/watch?v=BhAueqlBosQ
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”